n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / תושבים מראשון לציון מוחים: מדוע מתירים קבורת נוצרים בבית עלמין יהודי?

תושבים מראשון לציון מוחים: מדוע מתירים קבורת נוצרים בבית עלמין יהודי?

בבית העלמין גורדון שבמזרח העיר גילו תושבים כי מתירים קבורת נוצרים בתוך בית העלמין בעוד מצוקת הקברים הולכת מחריפה לתושבי העיר. חברה קדישא : מדובר בחלקה בה נקברו באופן מסורתי בני דתות אחרות מזה שנים.

צילום: גלעד
צילום: פרטי

" לראות כומר מגיע לתוך בית ההספדים ביום שבת בתוך בית קברות יהודי זה לא בסדר, אני מכבד כל אדם באשר הוא אבל לא ברור לי למה צריך לקבור יהודים ונוצרים באותו בית קברות דבר שנוגד את ההלכה, יש מספיק מקומות לקבורה אזרחית בארץ" כך מספר נ' תושב העיר שגילה לפני כחצי שנה שבבית העלמין גורדון שבשיכון המזרח מתקיימת קבורה לא יהודית. יחד עם נ' ישנם עוד עשרות תושבים, שמתנגדים לנעשה בבית העלמין.

ג' שאשתו נפטרה לפני שלוש שנים, קנה חלקת קבר לו ולאשתו, גם הוא שמע על הקבורה הנוצרית בתוך בית העלמין " אני פשוט המום, קניתי קבר במאות אלפי שקלים, אף אחד לא אמר לי שיהיה במקום קבורת גויים, זה נוגד את ההלכה, מי מתיר דבר כזה? אפילו בחו"ל יש בתי עלמין נפרדים מאות שנים, איזה מין דבר זה?

התושבים שהתאגדו יחד לא מתכוונים לוותר, הם טוענים כי בראשון לציון אין מספיק מקומות קבורה לאנשי העיר וכדי להקבר באדמה אנשים משלמים סכומי עתק " במקום לדאוג לתושבי העיר התירו קבורת נוצרים ולא יהודים, אין אפילו חומה שמפרידה את בתי הקברות, הקברים ממש קרובים זה לא נתפס מה שקורה כאן."

 

גורדון
בית העלמין גורדון, צילום מערכת גל גפן

 

מחברה קדישא ראשון לציון נמסר:

״בניגוד לנטען, חשוב להבהיר כי לא נפתח כל בית עלמין חדש. מדובר בחלקה בה נקברו באופן מסורתי בני דתות אחרות מזה שנים, על מנת לתת את פתרונות הקבורה לכלל תושבי העיר ראשון לציון ללא הבדל, בצורה הטובה והמכובדת ביותר על פי דרישות החוק וההלכה. הקבורה בחלקה הינה קבורה בקומות על פי הנדרש לייעול וניצול משאבי הקרקע. התשלום לקבורה זהה לתשלום כלל התושבים בעיר, הבוחרים בקבורה רגילה המשולמת על ידי הביטוח הלאומי. החברה קדישא תמשיך לתת את השירות המיטבי לכלל תושבי העיר במסירות ובנאמנות תוך דאגה לפתרונות הקבורה הטובים ביותר לבני כל העדות, הדתות והחוגים על פי מסורת החברה קדישא״.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. סימה אליהו

    ראיתי קברים יהודיים בבתי קברות נוצריים בחול. ויד גם בארץ גם ברמלה וגם בירושלים ובעוד בתי קברות של חיילים ממלחמת העולם הראשונה קהורים נוצרים ליד יהודים. מה רוצים? למה הקטנוניות? בואו נהיה קודם כל בני אדם ונדאיר את הפלגנות בחוץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

סינדרלה

סיפורה של סינדרלה מראשון לציו

תפריט נגישות