n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / גם הקיץ התקיים הפנינג "אבטיח על גלגלים" בחוף ראשון לציון

גם הקיץ התקיים הפנינג "אבטיח על גלגלים" בחוף ראשון לציון

במהלך ההפנינג, זכו הילדים והבוגרים הנרגשים להיכנס למים בזכות עגלות נכים ייחודיות. במהלך חופשת הקיץ יסייעו בני נוער שעברו הכשרה מיוחדת כעוזרי מציל, לאנשים עם מוגבלות להיכנס לחוף הים

אבטיח על גלגלים 2 צילום דוברות ראשון לציון

עיריית ראשון לציון קיימה אתמול (ב'), את אירוע פתיחת הרחצה בחוף המונגש לאנשים עם מוגבלות – "אבטיח על גלגלים".

במהלך ההפנינג, המתקיים זו השנה השביעית, זכו הילדים והבוגרים הנרגשים להיכנס למים בעגלות ייחודיות, זאת בסיוע מצילים ובני נוער ממרכז הנוער "גלים" שעברו בשבועות האחרונים הכשרה מיוחדת כעוזרי מציל, בשיתוף אגף חופים ואגמים.

במהלך חופשת הקיץ יסייעו בני הנוער לאנשים עם מוגבלות להיכנס לים בחוף תל יונה באמצעות העגלות הייחודיות. השירות יינתן לאורך חודשי יולי-אוגוסט, בימים שני עד רביעי, בין השעות 14:00-19:00.

בנוסף נהנו החוגגים אתמול ממגוון פעילויות חווייתיות בליווי מוזיקה, אבטיחים, הפעלות ודוכני יצירה שונים שהופעלו על ידי תנועות נוער כגון: הצופים, מכבי צעיר, פרלמנט הילדים, פרלמנט הנוער, מרכז נוער גלים ועמיתי דילר. את האירוע הובילו מינהל קהילה – אגף נוער וצעירים, אגף שיקום נכויות במינהל לשילוב חברתי ואגף חופים ואגמים.

אבטיח על גלגלים 3 צילום דוברות ראשון לציון

מיזם "אבטיח על גלגלים" החל בעקבות מפגש שהתקיים לפני מספר שנים עם הורים לילדים עם מוגבלות שהעלו את הצורך בהנגשה פיזית ואנושית בים. האירוע הראשון התקיים בשנת 2016, והפך מאז למסורת.

נציין, כי עיריית ראשון לציון פועלת על מנת להנגיש את חוף הים לכולם במשך כל ימות השנה. אנשים עם מוגבלות יכולים להיכנס עם כיסא הגלגלים או עם העגלות הייעודיות עד למים בזכות שביל סלול. כמו כן, בכל תחנות ההצלה יש עגלות לאנשים עם מוגבלות תנועה שניתן להשתמש בהן בחינם, זאת בנוסף לעגלות הנגשה ימיות שנמצאות אצל המצילים בחופים.

אבטיח על גלגלים 1 צילום דוברות ראשון לציון

ראש העירייה, רז קינסטליך: "אני גאה במיזם 'אבטיח על גלגלים' שמתקיים כאן בעיר זו השנה השביעית ומעניק הזדמנות שווה לכולם לבלות ברצועת החוף היפה שלנו. מרגש לראות את האושר על פניהם של הילדים והבוגרים שזוכים להיכנס לים וליהנות בדיוק כמו כולנו. לאורך כל השנה פועלת עיריית ראשון לציון למען שוויון ושילובם של אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים".
מ"מ וסגן ראש העירייה, מחזיק תיק הרווחה – מוטי עג'מי: "כל תושב באשר הוא צריך ליהנות ממגוון השירותים העירוניים שיש לעיר להציע, ואנו פועלים לאורך כל השנה כדי להנגיש את השירותים ואת המרחב הציבורי עבור אנשים עם מוגבלות – וכך גם בחוף הים. מרגש היה לראות את האושר על פניהם של הילדים והבוגרים שלחלקם זאת הפעם הראשונה שהם זוכים להיות במים".
סגן ראש העירייה, מחזיק תיק נוער וצעירים – איתי מתתיהו: "מדובר במיזם מבורך שמהווה הוכחה שהכול אפשרי! רק מי שראה את האושר על פניהם של הילדים והבוגרים שזכו להיכנס למים מבין את החשיבות של ההנגשה והפעילות למען אנשים עם מוגבלות. אני גאה בבנות ובני הנוער המצוינים שלנו שעברו הכשרה כעוזרי מציל, כדי לאפשר במהלך הקיץ לבני נוער עם מוגבלות להיכנס למים וליהנות בדיוק כמוהם".
משנה לראש העירייה ומחזיק תיק חופים ואגמים – עידן מזרחי: "אני גאה להמשיך ולהוביל את פרויקט 'חוף שווה לכולם', שבמסגרתו עשינו מהפכת ענק בהנגשת חוף הים – כדי שכולם יוכלו ליהנות מרצועת החוף היפה שלנו. השמחה על פניהם של הילדים והבוגרים באירוע שווה את הכול, ואנו נמשיך לפעול למען שילובם של אנשים עם מוגבלות בכל התחומים. אני מודה על שיתוף הפעולה עם כל גורמי העירייה, ובמיוחד מודה לצוות אגף חוף הים והמצילים שעושים עבודת קודש יום-יום, שעה-שעה, למען רווחתם של המבלים בחוף".
אבטיח על גלגלים צילום דוברות ראשון לציון
צילומים: דוברות ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-02 at 14.02.07_4d2b17e4

חנות עלתה באש בבת ים

תפריט נגישות