n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: הובא למנוחות עמיחי כרמלי שנדרס למוות במחסום המשטרתי

ראשון לציון: הובא למנוחות עמיחי כרמלי שנדרס למוות במחסום המשטרתי

מאות ליוו את רס"ר עמיחי כרמלי בדרכו האחרונה. מעצרם של החשודים בדריסתו הוארך עד ליום חמישי

מפכל המשטרה יעקב שבתאי הצדעה צילום דוברות משטרת ישראל
צילום: דוברות משטרת ישראל

מאות ליוו את רס"ר עמיחי כרמלי שהובא למנוחות הערב (ראשון) בחלקה הצבאית של בית העלמין בראשון לציון.

  הלוויה משטרת ישראל צילום בתי לוין מערכת גל גפן

צילום: מערכת "גל גפן"

ספדו לו בני משפחתו ומפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי שאמר: "היום משטרת ישראל ומדינת ישראל מלווים בדרכו האחרונה את רב סמל בכיר עמיחי כרמלי זכרונו לברכה, אשר נדרס למוות באחת ממשימות חייו בהן עסק בחמש עשרה השנים האחרונות.

עמיחי הפך בבוקר יום שבת לסמל לאומי להתנדבות ולתרומה מצילת חיים בשירות משטרת ישראל. את הזריחה של אותו בוקר יום שבת, עמיחי מכיר היטב בשנים האחרונות בהן התנדב בסופי השבוע במטרה להציל חיים של נערים ונערות שעושים את דרכם חזרה הביתה, להוריהם לאחר לילה של בילויים. תופעת השכרות שהוא ביקש למגר, בשילוב עבריינות חמורה ובריונות, היא ככל הנראה זו שגדעה את חייו והפכה את הזריחה בבוקר אותה השבת, לזריחתו האחרונה בחיים.

כשהשמש זרחה על מדינת ישראל, היא שקעה על משפחתו, על חבריו, על שותפיו לניידת, המתנדבים והשוטרים של אגף התנועה בגזרת השפלה שמספרים על עמיחי שהיה אחד המתנדבים הטובים ביותר, כזה שכולם רצו לצאת איתו למשמרת, כזה ששילב מקצועיות גדולה לצד מסירות אין קץ. כזה שנהג לסייע לכולם, תמיד, בכל שעה ועניין.

עמיחי התנדב במשטרת ישראל בדיוק מהסיבות הנכונות של נתינה למען החברה, לקיחת חלק משמעותי בשמירה על הבית, בשמירה על חיי אזרחים ובמטרה למגר את הפשיעה.

מאותן סיבות נכונות שירת גם סבו של עמיחי במשטרת ישראל, רב פקד משה כרמלי זיכרונו לברכה נולד ברומניה, עלה ארצה עם קום המדינה, התגייס למשטרה בשנות החמישים והיה לסגן וממלא מקום מפקד רצועת עזה וצפון סיני כאשר נפל במלחמת יום כיפור בשנת 1973 כשרימון הושלך לעבר מכוניתו ברצועת עזה. עמיחי פוגש כעת את סבו, שניהם שירתו במשטרה ונפלו בפעילות מבצעית, שניהם באותו הגיל למרות שביניהם ארבעים ותשע שנים. שניהם מודל לחיקוי, מודל לאהבת המדינה ואזרחיה.

יעקב שבתאי מפכל המשטרה קבר צילום דוברות משטרת ישראל

צילום: דוברות משטרת ישראל

הרכב שנמלט מניידת, ניסה לפרוץ את המחסום המשטרתי, ודרס למוות את עמיחי יכל לולא מחסום הביקורת בו פעלו וחבריו, לפגוע ברכב אזרחי ולגרום למותם של נערים שעשו דרכם מבילוי לילי, או לפגוע ברכב שבו משפחה עם ילדים קטנים שהשכימה מוקדם ויצאה לטייל בנופי ישראל.

סיפורו של עמיחי הוא תמצית הפעילות המשטרתית של לובשי המדים כולם, אלו שבשירות חובה, אלו שבשירות קבע, ואלו המתנדבים בשירות המשטרה. אנשים ששמו את ערכי ההגנה האזרחית לפני טובתם וטובת משפחתם. ידע כל אזרח ישראלי שנעצר על ידי שוטר או מתנדב תנועה, אם זה לקבלת אזהרה, דוח, או לביצוע בדיקת שכרות, שאלו שעומדים מולו עושים זאת למענו ולמען ביטחונם של שאר הנוסעים בכבישי הארץ. ידע כל אזרח ישראלי שאלו שעומדים לפניו יסכנו את חייהם למענו. כבדו אותם, אימרו להם מילה טובה, ובוודאי שאל תיפגוע בהם, כי הם עושים את עבודתם נאמנה.

משפחת כרמלי היקרה והכואבת. הרעיה קרן, הבת יובל והבן שגיא, האב יצחק, והאחים ערן ועמית. זוהי שעתכם הקשה ביותר, לשעה הזו שותפים היום כל שוטרי ומתנדבי משטרת ישראל שמלווים אתכם וימשיכו ללוות אתכם לעד. עמיחי אומנם היה מתנדב, אך אנו רואים בו חלק בלתי נפרד ממשטרת ישראל. כך הוא ראה עצמו וכך אנו רואים אותו. מורשתו תהווה מקור של עוצמה, התפתחות והכשרה לעשרות אלפי המתנדבים והשוטרים בכל ההכשרות והפעילויות המבצעיות.

התפתחות החקירה, העדויות והראיות הובילו אותנו לייחס לחשודים את עבירת הרצח החמורה. אנו נעשה הכל בכדי שאלו שעברו בצורה גסה, אלימה, וברברית על החוק, ישלמו מחיר כבד עם ענישה שתרתיע אחרים להימלט מפני שוטרים, ולנסות ולפרוץ מחסום משטרתי. אני רואה באירוע פיגוע פלילי לכל דבר ועניין.

עמיחי, לסיום חשוב לי לומר לך שמשפחתך היא כעת משפחתנו, ילדיך הם כעת ילדינו, תשמור עליהם ועלינו מלמעלה ותן להם ולחבריך את הכוחות להמשיך בדרך אותה אתה סללת כל חייך. נוח על משכבך בשלום. תהא נשמתך צרורה בצרור החיים."

קרן כרמלי אלמנתו: "איך אפשר לסכם תקופה משותפת של שני שליש מהחיים, הכרנו כשהיינו בני 16 באימונים של משמר הכבוד של יום הזיכרון באנדרטה לזכר הנופלים בראשון לציון מי ידע ש-29 שנה אחר כך תסיים את חייך בפעילות המשטרתית שכל כך אהבת ושמך יהיה חקוק באותו אתר הנצחה שבו הכרנו, אהוב שלי חלק בלתי נפרד מהחיים שלי, זכיתי להכיר אותך מתקופת הנערות להיות איתך ולצדך, עשינו הכל יחד שיתפנו אחד את השני, בכל שמחה משבר ועצב, החבר הכי טוב שלי, אב לילדנו המשותפים שמעריצים אותך כאדם מיוחד במינו, אהוב שלי הלוואי והייתי זוכה להיות איתך ולצידך עוד שנים רבות, להזדקן יחד ולהמשיך להנות מחברתך, לצערי התוכניות השתנו וצריך להתעורר מחלום הבלהות שהלוואי והיה נשאר כחלום ותו לא, כל שיש לי להגיד לך הוא תודה על מי שהיית בשבילי, על האהבה המדהימה שהיתה ביננו על הילדים הנפלאים שלנו שיהיו לי לנחמה עד יומי האחרון"

יובל הבת: "אבא מה אפשר לומר עליך, היית פשוט הכל, הבן אדם הכי טוב שיכולתי להכיר, אף פעם לא אמרת לנו "לא" על שום דבר, ואם אמרת "לא" זה בגלל שידעת שזו טעות ולא כדאי. תמיד כשהיה לי איזה קושי או צרה, שאלתי ושיתפתי אותך וכמובן התייעצתי, אני הערצתי אותך הכי בעולם למרות שלפעמים התעצבנתי עליך ואני שמחה בעולם שדווקא אתה היית אבא שלי, אני לא מצליחה לתפוס את זה שאתמול בבוקר דפקו לנו על הדלת והעירו אותנו ובישרו לנו שנרצחת, הימים עכשיו יהיו ממש לא קלים, לי לאמא ולשגיא, איך אתמודד בלעדיך עכשיו, איך? מי יקפיץ אותי לעבודה בשש בבוקר? מי יביא לי חלה עם שניצל ביום שישי? מי יגיד לי יובל כמה זמן את מתקלחת? מתי את מסיימת את כל המים? מי יגידלי כל הכבוד על זה שהצלחתי לעשות חניה בשיעור נהיגה, מי קח אותנו לטיולים בכל הארץ? מי יכתוב לנו ברכה ליום הולדת באורך של מגילת אסתר, אוף עכשיו שאני חושבת על זה, אתה לא תהיה איתנו בגיוס שלי ושל שגיא, לא תהיה בחתונה שלנו, לא תהיה בכל השמחות שיהיו לנו עכשיו בחיים, אני אנציח אותך בכל דרך אפשרית ואלמד את כולם מי היית, ואדאג שכל מי שגרם לך לסבל בחיים האלה יסבול בחזרה והכי חשוב אדאג לאמא ולשגיא יותר מעצמי, אני אוהבת אותך ולא אשכח אותך בחיים, לא משנה מה יקרה תמיד תהיה לצידי, יובל בתך הבכורה."

שגיא הבן: אבא שלי החבר הכי טוב האיש והאגדה, הערצתי אותך הכי בעולם, אני שמח שדווקא אתה היית אבא שלי, אני שמח שנפלה בחלקי הזכות להכיר ולהעריץ אותך ולאהוב אותך כמה שרק אפשר, מה עוד אפשר להגיד עליך שלא נאמר? תמיד היית לידי שהיה קשה שתמכנו אחד בשני צחקנו ודיברנו, אז פשוט תודה לך אבא."

ניידת משטרת התנועה הלוויה צילום בתי לוין מערכת גל גפן

צילום: מערכת "גל גפן"

במשטרה משוכנעים כי הם יודעים מי מחמשת החשודים היה זה שנהג ברכב והרג את עמיחי וגם בכך שהוא נסע במכוון אל תוך המחסום במטרה לפגוע בעמיחי. לחשוד העיקרי עבר פלילי עשיר שכולל בין היתר תקיפת שוטר, עבירה עליה אף ריצה מאסר. בבדיקת ינשוף שנערכה ליושבי הרכב נקבע כי כולם היו עם רמת אלכוהול גבוהה פי כמה מהמותר בחוק ובנוסף סיפרו היום במשטרה כי לנהג אף היו שרידי סם בדמו. מעצר החשודים הוארך עד ליום חמישי.

עמיחי כרמלי ז"ל, תושב ראשון לציון, שירת כמתנדב באגף התנועה במשטרה למעלה מ-15 שנים, והותיר אחריו אישה, שני ילדים, אב ושני אחים

הלוויה משטרת ישראל צילום בתי לוין מערכת גל גפן ניידת משטרת התנועה הלוויה צילום בתי לוין מערכת גל גפן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. אני חושב שעיריית ראשון לציון ומשטרת ישראל חייבים לקרוא על כיכר / רחוב/ גינה על שמו היה מתנדב כן לא שוטר בשכר היה מתנדב והוא נרצח על ידי מתנקש רוצח וטרוריסט לא משנה איך הוא נרצח על ידי כדור או בתאונה זה פשוט טרור וצריך לקרוא לזה בשם הזה טרור לכן מחובת העירייה לדאוג לשנות רחוב על שמו , ושעה אחת קודם , יהי זכרו ברוך , תנוח על משכבך בשלום , תנצבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.35.43_a7718d94

שריפה בבניין מגורים בבת ים

תפריט נגישות