n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: הרב אריה כהן: "אני מתנצל על כך שכיניתי את רז קינסטליך 'פדופיל'"

ראשון לציון: הרב אריה כהן: "אני מתנצל על כך שכיניתי את רז קינסטליך 'פדופיל'"

ראש עיריית ראשון לציון הגיש תביעת דיבה נגד חבר המועצה ויו"ר סיעת ש"ס בעיר, שאומר: "אני מכיר את רז באופן אישי והוא ממש לא כזה. איך אומר עליו כאלה מילים?
כל כוונתי הייתה לצעוק 'גוועלד' על ההפצה של הספר 'אני ג'אז' לגני הילדים". למרות היריבות הפוליטית כהן מחמיא לקינסטליך, מודה כי התמתן באמירותיו ומצהיר כי הוא חושש ממלחמת אחים

הרב אריה כהן וראש העיר קינסטליך
הרב אריה כהן וראש העיר קינסטליך
בתי לוין

עשרה חודשים לפני הבחירות והמערכת הפוליטית מעלה הילוך. במהלך השבועות האחרונים מציג ראש העירייה, רז קינסטליך, את הסיעות שתומכות בו, דב צור, ראש העירייה לשעבר, מתחמם על הקווים ונראה כי יודיע בקרוב על התמודדותו לראשות העירייה והרב אריה כהן, מי שבעבר היה סגנו של קינסטליך וכיום נחשב לאחד מיריביו הפוליטיים, מצהיר כי יתמוך בצור ויביא למהפך.

הרב כהן, יו"ר סיעת ש"ס וחבר מועצת העיר, אתה יכול להעריך כיצד תראה המפה הפוליטית?

"המפה הפוליטית תהיה מעניינת. כמה מחברי המועצה הנוכחיים לא יבחרו לקדנציה נוספת. לעניות דעתי, הקואליציה של רז תתערער לפני הבחירות, משום שחברי המועצה בקואליציה יבינו מהר מאד שהוא לא יכול לספק להם את ההבטחות".

האם להערכתך ההתמודדות לראשות העירייה תהיה בין רז לבין דב או שיהיה מתמודד שלישי?

"לדעתי, יהיו יותר משני מעומדים לראשות העירייה ודב צור ינצח, אם לא בסיבוב ראשון אז בסיבוב שני".

בהנחה שרז יזכה בקדנציה נוספת האם אתה רואה את עצמך בקואליציה העתידית שלו?

"בטוחני שרז לא יזכה בקדנציה נוספת, כך שהשאלה כרגע לא רלוונטית".

היית סגנו של רז, אבל מאז פיטוריך ניכר שהפכת ליריב פוליטי מר. למרות היחסים הקשים בינך לבינו האם תוכל להצביע על דבר חיובי אחד או שניים שהוא כן הצליח להביא בקדנציה הנוכחית?

"כן, בהחלט. אפילו פרגנתי לו על זה שהיה רגיש למקרה של הזמר שימי תבורי (לא הוזמן להופיע באף רשות מקומית באירועי יום העצמאות, ב"ל) והוא הזמין אותו להופעות בראשון לציון. זה יפה מצידו. זה מעשה אצילי ואנושי בבחינת 'אל תשליכני לעת זקנה'. אומר בכנות שיש לו את זה ושאפו".

זה לא סוד שבינך לבין רז עבר חתול שחור ובין היתר הוא מנהל נגדך תביעת דיבה שבה נטען כי כינית אותו פדופיל. האם אתה חוזר בך מהאמירה הקשה?

"אכן, כן. לצערי הרב, אפשר לומר שמתחילת הקדנציה הוא לא קיים את ההסכמים בנינו, שינה את ההסכמים אחרי הבחירות בטענות שקר, והפיצוץ הגדול היה כמה חודשים לאחר קיום הרוטציה, כאשר הוא נגע בבת עינינו שזה החינוך של ש"ס. הוא רצה להפוך הכל לחינוך ממלכתי חרדי, שזה מבחינתנו לא יהיה.

"הוא טוען במסגרת התביעה שאמרתי עליו פדופיל. לצערי הרב, הוא מוציא דברים מהקשרם. אני מכיר את רז באופן אישי והוא ממש לא כזה. איך אומר עליו כאלה מילים?

כל כוונתי הייתה לצעוק 'גוועלד' על ההפצה של הספר 'אני ג'אז' לגני הילדים. לצערי הרב, הוא לקח את זה באופן אישי. ברור שאם הוא נפגע מהמילים הללו שלא היו מכוונים אליו, אז אני מתנצל. עם זאת, לגבי זה שאני מאשים אותו בזה שהוא שיקר ורימה אותי, אז אני אמשיך להגיד עליו רמאי ושקרן עד שהוא יקיים את ההבטחות שהוא חתום עליהם".

לא מזמן פרסמת ב"גל גפן" טור אישי על אחדות העם ועל כך שאנו עומדים בפני מלחמת אחים. האם אתה סבור שמהלך כל כך קיצוני עלול להתרחש?

"כן. אני חושב שאפילו במקרים קיצוניים כאלה, אם כל אחד ייקח שלושה צעדים אחורה אז עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל…".

בקרב חברי מועצת העיר נשמעת בתקופה האחרונה טענה שהתמתנת בכל מה שקשור להתבטאויות פוליטיות. האם גם אתה מרגיש כך?

"כן, בהחלט התמתנתי וזאת משום שאני רואה במו עיני את ההתדרדרות ואת הסכנה בפרט ברשתות החברתיות. אני רואה עד כמה לחיצה על המקלדת יכולה לגרום למלחמת אחים..

"גם במישור המקומי אני משתדל למתן את כתיבתי וזאת על מנת שאוכל להוביל לפיוס במידה מסוימת. גם אם לא נגיע להסכמות מוחלטות, סבלנות והסובלנות הם הכלים לשמוע את האחר, להכיל אותו, גם אם לא הסכמתי איתו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות