n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / בשורה משמחת: רכבת ראשונים תחזור לפעילות עד לסוף השנה

בשורה משמחת: רכבת ראשונים תחזור לפעילות עד לסוף השנה

בנובמבר אשתקד נסגרה תחנת הרכבת "ראשונים" בשל פרוייקט החישמול של רכבת ישראל . איציק אבשלומוב : נפעיל לחץ להקדים את פתיחת התחנה. רכבת ישראל : בקרוב היא תחזור לפעילות.

תחנת הראשונים. צילום: פרטי
תחנת הראשונים. צילום: פרטי

כבר מעל לארבע שנים שרכבת ישראל שינתה את תוואי הנסיעה של הרכבת מתחנת "הראשונים" לתחנות תל אביב בכך שהרכבת עברה דרך לוד והיה צורך להחליף רכבת בלוד. התושבים התלוננו כי גם ככה זמן ההמתנה לרכבת אורכת אורך כשעה והיו מספר עצומות של תושבים עוד בתקופת הקדנציה של דב צור,  למרות זאת הקו לא חזר לקדמותו.

בנובמבר 2021 נסגרה תחנת הרכבת בשל פרויקט החישמול של רכבת ישראל, שמטרתו שיפור השירות באמצעות הפעלת רכבות חשמליות חדישות, ידידותיות לסביבה, ושקטות.

בנובמבר מסרה רכבת ישראל כי "עם סיומן של עבודות החישמול בקו לאשקלון, תתחיל רכבת ישראל בעבודות החישמול באיזור ראשל"צ הראשונים ובקו הנוסע ממנה ללוד. לכן, בחודשים הקרובים תיסגר באופן זמני תחנת ראשל"צ הראשונים, לטובת העבודות, ועבור נוסעי התחנה יופעלו היסעים חינמיים, לצד תגבור הרכבות המתוכנן בתחנה המערבית של ראשל"צ – משה דיין. בעתיד, צפויה תחנת הראשונים להתחבר לקווים נוספים כגון 431."

שמונה חודשים עברו מאז נסגרה רכבת ראשונים, הקורונה ירדה מהכותרות, החיים חזרו למסלולם וכך גם עומסי התנועה בעיר ובמערב בפרט " כדי להגיע ממרכז העיר לרכבת משה דיין אני צריכה לנסוע כמעט שעה בבוקר במיקרה הטוב, התחלופה היא לקחת אוטובוס שעוצר בעשרות תחנות" אומרת נועה המתגוררת בשכונת גן נחום, "כל היום מדברים על תחבורה ציבורית אבל בפועל אין שום מענה, כך שברכבת ממשה דיין וברכב הפרטי לוקח לי את אותו הזמן, שעה וחצי על הכביש"

איציק אבשלומוב מחזיק תיק התחבורה מוסר כי הוא מבין ללב התושבים " נפנה שוב לרכבת ישראל כדי להבין מדוע העבודות עוד לא הסתיימו, מכיוון שסך העבודה שהובטח לנו היה בן שישה לשמונה חודשים לחישמול המסילה, אני ער למה שקורה ומקבל פניות רבות הרכבת החשמלית תהיה יותר אקולוגית שקטה ומהירה, כולי תקווה שבשבועות הקרובים נראה את העבודה מסתיימת.

ומה אומרים על כך ברכבת ישראל ? "ראשל"צ הראשונים נסגרה לפני מספר חודשים בשל עבודות חישמול.
עם סיום עבודות החישמול באיזור במהלך השנה הנוכחית תיפתח התחנה מחדש בשירות דומה למה שהיה כשנסגרה.
במקביל לכך בתחנת ראשל"צ השנייה משה דיין תוגבר משמעותית השירות עד לשעת חצות, ותדירות הרכבות עלתה לארבע רכבות בשעה בשעות שיא.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. בשורה משמחת. עכשיו שבעירית ראשון יטפלו דחוף בסלילת שביל אופניים וקורקינט חשמלי משכונת רקפות המבודדת לרכבת הראשונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

FB_IMG_1714644960389

צמידי זיהוי לילדי העיר ליום העצמאות

תפריט נגישות