n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / בדיקת "גל גפן": אף בנק לא מתעתד לפתוח סניף במזרח ראשון לציון במקום הסניף היחיד שנסגר

בדיקת "גל גפן": אף בנק לא מתעתד לפתוח סניף במזרח ראשון לציון במקום הסניף היחיד שנסגר

סניף הפועלים במזרח העיר, שבו מתגוררים כ-150 אלף תושבים, ייסגר בקרוב. ראש העירייה פנה למנכ"ל בנק הפועלים וזה הודיע כי יספק שירותים עצמאיים לתושבים, יציב מכשיר נוסף לשירות עצמי וכן סניף נייד. "איך יכול להיות שבכל מזרח העיר לא יהיה סניף בנק? האם זה הגיוני?", תוהה תושבת שיכון המזרח

WhatsApp Image 2022-10-25 at 15.32.16
כספומט בנק פועלים. צילום: גל גפן

בתי לוין

אף בנק לא מתעתד לפתוח סניף במזרח ראשון לציון שישרת אוכלוסייה של כ-150 אלף תושבים, זאת לאחר שהבנק היחיד שפעל באזור החליט לסגור את הסניף, כך עולה מבדיקת "גל גפן ראשון לציון".

בשבוע שעבר, כפי שפורסם כאן, הודיע בנק הפועלים כי יסגור את הסניף בקניון ראשונים – הסניף היחיד במזרח ראשון לציון.

עד לפני כארבע שנים פעל סניף בנק הפועלים בקניון מגדלי העיר בשכונת שיכון המזרח. הנהלת הבנק החליטה לסגור אותו ולהעתיקו לקניון ראשונים, שמרוחק מהשכונה. הבנק הותיר כספומט, שאינו פועל באופן סדיר בשל תקלות חוזרות ונשנות. בנק הפועלים הודיע כי יסגור את הסניף בקניון ראשונים ושהוא צפוי להתמזג עם סניף אחר.

בעקבות מחאת התושבים, על כך שנותרו ללא סניף בנק בכל מזרח העיר, פנה רז קינסטליך, ראש העירייה, למנכ"ל בנק הפועלים ודרש את התערבותו.

אתמול השיבה דלית רביב, משנה למנכ"ל בנק הפועלים, לקינסטליך. באשר לכספומט כתבה כי "הנושא טופל ביתר תשומת לב, המכשיר תוקן, מנוטר ומטופל באופן שוטף. לאחרונה לא התקבל חיווי על תקלות". דבריה עומדים בסתירה גמורה למצב בשטח, שכן רק בשבוע שעבר שוב חזרה התקלה והכספומט לא פעל, כפי שקרה אינספור פעמים בחודשים האחרונים.

באשר לסגירת הסניף בראשונים, כתבה רביב לקינסטליך כי כדי לספק שירות לתושבים הוחלט להציב מכשיר לשירות עצמי בקניון ראשונים. עוד כתבה לו כי הוחלט להציב מכשיר נוסף לשירות עצמי כולל הפקדת המחאות בשיכון המזרח (המיקום ייבחר עם העירייה) ולהשיק נקודת שירות חדשה בשיכון המזרח, במסלול הסניף הנייד, הכולל שירות מבנקאים ושירותי קופה בתדירות חודשית (המיקום יתואם עם העירייה).

"הפתרון המשולב יספק ללקוחות מעטפת שירות רחבה וגמישה שתאפשר להם להמשיך לקבל את שירותי הבנק באופן מיטבי ולשביעות רצונם", כתבה רביב.

תושבי השכונה אינם מרוצים. "איך יכול להיות שבכל אזור המזרח לא יהיה ולו סניף בנק אחד?", שואלת מזל בת ה-72. "כיום יש כמה שכונות בבנייה (רקפות, נרקיסים וחצבים, ב"ל).  יגיעו לפה עוד אלפי משפחות ואף אחד לא חושב שצריך פה בנק. בעיני, זה זלזול. איש לא מתחשב בציבור המבוגרים. כדי לבצע פעולה בנקאית אני צריכה לנסוע באוטובוס לעיר. למה? האם זה הגיוני?".

ציון בן ה-69 מספר כי החליט לעזוב את הבנק: "הם לא סופרים את התושבים במזרח העיר. בהתחלה הם סגרו ועברו לקניון ראשונים. עכשיו הם סוגרים את הסניף בראשונים ועוברים למרכז העיר. החלטתי לעבור בנק וגם כמה מהשכנים שלי אמרו שיעזבו. לאיש לא איכפת מהמצב הזה".

מבדיקה שערך השבוע "גל גפן ראשון לציון" עולה כי אין בכוונת הבנקים האחרים לפתוח סניף באזור מזרח העיר.

מבנק דיסקונט נמסר: "לבנק נוכחות רחבה כבר היום בראשון לציון. לדיסקונט ארבעה סניפים בעיר: סניף הקניונים, סניף מערב, סניף ראשל"צ וסניף באסף הרופא. בנוסף, בחודשים הקרובים כל קבוצת דיסקונט הכוללת את בנק דיסקונט, מרכנתיל וכאל עוברים למתחם האלף, כך שהנוכחות שלנו בעיר חזקה מאוד".

מבנק מזרחי טפחות נמסר: "למזרחי טפחות 3 סניפים בראשון לציון. בשנים האחרונות מתאפיינת המערכת הבנקאית בסגירה מסיבית של סניפים, בכל רחבי הארץ, ובכלל זה בראשון לציון. מזרחי טפחות הוא הבנק היחיד שלאורך כל השנים האחרונות, לא רק שלא סגר סניפים כמו הבנקים האחרים, אלא המשיך להגדיל את הפריסה הסניפית שלו. בראשון לציון כאמור יש לנו שלושה סניפים, אחד מהם ממוקם ברחוב הרצל ובין לקוחותיו נמנים גם תושבים ממזרח העיר".

מהבינלאומי נמסר: "לקבוצת הבינלאומי יש 3 סניפים בראשון לציון – סניף גדול בראשון מערב, סניף גדול במרכז העיר (מרחק כמה דקות נסיעה ממזרח העיר) וסניף של מסד במרכז העיר".

בנק לאומי לא הגיב לפניית "גל גפן".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

image003

תערוכה מיוחדת בבת ים: מהגטו ל"שכונת חיים"

תפריט נגישות