n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: תושב העיר מצא אוצר מדינה מהתקופה הרומית

ראשון לציון: תושב העיר מצא אוצר מדינה מהתקופה הרומית

לפני 50 שנה מצא יוסי כהן מטבעות בים של קיסריה. בעקבות מעבר דירה בחודש האחרון הוא נזכר בהם והחזיר אותם לרשות העתיקות ששם גילו לו שאלה מטבעות מהתקופה הרומית.

WhatsApp Image 2022-08-15 at 16.03.22
מטבע מהמאה הרביעית לפני הספירה צילום: יוסי כהן

יוסי כהן בן ה-79 מראשון לציון  לא האמין שהמטבעות שמצא בצלילה עם שנורקל לפני 50 שנה בים בקיסריה הם אוצר לאומי שנשכח בבויידם שבביתו.

לפני כחודש בעת מעבר הדירה הוא פינה גם את הבויידם שבביתו ושם מצא את המטבעות הנשכחים.

" היינו נוסעים עם הילדים שהיו קטנים לשחות בים של קיסריה" הוא מספר ל"גל גפן ראשון לציון" היתה שם מן לגונה נהדרת ואני הייתי מביא שנורקל וצולל, באחת הפעמים מצאתי שני עמודים בתוך הים, צללתי עד לקרקעית ונגעתי בהם ובחול הצמוד אליהם שנמצא בים, לפתע הרגשתי משהו, הרמתי חופן ובתוך החול מצאתי מטבע, ואז עוד אחד, התחלתי להרים אותם אחד אחרי השני, הבאתי אותם הביתה והכנסתי לתוך קופסא ושכחתי מהם, אני לא מבין בזה כל כך וזה פשוט נשכח למעלה בבויידם, חשבתי שזה חתיכות מתכת לא יחסתי לזה חשיבות"

לפני כחודש בעת מעבר הדירה קרא כהן מאמר בעיתון על כך שנמצא  מטבע של אלפי שנים, כהן נזכר שגם הוא מצא במעבר הדירה את המטבעות בקופסא ומייד יצר קשר עם רשות העתיקות.

" כשהגיע לכאן אדם מרשות העתיקות הוא התרגש ואמר לי שמדובר במטבע מהמאה הרביעית לפני הספירה, יכול להיות שהיו שם עוד ממצאים, אמרו שיודיעו לי, קיבלתי תעודת הוקרה וזה היה ממש בסמוך ליום הולדתי ה-79, זה חימם לי את הלב.

WhatsApp Image 2022-08-15 at 18.24.56
תושב העיר יוסי כהן עם תעודת ההוקרה מרשות העתיקות. צילום: רשות העתיקות

 

מרשות העתיקות נמסר:

לאחרונה, קיבלה היחידה למניעת שוד עתיקות שלנו פנייה מעניינת במיוחד: אזרח ותיק בשם יוסי כהן, תושב ראשון לציון, מצא בבית אוצר ישן: לפני כ-50 שנה, יוסי יצא לצלילת שנורקל בקיסריה, כשלפתע מצא מטבעות על קרקעית הים. הוא ליקט אותם, הניח אותם בקופסה, ושכח מהם. לאחרונה, הוא עבר דירה, ומצא את הקופסה הנשכחת עם המטבעות העתיקים.

השבוע, הגיע עוזי רוטשטיין,  מפקח היחידה, לאסוף את המטבעות, והעניק ליוסי תעודת הוקרה על החזרת הפריטים.

אנחנו מזכירים, כי כיום החוק אוסר 'ליקוט' שכזה. ניתוק עתיקות מסביבתן מקשה עלינו להרכיב את הפאזל של סיפור הארץ שלנו. מצאתם עתיקות? קראו לנו ונגיע לפגוש אתכם במקום המצאן.

WhatsApp Image 2022-08-15 at 18.24.56 (1)
המטבעות שמצא יוסי כהן לפני כ-50 שנה והועברו לרשות העתיקות. צילום: רשות העתיקות

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-30 at 17.27.13_677e9f84

תושב ראשון לציון נעצר בבני ברק בחשד לגניבת מאות קורקינטים

תפריט נגישות