n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: "להניח תפילין זה להיות יהודי ולא דתי"

ראשון לציון: "להניח תפילין זה להיות יהודי ולא דתי"

ראשון לציון, התבשרה בימים האחרונים כי ארגון "אמונך בלילות" יחד עם "אוצרות יוסף", מגביר את פעילותו וקורא לכל עסק שרוצה להניח עמדה של הנחת תפילין בתוכו ובכך לעלות את מודעות הנחת התפילין

הרב רונן שאולוב במרכז. צילום: פרטי
הרב רונן שאולוב במרכז. צילום: פרטי

לפני שבוע וחצי רעשה המדינה בעקבות ח"כ תמר זנדברג ממר"צ, שהגישה הצעת חוק לפיה מי שינסה לשדל קטין לחזור בתושבה מסתכן במאסר של שישה חודשים.  התגובות לא איחרו לבוא, כאשר עשרות אנשים הגיעו ביום שאחרי אל מול ביתה של ח"כ זנדברג לקיים תפילה משותפת והנחת תפילין המונית.

ראשון לציון, עיר מעורבת של דתיים וחילונים, התבשרה בימים האחרונים כי ארגון "אמונך בלילות" יחד עם "אוצרות יוסף", מגביר את פעילותו וקורא לכל עסק שרוצה להניח עמדה של הנחת תפילין בתוכו ובכך לעלות את מודעות הנחת התפילין, בלי לקבל דו"ח (מכיוון שמדובר בתוך העסק).

"אנחנו בעצם מכניסים את דוכן הנחת התפילין לתוך החנויות של בעלי העסקים, ואז אין שום בעיה של אישורים ודוחות"  מסביר אברהם סבט, פעיל מרכזי בעמותה המתגורר בראשון לציון.

"המטרה שלנו היא חלילה לא להכריח אף אחד, אבל אם אדם רוצה להניח תפילין, הדוכן נמצא בעסק והוא יכול לגשת ולהניח, גם אין אדם שישאל אותו או שיניח לו תפילין, זה שירות עצמי מאה אחוז". לדברי סבט, העלות לדוכן ולתפילין היא סמלית, רק לכיסוי העלות.  "יש לנו כבר דוכנים בכמה תחנות דלק, מאפיות, וקיוסקים, כרגע אנחנו עומדים על 25 בעלי עסקים בראשון, ואין לי ספר שזה יגדל. ראשון לציון היא עיר עם נשמה גדולה מלאה בתורה, אני לא נתקל באנטי, להפך אני רואה תגובות מחבקות, ישנם יהודים טובים כאן בעיר, צריך לזכור שמצוות הנחת תפילין היא של יהודים ולא דתיים".

ארגון "אמנותך בלילות" החל בשנת 2019 כאשר חסיד חב"ד קיבל  דו"ח בזמן שהניח תפילין לאדם פרטי, הרב רונן שאולוב מייסד ארגון "אמונתך בלילות" קיבל זאת בצורה קשה, וכך התחיל להתגלגל הרעיון של דוכני תפילין בתוך עסקים, דבר שהפיקוח לא יכול לאסור.

הרב שאולוב אמר אחרי הצעת החוק של תמר זנדברג, שמה שהיא עשתה, אפילו הרבי מלובביץ לא עשה, מאז ההצעה שלה פנו אלינו הרבה בעלי עסקים ושאלו איך אפשר לקדם את זה, בסופו של דבר יצא מזה רק טוב"

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות