n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / פרסום ראשון: מצעד הגאווה יתקיים בראשון לציון

פרסום ראשון: מצעד הגאווה יתקיים בראשון לציון

העירייה ביטלה את המצעד בטענה שעלויות האבטחה גבוהות. חברת המועצה, אילנית הרוש (מרצ), נלחמה בהחלטה והביאה לשינוי: "נאבקתי בכל כוחי. אני מודה לראש העירייה". האירועים יתפרסו על פני שלושה ימים ויכללו גם רונדו, הפנינג ואירוע למשפחות

דגל הגאווה. צילום: pixabay
דגל הגאווה. צילום: pixabay

שינוי בעמדת העירייה: ימים אחדים אחרי שהודיעה כי בניגוד לשנים קודמות לא יתקיים מצעד הגאווה בשל עלויות אבטחה גבוהות, הוחלט לקיימו.

"אמרתי מהתחלה שיהיה מצעד", אומרת אילנית הרוש חברת המועצה ממרצ. "אני אף פעם לא מדברת אם אני לא בטוחה בדבריי. עשיתי עבודת שטח טובה והצלחתי".

הרוש מספרת כי לא מדובר רק במצעד, כפי שהתקיים בעיר לפני עידן הקורונה. "זה יהיה הפנינג מטורף. ביום חמישי יהיה רונדו של מכוניות וביום שישי ב-24.6 ייערך המצעד. ביום שבת נקיים אירוע למשפחות. יש למה לצפות. ראשון לציון תהיה עם מגוון פעילויות ומצעד".

הרוש, כצפוי, מאושרת מהחלטת העירייה. "כפי שהבטחתי, השנה נצעד ברחובות עירנו במצעד הגאווה. אחרי שנתיים בהן המגפה שיבשה את תכניותינו, נחזור השנה בכל הצבע לצעוד למען הכרה, קבלה ושוויון ונגד אלימות!

אני מזמינה את כל התושבות והתושבים להצטרף למצעד ולאירועי הגאווה ובכך לתמוך ולחזק את חברי קהילת הלהט"ב בעירנו".

חודש הגאווה נחגג בכל שנה בערים שונות בארץ ובעולם כאשר גולת הכותרת היא מצעד הגאווה בו מציינת קהילת הלהטבי"ם את מאבקם לקבלה חברתית ושוויון זכויות. בשנים האחרונות נחגג חודש הגאווה באירועים שונים ובמצעד גאווה בלב העיר דבר שהוביל ללא מעט ביקורת של בעד ונגד.

בשנת 2019 ערך ראש העירייה, רז קינסטליך, מצעד גאווה אשר השתתפו בו על פי הערכת המשטרה כ-600 אנשים. המצעד, שנערך בסימן משפחות גאות, יצא ממועדון ה"התדר" והובילו אותו צועדים עם עגלות ריקות כאקט מחאתי על חוק הפונדקאות.

בשנת 2020 עקב נגיף הקורונה לא נערך מצעד ובשנה שעברה נערך אירוע בלייב פארק בהשתתפות עברי לידר, DJ דניאל מריומה, מילקי ויניל, FKA אנטון, סוזי בום, פלאויד סנואו, קיי לונג, קימברלי סוואן, במעמד ראש העירייה. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.35.43_a7718d94

שריפה בבניין מגורים בבת ים

תפריט נגישות