n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / "על כל דגל שיושחת נתלה עוד שלושה"

"על כל דגל שיושחת נתלה עוד שלושה"

אלמונים תלשו דגל גאווה שנתלה על מרפסת בית פרטי ברחובות. בעקבות המעשה, פעילי הקהילה הגאה ברחובות הודיעו כי יגבירו את קצב חלוקת הדגלים ברחבי העיר

הדגל בביתה של התושבת
צילום: פרטי

נורית גרמייז המתגוררת במרכז העיר תלתה בשבוע שעבר דגל גאווה כחלק מפרויקט חלוקת דגלים לציון חודש הגאווה. הדגלים נתלו על ידי כ-250 תושבי העיר במסר של סובלנות וקבלת האחר. הדגלים מומנו מכספי העירייה, במהלך שהובילה חברת המועצה איטל בציר אלשיך.

יומיים בלבד לאחר שתלתה את הדגל גילתה גרמייז כי הוא נתלש ממקומו. ל"גל גפן" היא סיפרה: "ככל הנראה מישהו חתך את החוטים להוריד לנו אותו. ההרגשה הייתה קשה, הן ברמה הערכית, של חוסר הסובלנות, האלימות והן ברמה האישית של חדירה לפרטיות. אני מזועזעת מזה. בכל טבעת של הדגל השחלנו מנקה מקטרות וליפפנו חזק סביב מעקה המרפסת.

הסיבה שאנחנו לא חושבים שהדגל פשוט עף ברוח היא, שמנקי המקטרות נשארו מלופפים היטב, בשני הקצוות של כל אחד, אבל כל אחד מהם חתוך לשניים. כמו כן, אחת הטבעות נקרעה ויצאה ממקומה, נראה כאילו ניסו למשוך. אנחנו גרים בבניין ישן, בקומה ראשונה שהיא מאוד נמוכה, לא בעייתי להגיע לדגל."

בעקבות המעשה, פעילי הקהילה הגאה ברחובות הודיעו כי יחלקו לתושבת דגלים חלופיים ואף יגבירו את קצב חלוקת הדגלים ברחבי העיר: "על כל דגל שיושחת נתלה עוד שלושה. לא נשתוק על מעשי ונדליזם והומופוביה בעירנו". נכתב בדף הפייסבוק "גאווה ברחובות".

הרן יקיר, פעיל חברתי ונציג הקהילה הגאה מסר: "אנחנו מנסים לקדם מסר של שוויון וקבלת האחר. תלישת דגלי גאווה מראה על תפיסה הפוכה לחלוטין, של אי קבלת האחר, של הומופוביה ואלימות. לדעתי צריך בהקדם האפשרי להעביר סדנאות חינוך בנושא הקהילה הגאה בכל בתי הספר, כדי שאנשים ילמדו לכבד כל אדם, כדי שלא נראה ונדליזם ואלימות נגד הקהילה בעתיד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מחלקים תווי שי למשפחות נזקקות

רגע לפני חג פסח: עיריית רחובות השלימה את מבצע 'קמחא דפסחא'

תפריט נגישות