n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / הסיבה להצפות בראשון לציון: "קולטנים שנסתמו כתוצאה מבוץ ומעלים שנשרו"

הסיבה להצפות בראשון לציון: "קולטנים שנסתמו כתוצאה מבוץ ומעלים שנשרו"

ביקורת ציבורית נשמעה בעקבות ההצפות הקשות בסוף השבוע האחרון שבמסגרתן נפגעו רכבים ובתים רבים. העירייה מסבירה כי "כמות משקעים חודשית ירדה בחצי שעה והובילה למפגעי מזג אוויר... מערכת ביוב וניקוז, נקייה וטובה ככל שתהיה, תתקשה להעניק מענה מושלם בפני מכת גשמים חזקה"

הכנות לגשם חורף צילום דוברות ראשון לציון
צילום: דוברות ראשון לציון

בתי לוין

חצי שעה גשומה במיוחד הובילה למספר מוקדים ברחבי ראשון לציון בהם מי הגשמים עלו על גדותיהם. צוותים של עיריית ראשון לציון ושל מניב ראשון חברת המים והביוב העירונית העניקו מענה למאות פניות של תושבים במהלך סוף השבוע.

ראשון לציון הייתה שיאנית הגשמים במדינה במערכה החורפית בסוף השבוע האחרון כאשר על פי נתוני השירות המטאורולוגי לא פחות מ – 62 מ"מ של גשמים ירדו בעיר, 36 מ"מ מתוכם בפרק זמן של כחצי שעה ביום שישי לפני הצהריים. לשם ההשוואה, כמות הממטרים החודשית הממוצעת בעיר במהלך החורף עומדת על 70 מ"מ.

יצוין כי עיריית ראשון לציון ומניב ראשון נערכו לחורף כבכל שנה, מבעוד מועד, כאשר כבר בחודש יולי החלה שטיפת קולטנים ברחבי העיר. בעיר ראשון לציון יותר מ-15,000 קולטנים הפזורים לאורך 300 ק"מ צנרת ניקוז כאשר על מנת לנקות אותם באופן מיטבי, "מניב" מפעילה רובוט חדשני הנכנס לקווי הניקוז הגדולים, סורק ומצלם אותם ומוודא שהם תקינים.

יחד עם זאת, הממטרים הרבים גרמו לסחף חול (שנגרם ממוקדי בנייה שונים) שסתם חלק מן הקולטנים וגרם להצפות, לכן צוותי מניב ביצעו שטיפה וניקוי מקיף שלהם בתחילת השבוע.

בשנתיים האחרונות ההיערכות המוקדמת של העירייה הוכיחה את עצמה ולא נראו מקרים חריגים בעיר בשל הגשמים. ביום ראשון התקיימה הפקת לקחים עם כלל הגורמים בכדי להבין מדוע על אף היערכות מוקדמת עדיין היו הצפות במוקדים בהם לא היו בעבר.

חברת המים והביוב העירונית, מניב ראשון העניקה מענה ללמעלה מ -300 קריאות של תושבים במהלך סוף השבוע באמצעות חמש ביוביות שעבדו מסביב לעיר ושחררו מוקדים בהם הצטברו מי גשמים.

בסך הכל פעלו בשטח 11 צוותים שונים. הצוותים של מניב העניקו מענה מהיר ושחררו קולטנים רבים שנסתמו כתוצאה מבוץ ומעלים שנשרו ביום שישי בבוקר בעקבות רוחות עזות. באחת הפניות סייעו הצוותים של מניב בפינוי גני ילדים שמי גשמים חדרו לתוכם ברחוב סמילנסקי בעיר.

צוותים נוספים של מינהלי שפ"ע ואיכות סביבה בעירייה סייעו בשיקום קולטנים, פינוי ענפים, כיוון תנועה וחסימת דרכים מסוכנות עד לפינוי המפגעים.

מדוע אם כך הצטברו מים בחלק מהרחובות בעיר?

בעיריית ראשון לציון מסבירים כי שבר ענן המוביל לירידת כמות גשמים עצומה בפרק זמן קצר, עשוי להוביל לעליית מפלס מי הגשמים כפי שהתרחש ביום שישי האחרון: "כבכל שנה מניב ועיריית ראשון לציון נערכים לחורף על ידי שורת צעדים תפעוליים, אולם חשוב להבין כי מערכת ביוב וניקוז, נקייה וטובה ככל שתהיה, תתקשה להעניק מענה מושלם בפני מכת גשמים חזקה המביאה עמה כמות עצומה של מים שהצינור לא יכול להכיל. כמו כן לעיתים קיים סחף של עלים ובוץ אל עבר חלק מהקולטנים שניקינו בעקבות מזג האוויר הסוער, המוביל להצטברות של מי הגשמים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות