n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / מחמם את הלב: המחווה המרגשת של משפחת עמירה ללוחמי שייטת 13

מחמם את הלב: המחווה המרגשת של משפחת עמירה ללוחמי שייטת 13

ישראל היפה: המשפחה מראשון לציון הפיקה ערב מרשים עבור מאות לוחמים ולוחמות  באחד מבסיסי חיל הים. כ-200 ק"ג בשרים, סלטים וקינוחים חיכו להם אחרי שחזרו לבסיס מפעילות. המארגן עודד אשכנזי: "זה המעט שיכולנו לתת לחיילי צה"ל. שימחנו אותם, הרעפנו עליהם אהבה ויכולנו לראות את האושר בעיניים שלהם. רק ביחד ננצח!"

WhatsApp Image 2023-11-14 at 08.10.46

 

הלוחמים והלוחמות שהגיעו אתמול בערב לאחד מבסיסי חיל הים התקשו להאמין למראה עיניהם. בלב הבסיס המתינה להם הפתעה קולינרית שלא ציפו לה: מאות ק"ג של בשרים, סלטים, תוספות, קינוחים וצוותים רבים של מתנדבים שפתחו עבורם עמדות מנגל ארוכות.

"זה המעט שיכולנו לתת לחיילי צה"ל", מספר עודד אשכנזי, תושב ראשון לציון ומי שעמד מאחורי המיזם המרגש שנקרא "סיירת שבט עמירה".

איך נולד הרעיון ולמה הוא נקרא "סיירת שבט עמירה"?

"זו השעה שאנחנו כאזרחים צריכים לעודד את חיילי צה"ל ולתמוך בהם. אנחנו הרוח הגבית שלהם. ראינו עשרות יוזמות מבורכות שאזרחים עשו עבור החיילים הירוקים, אבל דווקא לוחמי ולוחמות חיל הים, שרוב הזמן לא נמצאים על היבשה, עדיין לא זכו לכזאת מחווה. החלטנו לאמץ אותם. איך נולד השם 'סיירת שבט עמירה'? לאשתי, שזה שם הנעורים שלה, משפחה מאוד גדולה ומגובשת. ברגע שהרעיון עלה בקבוצת הוואטס אפ המשפחתית כולם נרתמו. בתוך כמה דקות בני המשפחה תרמו כ-20 אלף שקל למיזם ויצאנו לדרך".

אשכנזי התקשה בתחילה לקבל את האישורים הנדרשים. היה זה האלוף במיל' אליעזר  (צ'ייני) מרום, לשעבר מפקד חיל הים ושייטת 13, שסייע לו. "בעזרתו הגדולה הערב הזה התקיים", משתף אשכנזי. "התקשרתי אליו, הוא שמע על המיזם שאני מתכנן, הבטיח לעזור ובתוך שעה כבר יצרו איתי קשר ותיאמו איתי את כל מה שהיה צריך. אנחנו ממש מודים לו על הסיוע. הוא איש יקר מאוד".

נציגי המשפחה הגיעו אתמול בשעות אחר הצהריים לאחד מבסיסי חיל הים ופרסו את הציוד האדיר: עשרות שולחנות, מנגלים ארוכים, תאורה וכמובן האוכל. "הבאנו כ-200 ק"ג בשר", מספר אשכנזי.

WhatsApp Image 2023-11-14 at 08.10.44
"הם מאוד הופתעו". מפנקים את הלוחמים

200 ק"ג? זה נשמע מטורף.

"נערכנו להאכיל כ-300 לוחמים ולוחמות. בפועל הגיעו כמעט פי 2. מה לא הבאנו להם? אנטריקוט, המבורגרים, פרגיות, נקניקיות חריפות, צ'וריסוס, שתייה וכ-30 ק"ג סלטים. לא שכחנו להביא גם קינוחים: סופגניות ועשרה ק"ג של סוכריות גומי".

כשהם לובשים חולצות עם ההדפסים "גם בים הלב אתכם" ו"שבט עמירה" הגישו בני המשפחה את האוכל ללוחמים והלוחמות.

רעייתו, אורלי אשכנזי לבית עמירה, משתפת: "הכל מגיע לחיילים והחיילות שלנו. עשינו את זה מהלב. זו הדרך לחזק אותם ולתת להם את התחושה שהעם מאחוריהם ותומך בהם. עבורי זה היה ערב מאוד מרגש, יכולתי לראות עד כמה החיילים והחיילות הופתעו. ניגשו לחבק ולנשק אותנו. הם אמרו לנו 'נתתם לנו להרגיש חום ואהבה של הבית'. זה היה שווה הכל".

אחותה, שולה תמם לבית עמירה, מספרת: "הערב הזה מלמד עד כמה העם שלנו מאוחד. זה הכוח שלנו. נהנינו לראות את החיילים שמחים. זה גרם להם לאושר גדול. הכל נעשה באהבה גדולה. מגיע להם הכל".

"אני מרגיש שהיתה לי זכות לעשות קצת למען הלוחמים שלנו", אומר אשכנזי. "זה לא העניין כמה אנחנו נותנים, אלא כמה אהבה אנחנו מכניסים בנתינה. ככל שתיתן יותר אתה תשמח יותר. זה המעט שיכולנו לתת לחיילי צה"ל. שימחנו אותם, הרעפנו עליהם אהבה ויכולנו לראות את האושר בעיניים שלהם. אני מאמין שרק ביחד ננצח!

"אני חייב להודות לכל בני שבט עמירה: משפחות תמם, סקילי, רחמין, קשקש, אזוט, יפרח, זוארץ, שי, לב הר, בן יצחק, בן שאול, בלילי, אידה ורוקח. הלב הענק שלכם גרם אושר גדול ללוחמים האדירים שלנו".

שעות אחרי שהסתיים הערב המוצלח, קיבל אשכנזי הודעה מרגשת מקצינה בחיל הים.

"עודד, האיש והאגדה", כתבה לו. "אין לי מספיק מילים לתאר לך את גודל הערכה !

אלפי תודות על נתינה ביד רחבה תוך השקעה אין סופית ואהבה גדולה בעיניים!

שימחתם את החיילים והחיילות ונתתם להם להרגיש חום והאהבה של בית!

אשריי העם שלנו שיש בו אנשים כמוך! זכיתי בחבר! אין כמוך".

WhatsApp Image 2023-11-14 at 08.10.46 (1)

"רק ביחד ננצח". שבט עמירה

 

WhatsApp Image 2023-11-14 at 08.10.47
"אושר גדול". הלוחמים מתפנקים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.26.20_799d3f45

ראשון לציון: מי ראה את נדז׳דה?

תפריט נגישות