n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: סוף סוף בעירייה החלו להילחם בנהיגת הטרקטורונים הפרועה

ראשל"צ: סוף סוף בעירייה החלו להילחם בנהיגת הטרקטורונים הפרועה

בעקבות החשיפה ב"גל גפן": המשטרה והעירייה פתחו במבצע לאכיפת החוק נגד ילדים ונערים שרוכבים על טרקטורונים חשמליים ומסכנים חיי אדם

הטרקטורון שהוחרם. צילום: החברה לביטחון ראשוןן לציון
טרקטורון שהוחרם בשבוע שעבר. צילום: החברה לביטחון ראשוןן לציון

לפני כארבעה חודשים נחשפה לראשונה ב"גל גפן" התופעה המסוכנת והמדאיגה של נהיגת טרקטורונים בפראות על ידי קטינים ובני נוער: https://bit.ly/3q55iOp  לפני שלושה חודשים כתבנו על כך שוב: https://bit.ly/3nVMQ8i

מעדויות שהגיעו לידי "גל גפן" עלה כי התופעה של ילדים רוכבים על טרקטורונים (שמהירותם יכולה להגיע עד ל-40 קמ"ש), מוכרת בעיקר בשכונת במזרח העיר (רקפות, שיכון המזרח) וכן בכמה מהשכונות במערב העיר.

"אם הרשויות לא יתעוררו בהקדם, אנשים ישלמו בחייהם, זו הפכה להיות מכת מדינה", כך אמר תושב שיכון המזרח לאור התפשטות תופעת רכיבת ילדים ובני נוער על טרקטורונים חשמליים משודרגים בכבישי השכונה. בתמונות ובסרטונים שפורסמו כאן תועדו ילדים רוכבים בפראות ללא קסדות על הכבישים.

אתמול, בעירייה הרימו את הכפפה והתבצע לראשונה מבצע אכיפה מקיף של פקחי השיטור העירוני ראשון לציון כנגד תופעת הטרקטורונים. אחד הוחרם ארבע הורים לבני נוער קיבלו דוחות אזהרה.

ילדים רוכבים על טרקטורונים: 

צילום: החברה לביטחון 

 

 

הטרקטורונים החשמליים מוגדרים על פי משרד התחבורה כצעצוע ולא ככלי תחבורה מנועי. למרות שבפועל מדובר בכלי רכב המגיע למהירות נסיעה של בין 12 ל-25 קמ״ש והוא מתנייע בכח מנוע חשמלי.
לאחר שהתלונות של האזרחים נגד הנהיגה הפרועה הגיעו למנהלי החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי ראשון לציון וכן פניות שהגיעו לראש העירייה רז קינסטליך על הסכנה בנהיגה הפרועה של ילדים ובני נוער על גבי הטרקטורנים, שלעיתים קרובות רוכבים על מדרכות, בגינות ובגנים,
הוחלו לבחון את הדברים על ידי מנהל השיטור העירוני והיועצים המשפטים. על בסיס מספר סעיפים בוצע מבצע אכיפה נרחב בשתי שכונות בעיר: ״נחלת יהודה״ ו״נווה חוף״. במהלך הפעילות זוהו מספר טרקטורונים שנוסעים באופן המסכן את עוברי הדרך.
פקחי השיטור העירוני ראשון לציון עצרו חמישה טרקטורונים אחד מהם נהוג על ידי נערה בת 15. אחד מהכלים הוחרם על ידי הפקחים ואביה של הנערה זומן למקום וקיבל קנס על סך 320 ש״ח, במקביל הוריהם של רוכבי טרקטורונים נוספים זומנו למקום והם קיבלו אזהרות.
בימים הקרובים תימשך פעילות אכיפה מוגברת.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה מטרידה במיוחד של כלי רכב ממונע שמקומו היה בעיקר בשטח, אשר עובר לרחובות העיר ופוגע בבטיחות הולכי הרגל, מסכן ילדים ופוגע משמעותית בשגרת יומם של תושבי העיר. לפני כחודש, לאחר פגישה עם מפקד תחנת ראשון לציון, יורם ברינה – סוכם שנצא לפעילות אכיפה מוגברת של השיטור העירוני שאתמול יצא לדרך לראשונה. בנוסף, הנחתי לפני מספר חודשים הכנה של תכנית כוללת על מנת להילחם בתופעה. לצד אכיפה מוגברת, מנהל החינוך בעירייה בשיתוף בתי הספר היסודיים, מעביר שיעורים חינוכיים לילדים על מנת לדבר על הסכנות של נסיעה על הכלים הללו. אני פונה בעיקר לההורים שקונים ומאפשרים לילדים לרכוב על הכלים הללו – מדובר בכלי מסוכן! כלי רכב לכל דבר, אל תתנו לזה יד ואל תסכנו את הילדים שלכם ואת משתמשי הדרך בעיר. אנחנו נמשיך ונלחם בתופעה הזו ללא פשרות״.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון בעירייה מקסים בביצקי: ״איני יכול להבין את ההורים שרוכשים את כלים הנ"ל לילדיהם הקטנים ומאפשרים להם לנסוע בכבישים ,במדרכות ובגינות ציבוריות. הם גם מסכנים את חייהם, וגם את חיים של שארר משתמשי הדרך.
אנו נמשיך להילחם עם התופעה המדאיגה הזאת."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות