n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: כך נראו חלק מהמקלטים הציבוריים בעת הלחימה: עמוסים ברהיטים, ארגזים וציוד הגברה

ראשון לציון: כך נראו חלק מהמקלטים הציבוריים בעת הלחימה: עמוסים ברהיטים, ארגזים וציוד הגברה

ראשון לציון: במהלך מבצע "עלות השחר" התברר כי שני מקלטים ציבוריים היו עמוסים ברהיטים, ארגזים וציוד הגברה. תושבת: "רצתי עם הילדים למקלט ונדהמתי לגלות את זה". העירייה: מדובר במקלטים דו תכליתיים

מקלט
מקלט ציבורי ברמת אליהו. צילום: מערכת גל גפן

ככה נראו שני מקלטים ציבוריים בראשון לציון במהלך מבצע "עלות השחר": עמוסים ברהיטים, קופסאות, כלי נגינה וציוד הגברה ולטענת התושבים הציוד הקשה על הכניסה אליהם ויצר צפיפות.

במהלך הימים האחרונים נדרשו תושבי ראשון לציון להיכנס שוב ושוב למרחבים המוגנים בשל ירי טילים לעבר העיר מכיוון רצועת עזה.

בשני מקלטים עירוניים הופתעו התושבים לגלות כי הם עמוסים בציוד רב, דבר שהקשה על הכניסה למקלטים ועל השהייה בהם.

ברחוב יעקב כהן 28 בשכונת רמת אליהו נמצא מקלט ציבורי כזה. תושבת השכונה סיפרה ל"גל גפן ראשון לציון": "רוב הבתים פה ישנים ואין ממ"דים. אני גרה מול המקלט הציבורי ובכל אזעקה אני רצה עם הילדים לשם.

"באזעקה הראשונה רצנו למקלט ונדהמתי לגלות מה קורה שם. בכניסה למקלט, סמוך לדלת, מונחות שקיות ענקיות עמוסות בבגדים ובכריות. זה ממש הקשה על הכניסה. בתוך המקלט נוצרה צפיפות בגלל שיש במקום ציוד רב. הניחו שם כסאות, שולחנות, המון ארגזים ועוד. אני באמת לא מבינה, ככה צריך להראות מקלט ציבורי? בשכונה שלנו אין ממ"דים בבתים, המקלט משמש פה את כולם. למה לא פינו את כל הציוד?".

מקלט 1
כניסה למקלט ציבורי ברחוב יעקב כהן ברמת אליהו. צילום: מערכת גל גפן

מקלט נוסף בו המצב דומה נמצא ברחוב סמילנסקי 34. לטענת התושבים המקלט הפך לחדר מוזיקה ובמקום ציוד הגברה, כלי מוזיקה, כורסאות, ציוד תאורה. "הבלאגן פה חוגג", אומר תושב השכונה. "האבסורד הוא שאם בבניין משותף יהיה ציוד, הדיירים יסתכנו בדו"ח. איך החוק הזה לא חל על מקלטים ציבוריים? כל בר דעת שיראה איך המקלט הזה נראה יבין שזה בניגוד גמור להנחיות".

מקלט 3
מקלט ציבורי ברחוב סמילנסקי. צילום: מערכת גל גפן

מעיריית ראשון לציון נמסר: ״שני המקלטים הנ״ל הינם מקלטים דו תכליתיים. כלומר, בזמן שגרה הם משמשים כחדר פעיל וזאת באישור פיקוד העורף שמאפשר זאת.

מרגע תחילת המבצע הצבאי, הכשירה העירייה את שני המקלטים ואת הציוד הצמידה לדופן המקלט כדי לאפשר מקום, כניסה ושהייה של התושבים במקלט בזמן אזעקה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-01 at 15.43.46_eb03100d

ראשון לציון: שריפה בדירה ברחוב הרצל

תפריט נגישות