דף הבית / חדשות העיר משני / האם נכה 100% אינו זכאי לתו נכה?

האם נכה 100% אינו זכאי לתו נכה?

רונן דמארי

 

כך מתאר עו"ד פייפר את השתלשלות העניינים: במשך שנים עבד תושב ראשון לציון, יוצא אתיופיה, כאח סניטר באסותא. לפני כארבע שנים, במהלך עבודתו, הוא נפגע בגבו כשהעביר מטופל ממיטה אחת לשנייה. הוא סבל מבעיות גב קשות ומתסמונת הכאב, אשר השפיעו על ההליכה והתפקוד בתנועה. בשל כך, נזקק התושב לטיפולים, בדיקות ותרופות – אך הם אינם הועילו.

במשך השנים הוא המשיך לסבול מכאבים חוזרים, נשלח לשיקום, מרפאת כאב ואף עבר סדרת טיפולי זריקות סטרואידים, שאינם סייעו למצבו הבריאותי, שהמשיך להתדרדר. התושב התקשה ללכת, לשבת לאורך זמן ולהתנייד בנוחות. בנוסף, בשל הפגיעה הוא סבל גם מכאבי ראש קשים, בעיות בזיכרון, קשיי שינה ואף דיכאון – נוכח הכאב המתמשך ומגבלות התנועה.

לאחר הצגת המסמכים הרפואיים הנדרשים ובתום הוועדות הרפואיות, קיבל התושב זכאות של 100% נכות מהביטוח הלאומי. בנוסף, הביטוח הלאומי קבע כי הוא זקוק לסיוע משמעותי בהלבשה, רחצה ובביצוע פעולות נוספות בחיי השגרה. בשל כך, הוא הגיש את הטפסים הרלוונטיים למשרד התחבורה, במטרה לקבל זכאות לתו נכה לרכבו, אשר יקל עליו בניידות בנהיגה.

להפתעתו, שלל משרד התחבורה את בקשתו, תוך תשובה קצרה ומזלזלת הטוענת, אשר טענה כך: "לא נמצא כי התנועה בדרכים ללא רכב מחמירה את המצב הרפואי של הפונה". כאמור בעקבות התשובה השלילית, הוגש ערעור על ההחלטה.

עו"ד אייל פייפר, המייצג את התושב, התייחס לנושא ואמר: "משרד התחבורה, באופן תמוה ולא מקצועי, החליט לשים מקל בגלגלים לאדם הסובל שנים רבות מכאבים עזים ורק מבקש את המגיע לו. הביטוח הלאומי הכיר ב-100 אחוזי נכות, אך מנגד משרד התחבורה לא מצליח להבין כיצד ניידות באמצעות רכב, לעומת הליכה רגלית, תסייע ותעזור לו. מדובר באבחנה אבסורדית וצינית נוכח מצבו. נערער על ההחלטה ונדרוש להנפיק בעבורו תו נכה שיסייע לו מאוד. תו הנכה נועד להקל עליו ולסייע לו, כיוון שהוא סובל ממגבלות קשות המגבילות אותו באופן ניכר".

 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "הבקשה נבחנה על ידי הוועדה הרפואית המקצועית. לאחר בחינה של המסמכים הרפואיים שהוצגו בפניה הוחלט לדחות את הבקשה".

אילוסטרציה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות