דף הבית / כללי / כללי בטיחות בחשמל בחורף בתוך הבית

כללי בטיחות בחשמל בחורף בתוך הבית

באדיבות: חברת חשמל

מבוגרים וילדים לפעמים שוכחים שחשמל הוא מסוכן מאוד כי לא רואים אותו, לא שומעים אותו ולא מריחים אותו. לכן, יש לשמור על כללי בטיחות בסביבתו. שימוש לא זהיר בחשמל הוא מסוכן ועלול לגרום למכת חשמל.

גוף האדם הוא מוליך טוב וזרם חשמלי יכול לזרום דרכו במהירות, כמו שזורם דרך חוט חשמל המדליק את האור בבית. מרגע שנפגעים מחשמל וזרם מתחיל לזרום בגוף, בגלל מהירות הזרם, אין זמן להגיב ולמנוע את מכת החשמל והפגיעה בגוף. מכת חשמל עלולה לגרום להתכווצות שרירים, קשיי נשימה, שינוי בקצב פעימות הלב ולכיווץ כלי הדם. כמו כן, עלולות להיגרם כוויות ממכת החשמל, במקום בו הזרם נכנס ויוצא מהגוף.

לכן, חשוב לזכור כי חשמל זה לא משחק ילדים ועלול להיות מסוכן, ויש להישמע לכללי הבטיחות:

  • אסור לגשת למכשירי חשמל ברגלים יחפות או בידיים רטובות
  • אסור להשתמש במכשירי חשמל פגומים
  • אם מגלים שקע שבור בבית, יש לבקש מההורים להזמין חשמלאי מוסמך כדי שיתקן את השקע השבור
  • כאשר מוציאים תקע משקע – מניחים יד אחת על השקע וביד השנייה מושכים את התקע, על מנת שחוט החשמל המזין לא ייקרע ושהשקע לא יעקר ממקומו ויחשוף חוטי חשמל

 

חימום הבית

  • גם בבית מתלבשים בהתאם לעונה, ומכוונים את הטמפרטורה בחדר שתהיה כ 20- מעלות. זכרו: כל מעלה נוספת מייקרת את עלות הפעלת מכשיר החימום בכ 5%- !
  • בחורף מכוונים את תריסי המזגן כלפי מטה.
  • על מנת לחסוך בחשמל בעת חימום הבית בחורף באמצעי שאינו מזגן, חשוב לבחור במכשירים חשמליים בעלי תרמוסטט – דוגמת מסיעי חום – קונווקטורים, ורדיאטורים. התרמוסטט מפסיק את פעולת המכשיר כל עוד הטמפרטורה הרצויה נשמרת. כך גם חוסכים בחשמל וגם חוסכים בכסף.
  • כשמפעילים מכשירי חימום חשמליים, סוגרים את החלונות ואת הדלתות הפונים לחללים לא מחוממים.
  • כשיוצאים מהחדר או מהבית לזמן ממושך, מכבים את מכשירי החימום.

מזגן –

המזגן הוא האמצעי היעיל ביותר לחימום הבית בחורף. ברכישת מזגן, הקפידו לרכוש מכשיר בדירוג אנרגטי קרוב ככל האפשר לדירוג  .A

רדיאטור –

אם אין אפשרות לחמם באמצעות מזגן, מומלץ להשתמש במכשירי חימום בעלי תרמוסטט, כדוגמת קונבקטור או רדיאטור.

תנור ספירלה – במכשירים קורנים ) לדוגמה, תנור “ספיראלה”(, יש לוודא שגופי החימום מוגנים באמצעות רשת, שמכשירי החימום יציבים, ושאין בקירבתם חפצים וחומרים דליקים.

מומלץ (וכדאי!) לתת עדיפות לחימום באמצעות מזגן, כאמצעי לחימום היעיל והזול ביותר בהשוואה לכל מכשירי החימום.

כללי בטיחות עם חוטי חשמל חשופים

  • אסור לטפס על עמודי חשמל
  • אסור לפתוח ארונות חשמל ולא לשחק בקרבתם. אם נתקלים בארון פרוץ, שבור או פתוח, יש לדווח למוקד 103, להמתין לטכנאי חברת החשמל ולהשגיח שאיש לא יתקרב למקום
  • חוט חשמל קרוע הוא סכנת חיים, אם נתקלים בחוט חשמל קרוע, ברחוב או בחצר, יש להתקשר מיד למוקד 103 של חברת החשמל ולהרחיק כל מי שנמצא בסביבה.
  • אנחנו בחברת החשמל מאפשרים גם לחירשים וכבדי שמיעה לדווח באמצעות סמס – 055-7001013

מד חום –

מומלץ להתקין מדי-חום בחדרים, וכך מתאימים בקלות את פעולת מכשירי החימום לטמפרטורה המבוקשת, גם במכשירים ללא תרמוסטט.

נורה חסכונית –

לא רק שאורך חיי הנורות החסכוניות גדול פי שמונה ואף יותר מאורך חייהן של נורות הליבון, השימוש בהן אף יפחית את צריכת החשמל הביתית לתאורה בכשמונים אחוזים. מחליפים את נורות הליבון בנורות חסכוניות, משלמים מעט יותר בעת ההחלפה, אך לאורך זמן חוסכים בגדול! טיפ חם: כשיוצאים מחדר לזמן ממושך מכבים את האור ומונעים בזבוז מיותר.

מכונת/מייבש כביסה ומדיח כלים –

כאשר מכונת הכביסה, המייבש או מדיח הכלים אינם מלאים, ממתינים לקיבולת מלאה. כשמפעילים מכונה מלאה אחת במקום שתיים בתוכנית חסכונית, חוסכים שלושים עד ארבעים אחוזים בצריכת החשמל. מובן שהתוכנית החסכונית משתלמת במקרי חירום יותר מהפעלת תוכנית רגילה בחצי קיבולת. טיפ חם: חוסכים בצריכת החשמל של מייבש הכביסה על-ידי הפעלת מכונת הכביסה במהירות הסחיטה המרבית האפשרית – לפי סוג הכביסה. אם קונים מכונה חדשה, מוודאים שקיימת בה אפשרות לסחיטה במהירות גבוהה.

בויילר/דוד לחימום מים –

מפעילים את הדוד לחימום מים סמוך לזמן השימוש במים חמים. מומלץ להזמין חשמלאי מורשה להתקנת טיימר, שבעזרתו תוכלו לתכנן מראש את זמני הפעלת הדוד.

חימום הבית
אילוסטרציה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2024-03-28 בשעה 17.55.04_2aec4d34

חטיבת התרבות בחברה העירונית בנתינה ומשלוחי מנות

תפריט נגישות