n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: "עד שילד לא ייהרג הרשויות לא יתעוררו"

ראשון לציון: "עד שילד לא ייהרג הרשויות לא יתעוררו"

סכנת נפשות: בני 6-8 רוכבים בפראות על טרקטורונים ואופנועים חשמליים בשכונות רקפות ושיכון המזרח ומסכנים את חייהם וחיי הנהגים. תושבת השכונה: פעמיים ראיתי כיצד ברגע האחרון ניצלו חייהם. זה מטורף. המשטרה: "זה צעצוע, אין כל איסור בהפעלתם". העירייה: "פעילות האכיפה באחריות המשטרה."

טרקטורונים צילום בתי לוין
צילום ארכיון: מערכת "גל גפן"

רגע לפני החופש הגדול חוזרת התופעה המקוממת והמסוכנת לכבישים: ילדים נוהגים בפראות על טרקטורונים ואופנועים חשמליים ומסכנים את חייהם וחיי הנהגים. לרשויות, מסתבר, אין את היכולת להתמודד עם התופעה משום שעל פי החוק מדובר ב"צעצוע ואין כל איסור בהפעלתו".

"עד שילד או ילדה לא יהרגו הרשויות לא יתעוררו", אומרת נאוה תושבת שכונת רקפות. "זה מטורף מה שקורה אצלנו בשכונה. ילדים בני 6-8 משתוללים ברחובות, חלקם נוהגים בלי קסדות, מתפרעים. במו עיניי ראיתי פעמיים כיצד ניצלו ברגע האחרון חייהם. מי ההורים שקונים לילדים שלהם את הכלים האלה? הם בכלל חשבו על חיי הילדים שלהם? איפה האחריות שלהם? אין לילדים מושג כיצד לנהוג, הם לא מבינים את חוקי התנועה ונוהגים על הכבישים. זה לא יאמן. הילדים האלה לא מסכנים רק את חייהם, אלא גם את חיי הולכי הרגל והנהגים".

גם השכונה הסמוכה, שיכון המזרח, סובלת מהתופעה. "בשבוע שעבר נסעו מולי שני טרקטורונים ואופנוע חשמלי", מספרת ל' תושבת השכונה. "הם ממש השתוללו על הכביש. בשלב מסוים הם חצו צומת מבלי לעצור או להאט ועלו על המדרכה. מה עוד צריך לקרות כדי שהמשטרה או הפיקוח העירוני יעצרו את הטירוף הזה לפני שאנשים ישלמו בחייהם? צריך לראות את זה כדי להבין עד כמה זה מסוכן. להערכתי, הילדים שרכבו על הכלים היו בני 7-8. אחד מהם הרכיב ילדה קטנה ממנו שלא חבשה קסדה. הם ממש השתוללו ונהגו בפראות. דווקא עכשיו, רגי לפני החופש הגדול, צריך שילחמו בכל הכוח בתופעה. שיחרימו את הכלים, שירשמו דוחות להורים, שייצאו במסע הסברה בבתי הספר".

לפני מספר חודשים יצאה החברה לביטחון למבצע אכיפה במטרה לסייע למשטרה, כנגד בני נוער שנסעו על טרקטורונים בתוך גינות ציבוריות וסיכנו את באי המקום. במבצע הוחרמו מספר טרקטורונים וכן ניתנו דוחות להורים של קטינים שנסעו בפראות.

השבוע מסרה דוברת החברה לביטחון בתגובה: ״טרקטורונים חשמליים מוגדרים בחוק כ-״משחק צעצוע״ ומשום כך אינם כלי רכב על פי הגדרת החוק. פעילות האכיפה המותרת במקרים שכאלה היא באחריות משטרת ישראל. החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי תמשיך ותסייע למשטרה במידת הצורך״

מהמשטרה נמסר: "מדובר בכלי רכב חשמליים לילדים הנחשבים כצעצוע עפ"י חוק, ועל כן אין כל איסור בהפעלתם ככל שאינם מהווים הפרעה במרחב הציבורי.
באירוע נקודתי בו ישנו חשש לשלום הציבור, ניתן לפנות למשטרה בבקשת סיוע".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

0faaff44-703d-43a7-b594-2f7fa4efc2b9

אחלה דיל

תפריט נגישות