דף הבית / חדשות העיר / שוב ונדליזם בבית העלמין הישן גני אסתר בראשון-לציון

שוב ונדליזם בבית העלמין הישן גני אסתר בראשון-לציון

רונן דמארי

קרובי המשפחה המזועזעים גילו כי מצבתו של יצחק לייב טופורבוסקי ז"ל, אחד ממייסדי ראשון-לציון חוללה ונגרם לה נזק משמעותי. חלקת הקבר ממוקמת בחלקת המייסדים בבית העלמין הישן בעיר. בעקבות האירוע החמור הגיש חבר הכנסת תלונה במשטרה.
טופורובסקי מסר השבוע ל"גל גפן": "זה לא קרה בפולין, זה לא קרה בגרמניה, זה קרה פה בראשון לציון. פה נותצה מצבתו של סבא רבא שלי – סבא של אבא שלי, שהיה אחד ממייסדי ראשון-לציון וקבור בבית העלמין הישן בעיר. המצבה שלו נותצה בברבריות. כמובן שבבית העלמין לא שמו לב לזה. זה מתווסף לוונדליזם שהתגלה בקבר אחותי, טלי טופורובסקי ז"ל – מיותר להגיד שדבר לא נעשה גם במקרה הנ״ל, אשר קרה לפני למעלה משנה. מעבר לכאב האישי שלנו, לפגיעה בכבוד המת ובכבוד המשפחה, יש כאן פגיעה קשה הן בבית העלמין והן בעיר ראשון-לציון בה השקיע יצחק לייב את חייו. אני מתכוון לוודא שעיר הולדתי, אשר בה מתגוררים עד היום הוריי ובני משפחתי, שומרת על כבוד מייסדיה ועל כבודה כעיר. ראש העירייה דב צור, כמו גם סגנו מוטי עג׳מי, וכן אמיר סולרסקי, ראש מטה "יש עתיד" בעיר, הבטיחו שיטפלו בנושא ואני מקווה לתוצאות בהקדם. עיר שלא מכבדת את מייסדיה – לא מכבדת את עצמה. אני חושב שזהו בראש וראשונה תפקידה של העירייה לדאוג לשמירה על הקברים בבתי העלמין בעיר".
יו"ר מטה "יש עתיד" בעיר אמיר סולרסקי, התייחס לנושא ואמר: "עם היוודע המקרה, פניתי לראש העירייה ועודכנתי כי הדיווח על חילול קברו של יצחק לייב טופורובסקי כבר הובא לפניו, וכי הוא מזועזע ומצר על ששוב מחללים קברים בראשל"צ. ראש העירייה הבטיח לטפל בנושא מידית".
מהעירייה נמסר: "הניהול והאחריות של בית העלמין הוא של חברה קדישא ועל כן פנינו אליה בבקשה להצבת מצלמה במקום כפי שהתקנו בעבר בחלקה הצבאית".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "הוגשה תלונה והיא נבדקת".

צילום: פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות