n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / מה גילו של הרץ המבוגר ביותר בראשון לציון?

מה גילו של הרץ המבוגר ביותר בראשון לציון?

מרוץ ראשון לציון יתקיים מחר ביום שישי כאשר זו השנה השישית עם מעל 3,000 רצים. יהודה פריידברג שעבר את גיל 81, מספר איך התחיל לרוץ ולמה זה אפשרי

יהודה פריידברג צילום פרטי

יהודה פריידנברג (81.5), הוא הרץ המבוגר ביותר במרוץ ראשון לציון שיתקיים ביום שישי הקרוב (24.3). פריידנברג יתחרה במקצה הארוך ביותר של 10 ק"מ.

פריידנברג, תושב רמת גן, כלכלן ורואה חשבון בעברו, התחיל לרוץ לפני כמעט 30 שנה. "הרגשתי שהכושר שלי ירוד ולא ידעתי מה לעשות. אמרו לי שריצה זה טוב לבריאות, אז נרשמתי לחדר כושר ופשוט התחלתי לרוץ".

המרוץ הראשון שלו היה חצי מרתון ירושלים בשנת 2007. באותה השנה כבר השתתף גם במרוץ הקפת התבור, במרוץ חולון ובמרוץ תל אביב. עד היום רץ פריידנברג בלמעלה ממאה מרוצים, ביניהם מרתון ירושלים בשבוע שעבר ולפני חודש במרתון תל אביב. בשנה שעברה הגיע אל המקום השני במרוץ ראשון לציון בקטגוריה של ותיקים (80+).

מה המשפחה שלך חושבת על זה?
״המשפחה מאוד תומכת. מפרגנים מאוד. אנשים מתפלאים שאני בגיל 80 ועדיין רץ. אני לא אלוף ואני לא רץ מהר, אבל אין ספק שריצה חשובה מאוד לבריאות ולמצב הרוח".

יהודה פריידברג 1 צילום פרטי

יהודה פריידברג. צילומים באדיבות המשפחה

במרוץ ראשון לציון, המתקיים זו השנה השישית, יהיו מגוון מקצים לציבור הרחב: 3 מקצים תחרותיים של 10 ק"מ, 5 ק"מ, או 2.2 ק"מ; לצד מקצים עממיים – 2.2 ק"מ שבו ישתתפו מעל ל-3,000 רצים, רובם תלמידים מכיתות ספורט, ממגמות לחינוך גופני ומנבחרות ספורט מבתי הספר בעיר; מקצה 1,200 מטר לתלמידי כיתות ה'-ו'; מקצה 500 מטר לאנשים עם מוגבלות ומקצה 250 מטר לאפרוחים.

במרוץ צפויים לקחת חלק כ-5,000 רצים, כשנקודת הכינוס והזינוק תיעשה מאצטדיון האתלטיקה העירוני. ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, הנחה לפתוח את המרוץ בדקת דומייה לזכרו של איש הברזל – אור אשכר ז"ל, שהיה סמל לספורט ולריצה ואשר נפטר מפצעיו לאחר שנפצע אנושות בפיגוע בדיזנגוף לפני כשבוע וחצי. אתמול הובא אור למנוחות.

קינסטליך יזניק את כל המקצים, ואף ייקח חלק במרוץ ל-500 מטר המיועד לאנשים עם מוגבלות. כל משתתף בכל אחד מהמקצים יקבל בסיום מדליה על ההשתתפות.

הפרס למקום הראשון (גברים/נשים) במקצה ל-10 ק"מ עומד על 2,500 ₪; המקום השני יזכה ב-1,500 ₪ והמקום השלישי ב-1,000 ₪.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "מרוץ ראשון לציון הוא הזדמנות נהדרת לפעילות ספורטיבית עבור כל המשפחה. דאגנו השנה למגוון רחב של מקצים, כך שכל אחד יוכל להירשם למקצה המתאים לו. ראשון לציון היא בירת הספורט של ישראל, ואני מחכה לראות את התושבות והתושבים שידועים באהבתם לספורט לוקחים חלק במרוץ. בהצלחה לכל המשתתפים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

0faaff44-703d-43a7-b594-2f7fa4efc2b9

אחלה דיל

תפריט נגישות