n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / תחבורה ציבורית בשבת בראשון לציון? עמדת העירייה מעודדת

תחבורה ציבורית בשבת בראשון לציון? עמדת העירייה מעודדת

הממשלה אישרה השבוע ביום א' את התכנית הרב שנתית של שרת התחבורה מרב מיכאלי להקמת רשויות מרחביות לתחבורה, המהוות חוליה מקשרת בין הרשויות השלטון המקומי לשלטון המרכזי. העירייה: ברגע שהסמכות תשב אצלנו נדע לקחת את ההחלטות לפי צרכי התושבים שלנו באופן הטוב והמדוייק ביותר.

פקקים בדרך אלי הים. צילום: פרטי
פקקים בדרך אלי הים. צילום: פרטי
הממשלה אישרה השבוע ביום א' את התכנית הרב שנתית של שרת התחבורה מרב מיכאלי להקמת רשויות מרחביות לתחבורה, המהוות חוליה מקשרת בין הרשויות השלטון המקומי לשלטון המרכזי.
כל רשות מקומיות תשויך למרחב תחבורתי ללא יוצא מן הכלל, לפי זיקות תחבורתיות בין הרשויות. כל המרחבים התחבורתיים ינהלו את התחבורה והתנועה במרחב על בסיס סמכויות ותפקידים שמשרד התחבורה והרשויות יעבירו להן, לפי רמת הבשלות.
כיצד ראש העיר רז קינסטליך יישם זאת בעיר? האם יש רצון לפעול להקמת רשות מטרופולינית?ראש העיר בעד או נגד הפעלת תחבורה ציבורית בשבת ?עכשיו כשזה עתיד להיות בידיי העירייה מה היא אומרת על כך?

נושא עומסי התנועה בשנים האחרונות הולך ומחריף, בראשון לציון שנמצאת במקום הרביעי מבחינת גודלה ובשנים הקרובות תהפוך להיות במקום השלישי במספר התושבים, עומסי התנועה בלתי נסבלים בכל חלקי העיר. הבשורה החדשה בתחום התחבורה הגיע בתחילת השבוע ביום א' כאשר הממשלה אישרה פה אחד את הצעת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, להקים רשויות מרחביות לתחבורה כאשר לראשונה, משרד
התחבורה יעביר סמכויות לרשויות המקומיות ויאפשר לראשי הרשויות לנהל בצורה חכמה ויעילה, בשיתוף פעולה ובסינכרון, היבטים רבים בתחבורה, לרבות איך ומתי תפעל ובכך ניהול התנועה בכל עיר ועיר  ופיתוח התחבורה עובר לידי הרשויות המקומיות באמצעות הקמת רשויות מרחביות לתחבורה ובכך להוות חוליה מקשרת בין הרשויות השלטון המקומי לשלטון המרכזי.
כל רשות מקומיות תשויך למרחב תחבורתי ללא יוצא מן הכלל, לפי זיקות תחבורתיות בין הרשויות. כל המרחבים התחבורתיים ינהלו את התחבורה והתנועה במרחב על בסיס סמכויות ותפקידים
שמשרד התחבורה והרשויות יעבירו להן, לפי רמת הבשלות.
הרשויות המרחביות לתחבורה יפעלו בשלב הראשון כרשות תמרור מקומית, יזמו תוכניות לתחבורה ציבורית ויתכננו ויבצעו פרויקטים תחבורתיים משותפים, כאשר בכל רשות מרחבית תמונה מועצה
מייצגת לכל הרשויות במרחב. בהמשך, עם קידום החקיקה, יואצלו לרשויות סמכויות נרחבות לפרסום והפעלת מכרזי תחברה ציבורית, אכיפה ועוד.
תוך חודש יפרסם משרד התחבורה טיוטת התקנות להקמת הרשות המרחבית לתחבורה במטרופולין ירושלים, ועד אפריל 2023 תוקם הרשות המרחבית לתחבורה במטרופולין דן.
.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי אמרה על הדברים :
"התוכנית שיכולה להפחית את העומס בכבישים עוכבה במשך 25 שנה. היום, שמנו לזה סוף ואישרנו את המודל של רשויות מטרופוליניות שיתן כח לראשי הרשויות לנהל את התחבורה לטובת התושבות והתושבים כמו שרק הם יודעים. אחרי 25 שנה של דיבורים, אנחנו עושות ועושים. לראשונה, משרד התחבורה יעביר סמכויות לרשויות המקומיות ויאפשר לראשי הרשויות לנהל בצורה חכמה ויעילה, בשיתוף פעולה ובסינכרון,
היבטים רבים בתחבורה, לרבות איך ומתי תפעל. אני מאמינה בשיתוף פעולה עם ראשי הרשויות, שלשמחתי תומכים במהלך, ולכן התעקשתי על המודל שאישרנו היום בממשלה ויקדם מרחבי תחבורה במטרופולינים בכל רחבי הארץ".

תגובת העירייה: הרעיון של רשויות מרחביות ומטרופולוניות מבורך, שכן הוא מחזק את סמכויות ראשי הערים, באשר לקידום נושאי תחבורה בערים וכפועל יוצא מכך שיפור התחבורה בכל המרחב.
ראשי הערים מכירים באופן המיטבי ביותר את צרכי התושבים והעיר שלהם החל מהיכן נדרש להוסיף קווים, נתיבי תחבורה ציבורית או הפעלת תחבורה בשבת ולכן הגיוני שההחלטות הללו ישבו אצל ראשי הערים.
ברגע שהסמכות תשב אצלנו נדע לקחת את ההחלטות לפי צרכי התושבים שלנו באופן הטוב והמדוייק ביותר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.26.20_799d3f45

ראשון לציון: מי ראה את נדז׳דה?

תפריט נגישות