n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: חברי המועצה בקריאה להדברות

ראשון לציון: חברי המועצה בקריאה להדברות

המשנה לראש העיר- אסף דעבול וסגן ראש העיר מקסים בביצקי, לא יכולים לשבת מהצד בזמן שמלחמת אחים מדפקת על דלתינו וקוראים לכולם להוריד את הווליום ולשבת לדבר

דגל מחאה הפגנה צילום אורן נגבי
צילום ארכיון: אורן נגבי

האירועים האחרונים ובשיאם "יום השיבוש" שחל אתמול (רביעי) והעלה את המחאה מדרגה מסוכנת, לא השאירו אדישים את חברי מועצת עיריית ראשון לציון שהחליטו לצאת בקריאה להדברות בין כל הצדדים.

אסף דעבול- המשנה לראש העיר: "אני פונה לראש הממשלה, שרים, חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה בתחינה, אנא שימו את האגו בצד ושבו להדברות במתווה הנשיא, רוב העם בעד שינוי בבתי המשפט וראוי שתיקונים שכאלו יעשו בשום שכל ובהבנות, הכל תלוי בכם ! גלו אחריות למדינה ותושביה.

עצוב וכואב לראות את הפילוג בעם, שנאת חינם, קריאות למלחמת אחים , סיסמאות צורמות, קריאות לסרבנות.  לאן הגענו???אין לנו ארץ אחרת, אחים אנחנו! ימניים ושמאלניים, מזרחיים ואשכנזים, כולנו במדינה אחת יפה, מדהימה ואנו פה בכדי להישאר!

יחד עם זאת אני פונה לכל המפגינים, הפגנה היא זכות בסיסית לגיטימית במדינה דמוקרטית אך אנא אל תחצו קווים אדומים: מרי אזרחי, סרבנות, איומים בפגיעה באישים ושלטון היא סכנה לדמוקרטיה עליה אתם יוצאים להגן. אנו נמצאים במדרון חלקלק מאוד, מפחיד ממש, שרצוי שנעצור אותו לפני שיהיה מאוחר מידי".

חבר המועצה אסף דעבול

אסף דעבול. צילום: פרטי

גם סגן ראש העיר מקסים בביצקי, פרסם פוסט הקורא לכל הצדדים להתעשת לפני שיהיה מאוחר מידי: "העם שלנו צריך אחדות, לא הסתה ולא שנאה פוליטית. בעודנו נשבעים, אויבנו מוסיפים שמן למדורה ומשפשפים את ידיהם כשהם הורסים את עמנו.

תמיד האמנתי כך, אבל היום אני סוף סוף משוכנע ששביתה היא לא דרך לפתור קונפליקטים. השביתה הייתה ונשארה פרובוקציה מסוכנת. אלימות כלפי שוטרים, שריפת צמיגים, חסימת כבישים – זה חוצה כל גבול ונמצא בקנה מידה מפלצתי.

גם קואליציה וגם אופוזיציה נבחרים כחוק נציגי העם. יותר אנשים בחרו במחנה הימין, אבל הרבה אנשים הצביעו לשמאל. אם הקואליציה והאופוזיציה לא ימצאו פתרון פשרה, חומת השנאה בין אנשים תמשיך לגדול בחברה שלנו.

אנחנו יודעים שהקואליציה מוכנה למשא ומתן, אבל במקביל היא מקדמת רפורמה משפטית. האופוזיציה כביכול מוכנה למשא ומתן, אבל במקביל מארגנת אלפי הפגנות שמובילות לכאוס ותסיסה. למעשה, אף צד לא נגד הרפורמה, אבל הם ניגשים אליה בדרכים שונות.

אני בטוח שעלינו לפעול רק בשיטות מתורבתות. לכן, אני מפציר בקואליציה ובאופוזיציה לשבת בשולחן המשא ומתן, למען השלום ולהימנע משפיכות דמים. מעולם לא השתתפתי בהפגנת ימין ואני לא הולך להשתתף בהפגנת שמאל. אני מאמין שמדינות דמוקרטיות בוחרות מנהיגים בקלפיות במקום מהומות והתקוממות. כמו שאמר קונפוציוס, חס וחלילה לחיות בעידן השינוי."

מקסים בביצקי צילום פרטי

מקסים בביצקי, צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות