n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: הראשונים בחשיבה לעתיד!

ראשל"צ: הראשונים בחשיבה לעתיד!

4 בתי ספר זכו בגמר תחרויות חשיבה מיחשובית ורובוטיקה לתכנון "ערים חכמות", ביניהם בית ספר עדיני בראשון לציון

ארכיון. צילום: עיריית ראשון לציון
ארכיון. צילום: עיריית ראשון לציון

במסגרת התחרות, התלמידים פיתחו כלים טכנולוגיים חדשניים, שיהוו חלק מהשירותים לתושבים בערי המחר, ובהם: מכשיר טכנולוגי למחזור הפסולת הביתית, שיהווה חלק מההתמודדות עם משבר האקלים, רובוט סולארי שעשוי להציל ילדים במקרה של טביעה במים, ורובוט נחייה שיכול לסייע לאנשים עם לקות ראייה, ולתמוך בהם בפעולות שונות בבית ובחצר.

בשלבי התחרויות המוקדמים השתתפו כ-86,500 תלמידים מ-1,666 בתי ספר בכל רחבי הארץ. לשלב הגמר, שנערך ברמת החייל בתל אביב, העפילו 105 בתי ספר, וארבעה מתוכם הם שזכו היום במקומות הראשונים בתחרויות. אחד מהם הוא בית הספר "עדיני" מראשון לציון!

במהלך התחרויות נחשפו התלמידים למגוון רחב של כלים חדשניים ולשלל פיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך, שנועדו להוביל את מדינת ישראל לעידן שבו הערים מנוהלות באופן דיגיטלי. על מנת לפתור את אתגרי התחרות, התלמידים נדרשים לקודד בשפת הסקראץ', ולתכנת רובוטים שיבצעו את האתגרים בהצלחה.

באירוע הגמר, שהנחה השחקן טל מוסרי, השתתפו אנשי אקדמיה, נציגי חברות טכנולוגיות ונציגים מחברות הייטק. האירוע שודר בשידור ישיר לבתי הספר ברחבי הארץ.

מנכ"לית משרד החינוך, הגב' דלית שטאובר: "התחרות מאפשרות לתלמידים להתנסות בעולם התכנות, להתמודד עם אתגרי חשיבה, ולפתח את הסקרנות המוטיבציה והיצירתיות. כמו כן, היא מאפשרת לנו להקנות להם מיומנויות חשובות של יכולת עבודה בצוות, פיתוח שותפות ויכולת למידה עצמאית".

אני מברכת את הזוכים ואת המורים הנפלאים שליוו אותם לאורך כל שלבי התחרות, וכמובן גם את מאות אלפי התלמידים שהשתתפו בה. אין לי ספק שהחידושים והפיתוחים הטכנולוגיים שהם יצרו עשויים להאיץ את המעבר לשימוש בטכנולוגיה חכמה לניהול הערים, ולהתנהלות אקטיבית מול התושבים"

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-02 at 14.02.07_4d2b17e4

חנות עלתה באש בבת ים

תפריט נגישות