n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: אלכס האווז נעלם והושב לבעליו כעבור שלושה ימים

ראשון לציון: אלכס האווז נעלם והושב לבעליו כעבור שלושה ימים

הפוסט שפורסם ב-1 באפריל גרם ללא מעט תושבים לתהות אם לא מדובר במתיחה. יעקב זרקון התחנן בפני הציבור לסייע לו לאתר את האווז האהוב שברח מחצר ביתו. גולשים לעגו ("תתייגו את שיפודי ציפורה", "מקווה שהוא לא סיים את חייו על מנגל"), אחרים תמכו ("ממש דואגים לו") ולבסוף הוא אותר והושב לבעליו. זרקון: "תודה לכולם. כבר חשבתי שמישהו יבשל אותו לחג". אלה עלילות אלכס האווז

יעקב זרקון אלכס האווז 2 צילום פרטי
(בתי לוין)

חדשות לבקרים מתפרסמות ברשתות החברתיות פניות נרגשות של בעלי כלבים או חתולים שנגנבו או הלכו לאיבוד ובעליהם מתחננים לסיוע באיתורם.

הפוסט שפורסם בסוף השבוע בפורום של "תושבי שיכון המזרח" היה שונה ונוגע ללב. "אולי מישהו ראה?", כתב יעקב זרקון, תושב השכונה, וצירף תמונה של… אלכס האווז.

לצד עשרות תגובות משעשעות ויש שיאמרו חסרות טעם, רבים יצאו לחפש את האווז ברחבי השכונה והעלו תמונות וסרטונים שלו ממקומות שונים בהם נצפה. לבסוף, אחרי 72 שעות מורטות עצבים, הושב האווז הסורר לבעליו. "תודה לאל, ממש דאגתי", אמר זרקון ל"גל גפן ראשון לציון". "זה היה ממש מרגש לקבל אותו בחזרה. כבר חשבתי על סוף אחר לגמרי".

כלומר?

"כבר חשבתי שמישהו יבשל אותו לחג".

בחצר ביתו מגדל זרקון בעלי חיים שונים. "אלכס אצלי כבר שלוש שנים", הוא מספר. "מאז שהוא בקע מהביצה אני מגדל אותו. הקשר בינינו מדהים. זו חיה מדהימה. אני מטפל בו, מדבר איתו וזה קשר מאוד מאוד מיוחד".

בסוף השבוע נפש זרקון באילת ובני משפחתו עדכנו אותו על היעלמותו של אלכס.

"לא ידעתי מה אני עושה עם עצמי", הוא מספר בכאב. "אני כל כך אוהב את האווז הזה. ממש נקשרתי אליו. לא ידעתי את נפשי מרוב עצב".

זו פעם ראשונה שהוא נעלם?

"בכל בוקר אני ואלכס נפגשים. אני מאמין שאלכס חיכה לי בבוקר ובגלל שלא באתי הוא פשוט ברח. איפה לא חיפשתי אותו. העצב היה גדול".

זרקון לא אמר נואש ופרסם פוסטים בצירוף תמונות וסרטונים בפורומים שונים בפייסבוק. עיתוי הפרסום, ב-1 באפריל, גרם ללא מעט גולשים לצחוק. "אנשים כתבו תגובות מזלזלות", הוא אומר. "אבל לשמחתי היו גם עשרות תושבים שממש יצאו לחפש. אחד כתב שראו אותו ליד סניף הדואר, אחר כתב שהוא מסתובב ברחוב נחמיה. העלו סרטונים שלו, אבל לא הצלחתי למצוא אותו".

לצד ההירתמות היו, כאמור, גם מי שצחקו על היעלמות האווז. "תתייגו את שיפודי ציפורה!", כתב אחד הגולשים. אחר כתב: "מקווה שהוא לא סיים את חייו על מנגל". ותושבת אחרת כתבה: "יש הרבה סינים באזור. הוא יהיה בצלחות שלהם".

יעקב זרקון אלכס האווז 1 צילום פרטי

ביום ראשון בבוקר קיבל זרקון שיחת טלפון מרגשת מדוד חוטר, תושב העיר. "הוא התקשר וסיפר לי שמצא אותו. את לא מבינה כמה התרגשתי. הוא הכניס את אלכס לכלוב וקבענו שאאסוף אותו בצומת גן הוורדים. התרגשתי כמו ילד קטן. את לא מבינה כמה הודיתי לו".

חוטר מספר כיצד איתר את האווז: "ראיתי בפורמים שאבד אווז. נתקלתי בו במקרה, אספתי אותו אליי ויצרתי קשר עם הבעלים. המפגש ביניהם היה מאוד מרגש. הוא חיבק ונישק אותו. בעל חיים זה נשמה. זה לא משנה אם מדובר בכלב, חתול או אווז. שמחתי שהצלחתי להשיב אבדה לבעליה".

עם חזרתו של אלכס לחצר משפחת זרקון פרסם הבעלים פוסט, הודה על הסיוע ("חברים תודה רבה! אלכס חזר הביתה!") והעלה סרטון חדש של אלכס בחצר הבית.

גם הפעם גרם זרקון לתושבי השכונה להתרגש. "וואו, תודה לאל", כתבה אחת התושבות. "ממש דאגתי לו". גולשת אחרת כתבה: "איזה כיף. ממש מרגש. חששנו שלא ימצאו אותו". ותושב אחר כתב: "בחמישי בבוקר עצרו את התנועה ברחוב נחמיה כדי שהוא יחצה את הכביש. נראה לי שהאווז הזה רצה לראות עולם".

זרקון, האמנת שהוא ישוב?

"האמת שחשבתי על סוף אחר לגמרי. ממש דאגתי. חששתי שמישהו יבשל אותו לחג".

יעקב זרקון אלכס האווז צילום פרטי

יעקב ואלכס- האיחוד. צילומים, פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות