n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / גל פריצות בשיכון המזרח. התושבים שמתקוממים החליטו להקים משמר שכונתי

גל פריצות בשיכון המזרח. התושבים שמתקוממים החליטו להקים משמר שכונתי

במהלך החג אירעו מספר פריצות לבתים, חלקם לאור יום. "אין תחושת ביטחון. זו שיחת היום בשכונה". בתגובה נפתחה קבוצה בטלגרם שמעדכנת און ליין על האירועים והוחלט להקים משמר שכונתי. העירייה: "נעניק להם כל סיוע". המשטרה: "אנו מעודדים את הקמת המשמר"

WhatsApp Image 2023-04-13 at 15.36.33

תושבי שיכון המזרח מיואשים: גל חסר תקדים של פריצות אירעו במהלך חג החירות ובעקבותיו החליטו התושבים להקים משמר שכונתי, לאחר שלטענתם איבדו את תחושת הביטחון.

במהלך החודשים האחרונים דיווח "גל גפן ראשון לציון" על אבדן תחושת הביטחון בקרב תושבי מזרח העיר, שחווים גל פריצות. לטענת התושבים, בשל תנופת הבנייה בשכונות רקפות, נרקיסים וחצבים מסתובבים בשכונה שוהים בלתי חוקיים, שלדבריהם הם שעומדים מאחורי גל הפריצות.

בפורומים השונים ברשתות החברתיות מעלים התושבים פוסטים נזעמים על אזלת היד של הרשויות.

"חשוב לי לעדכן אתכם שפרצו אלינו בערב החג בין השעות 20:00-21:00 אנא הזהרו", כתבה תושבת השכונה בפורום שיכון המזרח  והוסיפה: "בשיכון המזרח ברחוב הרקפת אם אתם מצליחים לזהות את הבחורים נא לדווח מיידית, המשטרה לא עושה כלום בנידון".

תושב נוסף העלה גם הוא פוסט בצירוף סרטון ותמונות שצולמו לאור יום, וכתב: "הגנבים מרחוב הנביאים, שימו לב ללבוש ותסתכלו מסביב לבתים שלכם אם אתם רואים חשודים".

אורי חממה תושב השכונה בן 30 איש צבא קבע, חווה על בשרו פריצה בחג הפסח. "גנבו לי תרופות בשווי 3000 שקל שאני לוקח עקב פציעה וגם מזומן שהיה לי בבית. זה פשוט מטורף מה שקורה כאן בשיכון המזרח", אמר ל"גל גפן".

חממה החליט להקים משמר שכונה ואף פתח קבוצה בטלגרם שנקראת "דיווחים בזמן אמת – שיכון המזרח", שמטרתה לדווח בזמן אמת על חשודים שמתצפתים על בתים או על פריצות, זאת על מנת שתושבים יעצרו את החשודים עד להגעת המשטרה.

"לא יתכן שאין כאן הרתעה", אומר חממה. "יש בעיר חברה לביטחון אז שהם יהיו נוכחים בשטח, שהמשטרה תהיה נוכחת, זה חייב להיעצר, שיתנו גב לשכונה, שיהיה כאן משמר שכונה עם תקציב.

"אנחנו לא רוצים לריב עם אף אחד אבל אנחנו רוצים לישון בלילה אנחנו והמשפחות שלנו דבר שלא קורה לאחרונה. הכל מדווח למשטרה אבל מה עושים עם זה? כמה אפשר לשבת בשילוב ידיים, פריצות תמיד היו ויהיו אבל זה עלה מדרגה באופן מטורף, אני מתפלל לאלוהים שמישהו יעזור לנו כאן, כמה אני יכול לבקש מחברה בני 22, לפטרל איתי בלילה? לפני כמה ימים ראיתי ערבי מתצפת על בתים בשכונה, עקבתי אותו עד שהגיע משטרה, זה לא חיים ככה".

מהחברה לביטחון נמסר: ״משמרי בשכונה מופעלים על ידי החברה העירונית לביטחון. בשבועות האחרונים מוקמים משמרי שכונה בנווה דקלים, ברמבם, בנווה חוף, בקרית גנים, האירוסים ונוריות. החברה לביטחון אף קראה לנציגי שכונת שיכון המזרח להקים משמר שכונה ואנו שמחים על רצון התושבים להקים משמר שכונה ואנו נעניק את כל הסיוע הדרוש.

באשר לגל הפריצות משטרת ישראל אמונה על פי חוק לטפל, למנוע ולחקור אירועי פשיעה.

החברה העירונית לביטחון פועלת בשכונה כמו במקומות אחרים בעיר להגברת הנוכחות במטרה להרתיע גורמי פשיעה ולהגביר את תחושת הביטחון בקרב כלל הציבור".

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל מבצעת אכיפה חסרת פשרות נגד מחוללי פשיעה בתחום הרכוש בעיר, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים מתקדמים במטרה לשמור על שלום הציבור ובטחונו.

"שוטרי תחנת ראשון לציון מבצעים כל העת אכיפה מוגברת בנושא הפשיעה העבריינית בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז  מרכז על פי מודיעין איכותי וניתוח נתוני הפשיעה, תוך פריסה רחבה של כוחות גלויים וסמויים, שהניבה מתחילת השנה מעצרים רבים, לצד תביעה משטרתית מחמירה אשר הגישה מתחילת השנה עשרות כתבי אישום תוך מיצוי מלוא חומרת הדין עם מבצעי העבירה".

נדגיש כי מפקד תחנת ראשל״צ נצ״מ אלעד קליין  מעודד הקמת משמרי שכונה בעיר זאת עפי נהלי המשטרה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

3 תגובות

  1. כל השיכון הזה מלא ביחידות דיור לא חוקיות והעלמות מסים זה לא גנבה?

  2. הפורצים מסתובבים בזוגות עם קפוצון.מטיילים מאחר הצהריים בשדרות יעקב .להתקשר לפיקוח באותו רגע שיחקרו אותם.ראיתי במורדי הגיטאות 2 צעירים עם קפוצון שחור נראים ערבים,מסתכלים על בתים

  3. רעיון : להפקיד את השמירה בידי אחד מארגוני הפשע . והוא יכול להגן על הרכוש והתושבים ביעילות רבה יותר מהמשטרה . אם זה לא יצלח אפשר לחזור להפקיד את חייכם ורכושתם בידי העיריה והמשטרהת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות