n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראש העיר לשעבר דוב צור: "אני מגויס כולי להחלפת השלטון הקיים"

ראש העיר לשעבר דוב צור: "אני מגויס כולי להחלפת השלטון הקיים"

חילופי דברים קשים ברשתות החברתיות בין ראש העירייה לשעבר דוב צור לסגנית ראש העיר ליאל אבן- זהר בנוגע לתוכניות של העירייה לגבי בית ספר "חביב"

דב צור. צילום באדיבות העירייה
דב צור. צילום באדיבות העירייה

האם זו יריית הפתיחה של  דב צור לקראת הבחירות העתידיות לראשות העיר? בפוסט קשה, שאינו אופייני לראש העירייה לשעבר, עולה צור להתקפה חסרת תקדים על העירייה וסגנית ראש העירייה ליאל אבן- זהר. הפוסט המדובר שכתב צור הוא בעניין שימור בית הספר הוותיק  "חביב": 

"נתקלתי השבוע בפוסט מרגש של סיגלית יצחקי לגבי בית ספר חביב ושימורו ואת תגובתה של מ"מ ראש העיר ליאל. החלטתי להגיב כי יש גבול" כך כותב צור, וממשיך: "בתקופת כהונתי כראש העירייה החליטה מועצת העירייה לבקשתי לפעול לתוכנית שימור רחבה. כאבן יסוד, חשבתי שביה"ס חביב – ביה"ס העברי הראשון (שאני בוגר גאה שלו) צריך לקבל יחס מיוחד, וצריך לחברו לנושא העברית שהיה ערך ראשון במעלה במושבה המוקמת. לכן  החלטנו להקים את "הבית לעברית" -חברה עירונית שכל פעילותה תהיה  להקמת בית לאומי עולמי ובינלאומי לשפה העברית בתוך בית ספר חביב ולתפעולו בהמשך.

התוכנית שהיקפה עמד על עשרות רבות של מיליוני ₪ כללה העתקת בית הספר הקיים לחלקו המזרחי של מגרש בית הספר, כדי לאפשר לתלמידיו מבנה חדשני וראוי (חלק זה עוד הספקתי לבצע) והקמת מוקד תרבות חדש שישלב את שימור המבנים העתיקים בחלק המערבי של מתחם חביב (ליד רחוב אחד העם) שכל כולו יהיה קודש לשפה העברית ולחלקה של ראשון בחידושה. רצינו שראשון תחזור להיות מגדלור העברית לארץ, לעם היהודי ולעולם.

הושקעה בתכנון ובתכנים מחשבה רבה, בסיוע מתכננים ישראלים ובינלאומיים, גייסנו את משרד ראש הממשלה- תוכנית המורשת הלאומית כתמיכה ברעיון ובמימון המיזם והתחלנו בגיוס תורמים בארץ ובעולם. התוכנית האסטרטגית אושרה בספטמבר 2018, חודשיים לפני הבחירות לעירייה.

לצערי לא נבחרתי בבחירות אלו. ה"נבחרים" החדשים  החליטו לבטל  כמעט כל  מה שאישרתי. למה? "כי דב אישר ואנחנו נעשה הפוך". לדוגמא: הארנה, לדוגמא: הבית לעברית. אז את הבנייה של ביה"ס החדש כבר אי אפשר היה לבטל, אבל את הבית לעברית החליטו לחסל. סגרו את פעילות החברה, עצרו את התכנון וההקמה, פשוט הרסו רעיון נפלא בגלל פוליטיקה קטנונית. ולכן מתחם חביב המערבי עם המבנים ההיסטוריים המדהימים עומד כאבן שאין לה הופכין. כמה כואב כמה חבל !!! ואי אפשר בלי מילה על תגובתה המזלזלת של ליאל לזעקה של סיגלית וחבריה: כמה עוד אפשר לגנוב דעת? "הפוך בתכלית" היא כותבת – לכו לראות, "הוגש לתוכנית שימור"- מי הגיש? אין שום טיפת בושה. לנאמני העיר ומורשתה – אני אתכם לכל שיידרש. נעשה ונצליח"

מוקד המריבה. בית ספר חביב
מוקד המריבה. בית ספר חביב

 

סגנית ומ״מ ראש העירייה, ליאל אבן-זהר לא נשארה חייבת והעלתה פוסט בתגובה: ״ראש העיר לשעבר יצא בחשיפה "מרעישה" בעניין ביה"ס ״חביב״ והבית לעברית. כהרגלו, הוא "שכח" להביא לציבור את מלוא המידע: ראשית, התוכנית היחידה מתקופתו של ראש העירייה לשעבר, היא דווקא תוכנית להרוס את מבנה בית ספר ״חביב״ ולהשאיר ממנו רק חלק קטן לשימור. על חורבותיו של ״חביב״, תוכנן בתקופת של צור, מבנה חדש בעלות של כ-100 מיליון ש״ח, שאותו לא הצליחו לגייס עוד בקדנציה הקודמת. בכוונת עיריית ראשון לציון לשמר ולשפץ את בית ספר ״חביב״ ההיסטורי, כפי שהוא ראוי לו. המטרה היא ליצור מרחב היסטורי ולשוני, מרכז קהילה פעיל, גינה מדעית ובוטנית וכן להשיב את שביל ראשונים ההיסטורי שראש העירייה לשעבר מאיר ניצן בנה ולא תוחזק ולא נשמר בתקופתו של מי שהחליף אותו. התוכנית כבר הוגשה לקול קורא של המשרד למורשת, עם התחייבות לתקציב שמחציתו ייצא מתקציב עירוני, ואנו מחכים להחלטתם".

דב צור לפי התגובה בפוסט שלך והסיום שלו-  "לנאמני העיר ומורשתה אני אתכם לכל שידרש נעשה ונצליח" נראה כי יש כאן הכרזת על התמודדות בבחירות הקרובות בעוד פחות משנתיים.

צור: "אין שום שינוי בהחלטה שלי נכון לעכשיו, מה שכן חד משמעית הוא שאני מגויס כולי להחלפת השלטון הקיים".

מה תגובתך לפוסט של ליאל אבן זהר שהעלתה בדבר בית ספר חביב, בתגובה לפוסט שלך מאתמול בלילה?

"קראתי את הפוסט שהעלתה ליאל אבן זהר כתגובה לפוסט שלי, היא טוענת שהתכוונתי להרוס את בית ספר חביב, אם יש דבר שבגללו הקמתי את הבית בעברית זה בדיוק להפך כדי לשמר.  בבית ספר חביב היו מבינים שנבנו בתקופתי והיו חסרי ערך היסטורי לחלוטין, לא כי אני אמרתי אלה כי יש אנשים שעוסקים בכך ושימור זה אומנותם, את כל המבנים היפים החלטנו לשמר בצורה הטובה והמחמירה ביותר, אין מישהו שרגיש ממני לבית ספר חביב, כך שזה שקר גס שליאל חוזרת עליו פעם אחר פעם, בנוס, היתה תוכנית מוכנה שהוגשה לגוף המורשת במשרד ראש הממשלה וקיבלנו כסף לתחילת הקמת הבית והתכנון והיתה כוונה שיהיה  המשך תקציב לבניית הבית עצמו כך שכל מה שאומרת ליאל שהיא הגישה את התוכנית זה לא נכון, אם היא הגישה זה היה אחרי כל מה שאנחנו עשינו בקדנציה של".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. אלימור טואנה

    חחחחחחח הלוווו דובי, אתה הולך לקבל תבוסה כמו שבחיים שלך לא קיבלת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות