n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / בסוף השבוע: הפנינג קיץ בראשון לציון

בסוף השבוע: הפנינג קיץ בראשון לציון

רגע לפני שתהליך הניקוי של יקינתון המים – צמח פולש שמזיק לאגם – יושלם, תקיים עיריית ראשון לציון הפנינג מיוחד בשישי הקרוב (9.6). בתוכנית: מתנפחי מים, הפעלות, פינות יצירה, חלוקת ארטיקים ועוד הפתעות – ללא תשלום.

אגם הסופרלנד יקינטון צילום דוברות ראשון לציון

רגע לפני שהיא מסיימת לפנות את הצמח הפולש יקינתון המים, עיריית ראשון לציון תקיים ביום שישי הקרוב (9.6) הפנינג קיץ באגם הסופרלנד. ההפנינג יתקיים בין השעות 13:30-16:30, במדשאה של האגם (סמוך ליס פלאנט), והתושבים יוכלו ליהנות ממתנפחי מים, הפעלות, פינות יצירה, חלוקת ארטיקים ועוד הפתעות – ללא תשלום.

נזכיר, כי אגם הסופרלנד הוא אגם מי נגר עילי שמונמך באופן מבוקר על ידי העירייה בתקופת החורף, על מנת שלא יציף את כל אזור הסופרלנד והיס פלאנט שנמצאים בסמוך. בתקופת הקיץ, האגם מתמלא מחדש והעירייה דואגת לשקמו.

השנה, האגם נמצא תחת מתקפה חדשה, אימת כל האגמים – צמח יקינתון המים. מדובר בתופעה שהיא לא ייחודית רק לראשון לציון, שכן יקינתון המים נחשב לאחד מצמחי המים הבעייתיים ביותר לאגמים, בשל קצב הריבוי המהיר שלו. למעשה, הצמח יכול להכפיל את עצמו בתוך 5 ימים בלבד והוא מונע מקרני השמש לחדור למים, פוגע בדגה, פוגע באיכות המים, דוחק ומכחיד צמחי מים מקומיים ומפר את האיזון האקולוגי בסביבה הימית.

אגם הסופרלנד יקינטון 1 צילום דוברות ראשון לציון

כבר שנים רבות שבמדינת ישראל מנסים למצוא פתרון הסרה וטיפול יעיל בצמח העיקש, אך עד כה טרם נמצא לכך טיפול יעיל. לאחרונה, החלה עיריית ראשון לציון בפיילוט ראשון מסוגו של ניקוי האגם מהיקינתון. מדובר בתהליך מורכב ביותר, שכן יקינתון המים הינו כאמור צמח פולש ועיקש שהוצאתו נדרשת להיעשות באופן יסודי.

עם זאת, ממש בתקופה הזו יש באגם פריחה מרהיבה של היקינתון שצובעת את כולו בפרחים סגולים. אז רגע לפני שהפינוי של היקינתון יושלם, החליטו בעיריית ראשון לציון לקיים הפנינג שמיועד לכל המשפחה ללא תשלום.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "רגע לפני שאנחנו משלימים את תהליך הפינוי של יקינתון המים – צמח שפריחתו אמנם משגעת, אך הוא פולש שמזיק לאגם ומפר את האיזון האקולוגי בו – אני מזמין את התושבות והתושבים שלנו להגיע בשישי הקרוב להפנינג המיוחד שארגנו וליהנות מהפריחה המרהיבה שצובעת את האגם בסגול ומשלל הפעילויות שאנו מתכננים".

הפנינג קיץ צילום דוברות ראשון לציון

צילומים: דוברות ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות