n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון במקום הראשון בזכאות לבגרות מבין 8 הערים הגדולות

ראשון לציון במקום הראשון בזכאות לבגרות מבין 8 הערים הגדולות

ראשון לציון מובילה את שמונה הערים הגדולות בישראל באחוז הזכאות לבגרות עם 89.5% לשנת תשפ"א. ראשון לציון גם מובילה את נתוני הזכאות ל-5 יח"ל במתמטיקה ובאנגלית

תלמידים כיתה רז קינסטליך צילום דוברות ראשון לציון
צילום: דוברות ראשון לציון

ראשון לציון לא עוצרת. אחרי הזכייה בפרס החינוך הארצי, לראשונה בתולדות העיר, היום (שלישי) התפרסמו נתוני הבגרויות לשנת הלימודים תשפ"א. אחוז הזכאות לבגרות בראשון לציון עומד על 89.5%, לעומת 86.1% בשנת הלימודים תש"פ. נתונים אלו כוללים את החינוך המיוחד והעצמאי. יש לציין כי הממוצע הארצי עומד על 76%.

מעבר לכך, בכל המקיפים בראשון לציון הממוצע לזכאות לבגרות עומד על 95%, כולל תלמידי החינוך המיוחד, כאשר תיכון מקיף ה' בעיר רשם הישג מרשים עם 100% זכאות לבגרות.

נתונים משרד החינוך

התמונה החינוכית שמפרסם משרד החינוך ממשיכה להציב את ראשון לציון כמובילה בהישגים החינוכיים. שיעור התלמידים שזכאים לתעודת בגרות הכוללת 5 יח"ל באנגלית עומדת על 58.9% – מקום ראשון מבין 10 הערים הגדולות. כזכור, בעיריית ראשון לציון מטמיעים את השפה האנגלית בקרב התלמידים כבר מגילאי היסודי בעזרת תכנית ייחודית. גם באחוז הניגשים ל-5 יח"ל בבגרות למתמטיקה ראשון לציון מובילה בין הערים הגדולות עם 25.3%.

ראשון לציון שניה אחרי חיפה בשיעורי הזכאים לבגרות מצטיינת עם 17.9%, כאשר אשתקד הנתון עמד על 12.7%. מדובר בעלייה של 8% לעומת התקופה המקבילה לפני שנתיים. בגרות מצטיינת מתייחסת לתלמידים שהשלימו בגרות המכילה 30 יח"ל (5 יח"ל באנגלית ולפחות 4 יח"ל במתמטיקה) עם ממוצע של 90 ומעלה או תלמידים שהשלימו בגרות המכילה 25 יח"ל (5 יח"ל באנגלית ו-5 יח"ל במתמטיקה) עם ממוצע של 95 ומעלה.

לצד כל ההישגים שיעורי הנשירה נמוכים ועומדים על 0.5% – נתון שבו ראשון לציון שלישית מבין עשר הערים הגדולות. מרשים גם הנתון המתייחס לטוהר הבחינות. בשקלול הדיפרנציאלי רק 0.3% משאלוני הבגרות נפסלו.

רז קינסטליך תלמידים צילום דוברות ראשון לציון

צילום: דוברות ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.35.43_a7718d94

שריפה בבניין מגורים בבת ים

תפריט נגישות