n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: קיר מלא בתקווה

ראשון לציון: קיר מלא בתקווה

הכלניות ישובו עוד לפרוח: ציור קיר חדש במרכז ראשון לציון מעביר מסר של תקווה

כלניות קיר תקווה צילום דוברות ראשון לציון

השבוע הסתיים פרויקט מיוחד שאותו יזמה עיריית ראשון לציון, ובמסגרתו צויר ציור קיר של כלניות על מבנה ברח' רוטשילד בעיר שהוקם בשנת 1974 בידי חיים ינקו ז"ל.

הציור צויר במסגרת פרויקט ׳״למעלה״ שמובילה מועצת מפעל הפיס לתרבות ולאומנות, בשיתוף GHOST TOWN – קולקטיב אומנים ומפיקים ישראלי שהפיק בשנים האחרונות מאות ציורי קיר ברחבי הארץ והעולם; ובשיתוף החברה העירונית, אגף תכנון עיר, מינהל קהילה, יו״ר ועדת פיסול, סגנית ומ״מ ראש העירייה – ליאל אבן זהר, ומנכ״ל העירייה – דורון מילברג.

הציור של גרי גולדשטיין, אומן בינלאומי וזוכה פרס תרבות ופרס אומן ותיק ע"ש אריק איינשטיין, הוא חלק מההשקעה הרבה של העירייה באתרים היסטוריים מראשית ההתיישבות במושבה הראשונה. במסגרת החזון להפוך את מרכז העיר למוקד ייחודי ואטרקטיבי, בדומה לרחובות מרכזיים באירופה, ציור הקיר הינו אחד המהלכים לשיפור פניהם של המבנים הוותיקים.

גולדשטיין הסביר כי בחר בכלניות לאור העובדה כי לאחר כל לילה מגיע יום. הכלניות תפרחנה שוב אחרי הגשם ויביאו עמן תקווה לשינוי ולהתחדשות.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "מדי שנה, כולנו נהנים מפריחת הכלניות בדרום, אך השנה השדות התמלאו בכאב וביגון עמוק. ראשון לציון איבדה את מיטב בניה ובנותיה במלחמה, והציור של הפרח האהוב על כולנו יעניק משמעות נוספת וינציח את כל אלו שחייהם נגדעו בטרם עת ב-7 באוקטובר, אך גם ייתן מסר של תקווה שכן הכלניות ישובו לפרוח. נמשיך להשקיע ולטפח את פני העיר על ידי פרויקטים ייחודיים".

כלניות קיר תקווה 1 צילום דוברות ראשון לציון

צילומים: דוברות ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות