n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / משה פלג: האיש שהגה וצייר את סמל המוזיאון של ראשון לציון

משה פלג: האיש שהגה וצייר את סמל המוזיאון של ראשון לציון

בימים אלה פלג מלמד אומנות בסטודיו שלו בנאות שיקמה. כמו כן, משה לא עוסק רק באומנות אלא הוא גם מתנדב. בין ההתנדבויות שלו בראשון לציון הגה וצייר את הסמל של מוזיאון ראשון לציון אשר משמש את המוזיאון עד היום

משה פלג בסטודיו שלו
משה פלג בסטודיו שלו

משה פלג בן 82, אומן, מפעיל סטודיו ללימודי פיסול וציור מזה 22 שנה בשכונת נאות שקמה ועוזר לאנשים עם מוגבלות. במסגרת הלימודים בסטודיו יש לפלג מספר רב של קבוצות כשכל קבוצה מונה עד 10 תלמידים. בחלק מהקבוצות ישנם אנשים עם מוגבלויות שמשתלבים כחלק מהקבוצה ועושים בדיוק את אותם הדברים כמו כל אחד אחר.

פלג עוסק בפיסול ובציור מגיל קטן, וביוזמת החברה העירונית הגיע לראשון לציון לפני 22 שנה.
במהלך שירותו הצבאי היה מורה לנהיגה על משאיות וכלים כבדים, אך גם במהלך תקופה זו עסק באומנות ודאג לשמור את הנהגים אותם הכיר עם ציורים מרשימים, ואף עודד אנשים להגיע בזכות ציוריו. הציורים הרבים של משה הודפסו וחולקו לרבים.

במהלך השנים לימד פלג מספר תלמידים עם מוגבלויות אשר חקוקים בזכרונו.
באחד המקרים, לימד עיוורת לפני מספר שנים שהייתה בסטודיו שנתיים ועשתה את הכל בדיוק כמו חברי הקבוצה.
במקרה אחר, לימד בחורה שעברה תאונת דרכים והעיסוק באומנות היה במסגרת ריפוי בעיסוק. אחת מיצירותיה הייתה שציירה את בתה אשר נהרגה בתאונת הדרכים.
כל אחד מהתלמידים בקבוצה מתקדם לפי הקצב שלו, כאשר משה מקנה את היסודות כגון סוגי צבעים, יסודות האומנות, יסודות הפיסול ושיטות הציור.

כמו כן, משה לא עוסק רק באומנות אלא הוא גם מתנדב. בין ההתנדבויות שלו בראשון לציון הגה וצייר את הסמל של מוזיאון ראשון לציון אשר משמש את המוזיאון עד היום, ואף לימד בהתנדבות ילדים בבית הספר חביב. בנוסף לכך, משה מתנדב בבית ספר לילדים על הרצף האוטיסטי והוא מעביר להם שיעורים בפיסול בחימר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות