n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / שבחים רבים על פעילות "מניב ראשון"

שבחים רבים על פעילות "מניב ראשון"

חברת המים והביוב העירונית של ראשון לציון אירחה לאחרונה את הממונה על התאגידים ברשות המים, עו"ד עומר ורדי, שהתרשם עמוקות מדרכי הפקת המים העצמאיות של העיר ומיכולותיה של מניב לספק מים בעתות חירום. הממונה הודיע כי יבחן אפשרות להפנות תאגידי מים אחרים ללמידה על אופן פעילותה של החברה.

צילום מניב ראשון לציון (2)

במניב ראשון אירחו לאחרונה את הממונה על תאגידי המים ברשות המים, עו"ד עומר ורדי, שהתרשם עמוקות מדרכי הפקת המים העצמאיות של העיר ומיכולותיה של מניב לספק מים לתושבים בעתות חירום. עם ורדי הגיעו בכירי רשות המים – איתי שגיא, מנהל אגף מפעלי מים וביוב עירוניים ואפרת בנזוז מרכזת בכירה שכר ומינויים.

סאלי לוי מנכ"לית מניב, סקרה בפני האורחים את האתגרים עמם מתמודדת החברה בשגרה ובחירום והדגישה את הייחודיות של משק המים העירוני. בשונה מערים אחרות, מספקת מניב מים איכותיים וטעימים לתושבי ראשון לציון גם מהפקה עצמית, באמצעות 14 קידוחים פעילים המפיקים מעל ל -10 מיליון מ"ק בשנה.

ורדי ואנשיו סיירו במתקני החברה והתרשמו ממערך החירום של מניב ומהציוד העומד לרשותו. בהמשך הם ביקרו באגם הנקיק ובאגם הסופרלנד המאפשרים איסוף מי גשמים (נגר עילי) והעברתם להשקיית הגינות הציבוריות והפארקים במערב העיר.

צילום מניב ראשון לציון (4)

בכירי רשות המים אף ביקרו במתקן ייחודי ורב תכליתי של מניב הסמוך לאגם הסופרלנד המשלב קידוח לטובת שאיבתם והעברתם של המים להשקייה, במכון להעברת שפכים לשפד"ן ובמתקן ניקוז הכולל סגרים לויסות זרימת המים אל האגם וממנו.

יצוין כי מניב זכתה זה מכבר לשבחים רבים מרשות המים בעקבות ביקורת מוכנות לחירום בה קיבלה מצוות הביקורת ציונים גבוהים בכל המדדים. הממונה הזכיר זאת בדבריו תוך שהוא משבח את מניב על אופן פעילותה ועל שיתוף הפעולה ההדוק שלה עם הרשות. הוא אף ציין כי בכוונתו לבחון אפשרות להפנות למניב תאגידי מים אחרים בארץ לצורך למידה והתרשמות מחברת המים העירונית של ראשון לציון שמיצבה את מעמדה כמובילה ומצטיינת לאורך שנים וכמודל להיערכות למצבי חירום במשק המים הלאומי.

צילום מניב ראשון לציון (3)

עו"ד עומר ורדי הממונה על התאגידים ברשות המים: "שמחתי להתארח במניב ראשון, המהווה את אחת הדוגמאות היותר טובות של משק המים בישראל לניהול מקצועי ויעיל. ההשקעה האדירה של החברה במוכנות לחירום לצד הגדלת מגוון מקורות המים העצמאיים והייחודיים של העיר ראויים לכל שבח".

סאלי לוי, מנכ"לית מניב: "אני רוצה להודות לממונה ולצוותו על הביקור המוצלח שמהווה עוד נדבך במערכת היחסים הטובה שלנו עם רשות המים. מלבד דיון שעסק בעניינים העומדים על סדר היום בראשון לציון, העליתי בפניהם גם מספר הצעות חשובות הנוגעות להתייעלות משק המים בישראל ואשמח לתרום מניסיוני לטובת יישומן".

צילום מניב ראשון לציון

צילומים: מניב ראשון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות