דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלה
בתיה שלום, אנחנו זוג הורים לתינוק בן שנה ומוטרדים מגידולו וחינוכו, במיוחד שאנו רואים את התנהגותם של הילדים הקטנים והגדולים ואת התייחסותם להורים. מה עלינו לעשות כדי שיהיה אדם מחונך המסוגל לעמוד באתגרי החיים.

תשובה
הורות מהווה את אחד התפקידים המורכבים של האדם ללא שקיבל הכשרה לקראתו. הורות לתינוק וגידולו היא משימה שונה מאשר גידול ילדים בגילאים אחרים. הבסיס של שלוש השנים הראשונות לחיי הילד מהוות את התשתית לפיתוח אישיותו ויכולותיו להסתגל לאתגרי החיים ולהיותו אדם עצמאי, אחראי, מכבד ומשתף פעולה עם הסובבים אותו. בשלב זה של חיי בנך, שלב בו הוא מפתח את היכולת התקשורתית ובשל ללמידת יכולות איפוק ודחיית סיפוקים מידיים עליכם להקנות לו כישורי חיים בסיסים כמו: קבלת סירוב או יכולת להיפרד ממשחק או מההורה. הקפידו שהבכי וההתנגדות לא יכתיבו לכם את תגובותיכם, כי תוך זמן קצר הוא יסרב למלא את בקשותיכם ויהיה לו קשה להתרגל לדרישות החיים. עליכם להקפיד על סדר יום קבוע וללמד אותו הרגלי שינה ומשחק עצמאי. תגובתכם יכולה להשפיע על הפסקת התנהגות מסוימת או חיזוקה. בנך, ככל הילדים, זקוק לאהבה ומסירות לאורך רוח והרבה סבלנות בלי לוותר על הסמכות ההורית.

שאלה
בתיה שלום, נפרדתי מהחבר לפני שלושה חודשים לאחר חברות של שנתיים. לאחרונה הוא לוחץ עליי לחזור אליו ואני מתלבטת, כי החזרה פירושה, מיסוד הקשר. האם מניסיונך המקצועי כדאי לחזור לקשר הקודם, ואם כן באילו תנאים?

תשובה
ישנם זוגות שלאחר תקופה של פרידה מחליטים לחזור זה לזרועות זו ממספר סיבות: געגועים לבן הזוג ויצירת אידיאליזציה סביב הקשר שהיה, אכזבה וייאוש מניסיונות ליצור קשרים חדשים, לחץ סביבתי ומחשבות שאף אחד אחר לא יהיה מעוניין בקשר איתי. חזרה לקשר קודם יכולה להצליח במידה והאדם הגיע לתובנות על עצמו ועל הקשר הזוגי אחרי הפרידה, בעקבות תהליך שיאפשר לו להתחיל מחדש קשר ישן ולהצליח בו. אם החבר הקודם הבטיח לך שהוא השתנה או ישתנה בעתיד נכונה לך אכזבה, אלא אם כן הוא עבר תהליך רציני ועמוק. עלייך להיות אמיתית עם עצמך ולבדוק שהחזרה אינה מחוסר ברירה ושאת לא "תקועה" בחוויות השליליות של העבר, ובמיוחד שאת מסוגלת לפתוח דף חדש ולהיכנס שוב לקשר בשונה ממה שהיה ביניכם בעבר. זכרי, כי זוגיות טובה מושתת על יחסים כנים ופתוחים ועל תקשורת זוגית המאפשרת לנהל קונפליקטים עם הרבה הבנה וקבלה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות