n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון ציינה בר ובת מצווה לשורדי השואה

ראשון לציון ציינה בר ובת מצווה לשורדי השואה

כ-70 שורדי ושורדות שואה תושבי העיר שלא זכו לציין את הטקס החשוב בילדותם, הגיעו בחמישי האחרון לכותל ועלו לתורה. האירוע המרגש התקיים במסגרת פרויקט "פרח לניצול" הפועל באגף לפיתוח שירותים חברתיים והאגף לאזרחים ותיקים במינהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון

שורדי שואה בר בת מצווה 1 – צילום דוברות ראשון לציון
צילום: דוברות ראשון לציון

עיריית ראשון לציון קיימה ביום חמישי האחרון טקס בר ובת מצווה ל-70 שורדי ושורדות שואה תושבי העיר שלא זכו לציין את הטקס בילדותם. הטקס החגיגי התקיים במסגרת פרויקט "פרח לניצול" המופעל ע"י האגף לפיתוח שירותים חברתיים והאגף לאזרחים ותיקים במינהל לשילוב חברתי בעירייה. מדובר כבר במסורת, שכן זו השנה הרביעית בה מתקיימת היוזמה.

בשעות הבוקר בירך ראש העירייה את שורדי ושורדות השואה לפני יציאתם לירושלים. עם הגעתם חיכתה להם קבלת פנים חגיגית ברחבת הכותל המערבי עם שופרות ותופים. לאחר מכן, נערכה עלייה לתורה וטקס בת מצווה עם הדלקת נרות וטקס בר מצווה שכלל הנחת תפילין. עם סיום הטקסים החוגגים זכו לשירים וריקודים באולם שמחות עם מתנדבי עיריית ראשון לציון.

שורדי שואה בר בת מצווה – צילום דוברות ראשון לציון

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון: "יש לנו חובה מוסרית לעטוף, לכבד ולחבק את שורדות ושורדי השואה לאורך כל השנה. מאז כניסתי לתפקידי הגדרתי כמטרה את שימור זיכרון השואה בראשון לציון ואת הדאגה לכך שהניצולות והניצולים יחיו בעיר ובמדינה שלנו בכבוד. לאחר שעברו את תלאות החיים ורבים מהם לא זכו לטקס בר ובת מצווה ולמעשה גם לא להנאות ילדות אחרות – זכינו לעשות איתם תיקון חשוב מאין כמוהו".

שורדי שואה בר בת מצווה 2 – צילום דוברות ראשון לציון

סגן ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה, מוטי עג'מי, הוסיף: "קיום הטקס הוא זכות גדולה עבורנו ואני מודה למורשת הכותל על השותפות בפרויקט. תודה לכלל העובדים בבית לניצולי שואה ובתוכנית 'פרח לניצול' שהיו שם עבור השורדות והשורדים, שמחו איתם ושבזכותם ראינו חגיגה אמיתית. אין פעולה מרגשת מזו – לראות את שורדי השואה תושבי עירנו בכותל המערבי. כולנו זכינו".

שורדי שואה בר בת מצווה 3 – צילום דוברות ראשון לציון

צילומים: דוברות ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.26.20_799d3f45

ראשון לציון: מי ראה את נדז׳דה?

תפריט נגישות