דף הבית / כללי / בעקבות התנ"ך והקוץ' מוץ' – שבועות בצריף בן-גוריון

בעקבות התנ"ך והקוץ' מוץ' – שבועות בצריף בן-גוריון

פולה בן-גוריון הייתה ידועה בכך שהקפידה מאוד על התפריט של בעלה. הצריף הצנוע של הזוג היה היחיד בקיבוץ שדה בוקר של אותם ימים שהיה מאובזר במטבח קטן. כך יכלה פולה לפקח ולוודא שראש הממשלה נצמד לתפריט היומי הבריאותי שלו, ובראשו – מנת הקוץ' מוץ', המורכבת מאשל, גבינה, מיץ פטל ורסק תפוחים.

בן-גוריון, שאף פעם לא היה ממש "פודי", לא אהב במיוחד את הקוץ' מוץ' של פולה, אך בכל זאת הקפיד לאכול את המנה מדי יום, עד ליום מותו בשנת 1973. כשנשאל על ידי בתו מדוע הוא ממשיך לאכול את המנה, גם לאחר שפולה נפטרה, השיב שממשיך לאכול קוץ'-מוץ' בכל יום – לזכרה.

 

בחג שבועות הקרוב, מזמינים בצריף בן-גוריון את המבקרים לשפוט בעצמם לגבי טיב הקוץ' מוץ'. במהלך היום יכינו בצריף את המנה, יחד עם הילדים ובסיום הפעילות אף יקבלו הביתה מגנט עם עותק של המתכון המקורי, כתוב בכתב יד, כך שיוכלו להכין בבית מדי יום, ואולי להיות בעצמם ראשי ממשלה יום אחד.

 

לדוד בן גוריון היה גם חיבור מיוחד אל התנ"ך, ורבים מחפציו בבית היו קשורים בדרך זו אחרת לסיפורי התנ"ך. הוא נהג להעתיק למחברתו פסוקים מהתנ"ך הקשורים למדבר, אותו היה כה נחוש להפריח, ומקורביו מספרים שהיה נוהג לדבר על דמויות בולטות מהתנ"ך, ממש כפי שהיה מדבר על דמויות בנות ימיו.

 

במהלך החג, הידוע גם כחג מתן תורה, יתקיים משחק "חפש את המטמון" מיוחד, ברוח הקמת המדינה והתנ"ך, המזמין את המבקרים לאתר ברחבי הבית מגוון פריטים הקשורים בעולם התנ"ך, אשר את כולם בחר באופן אישי דוד בן-גוריון, מבין מזכרותיו הרבות, וביקש בצוואתו שיוצגו לראווה בביתו לאחר מותו.

 

 

חג שבועות, 9 ביוני, בצריף בן-גוריון בקיבוץ שדה בוקר.  

שעות פתיחה: 10:00-16:00, יש להגיע עד שעה לפני שעת הסגירה.

לפרטים נוספים: www.ben-gurion.co.il  או בטלפון 08-6560469.

 

צריף בן גוריון. צילום: חנן אפשטיין

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2023-06-01 בשעה 11.18.39

המדף של בתי: באתי, בדקתי, המלצתי!

תפריט נגישות