n
דף הבית / בת ים / אחרי הסערה: מפלגת העבודה מושכת את תמיכתה מפיאסצקי

אחרי הסערה: מפלגת העבודה מושכת את תמיכתה מפיאסצקי

הקמפיין קורס: אחרי שנחשף כי היא עזבה את הארץ בתחילת המלחמה, ופרשת ההתבטאויות שלה בעד האוכלוסייה הפלשתינית, חוטפת נציגת מרצ מכה נוספת. כעת גם מפלגת העבודה הודיעה שהיא מבטלת את תמיכתה בפיאסצקי, ואנשי סניף המפלגה יתמכו ברשימות אחרות. "היא חייבת להתנצל בפני הבוחרים, כי התחושה היא שאי אפשר לסמוך עליה" אומרת פעילה לשעבר.

קטי פיאסצקי. צילום: ינאי יחיאל
קטי פיאסצקי. צילום: ינאי יחיאל

צרות באות בצרורות: מפלגת העבודה הודיעה סופית כי היא מבטלת את תמיכתה בקטי פיאסצקי, נציגת מרצ במועצת העיר שהודיעה לפני כמה חודשים על הצטרפותה למפלגת העבודה. מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני אישר בשיחה עם "גל גפן" כי ההחלטה התקבלה על ידי בית הדין של התנועה.

הפרסום הזה מגיע כמה ימים לאחר שנחשף כי פיאסצקי, חברת הנהלת העיר, הסתירה מהציבור את העובדה שהיא נטשה את בת-ים ועזבה את הארץ לחו"ל בימים הראשונים של המלחמה, זאת במקום להצטרף למאמץ העירוני בניהול מצב החירום, או בהתנדבות למען המילואימניקים או המשפחות השכולות כפי שעשו מועמדים אחרים בעיר.

לאחר ששבה לישראל מיעטה פיאסצקי להתבטא ברשתות, אך ציטוטים לא שגרתיים שלה בהם היא תומכת באוכלוסיה הפלשתינית, ומשווה חברי כנסת להיטלר, הרגיזו את הציבור.

"צריך שהאוכלוסיה הפלשתינית בעזה תזכה לחיים נורמלים, בדיוק כמו הישראלים" היא כתבה במהלך מבצע צוק איתן בעזה, ובמקום אחר ציינה כי "הגענו למצב שבו אם מישהו אומר שכואב לו על ילדים פלשתינים שנהרגים בעזה הוא הופך לעוכר ישראל. האם להיות ישראלי זה להיות חסר לב כלפי ילדים קטנים שנהרגים כתוצאה ממציאות שאנחנו יצרנו להם?". בהמשך השוותה בין חברי כנסת להיטלר.

הדברים הללו שנאמרו עוד ב-2014 ופורסמו בתקשורת בשבוע שעבר עוררו זעם בקרב הפעילים, אך יש לציין כי במפלגת העבודה החליטו עוד לפני כן למשוך את תמיכתם מפיאסצקי. בית הדין של התנועה פרסם החלטה בה נאמר כי "ניתן בזאת צו המורה על מפלגת העבודה לחדול לאלתר מכל תמיכה, פומבית פוליטית כספית או אחרת, ברשימה בראשות קטי פיאסצקי".

בכך התקבלה דרישתם של חברי הנהלת סניף מפלגת העבודה בבת-ים, אשר אמרו כי הערכים שלהם שונים מאלה של פיאסצקי, והם הביעו את תמיכתם ברשימת בת-ים אחת למועצת העיר ובצביקה ברוט לראשות העיר.

הסיבה העיקרית להחלטת המפלגה היא הטענה לפיה התמיכה המקורית של הועדה המוניציפאלית בפיאסצקי התקבלה בחוסר סמכות, וללא קיום ההליך התקין במסגרת חוקת המפלגה. כתוצאה מכך הסירה המפלגה את תמיכתה מפיאסצקי.

יש לציין כי ח"כ מרב מיכאלי כן תמכה בפיאצסקי, ומקורבה ניר רוזן אותו מינתה לתפקיד המנכ"ל אמר אתמול כי הם עומדים מאחורי תמיכתם בה. אלא שלדברים של מיכאלי ורוזן אין תוקף משפטי, שכן בהודעה הרשמית של מזכ"ל העבודה ערן חרמוני נאמר כי "פסק הדין של בית הדין של המפלגה מדבר בעד עצמו. בית הדין קבע כי ההחלטה בדבר תמיכת המפלגה בסיעה בראשות קטי פיאסצקי התקבלה בחוסר סמכות, והיא מבוטלת". חרמוני ציין כי כל ההתחייבויות הכספיות של פיאסצקי מטעם המפלגה שנעשו לאחר 15.10 יהיו מבוטלות, זאת בהתאם להחלטת בית הדין.

"אם היא לא תתנצל בפני הבוחרים, ספק אם מישהו ייתן בה אמון" אומרת פעילה לשעבר, "התחושה היא שאי אפשר לסמוך עליה. היא מזגזגת ולא מצליחה לייצר תמיכה ולכן פונה למכנה המשותף הנמוך ביותר. זה לא הערכים שלנו ולכן אנחנו נתמוך ברשימה אחרת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. עומר בר-לב לראשות מפלגת העבודה. ממשיכים להצביע "אמת". עוד לא אבדה תקותינו להחזיר עטרה ליושנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות