n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: מחר בערב מחאת ענק בחוף הים נגד סילוק המסעדות

ראשון לציון: מחר בערב מחאת ענק בחוף הים נגד סילוק המסעדות

הפגנה נגד סילוק המסעדות מחוף הים בראשון לציון עולה שלב, מחר בערב( רביעי) צפויה להתקיים מחאת ענק נגד סגירת המסעדות. בעלי העסקים: האורות יכבו בכל המסעדות לשתי דקות עד לסיום הקיץ כאקט מחאה"

חוף הים
צילום: מערכת גל גפן

סוגיית סילוקם של המסעדות / קיוסקים בחוף הים של ראשון לציון ממשיכה לצבור תאוצה ולאחר שלטי האבל בדבר המסעדות שנתלו בשבוע שעבר בחוף הים https://bit.ly/3yZHgZc  מגיע שלב המחאה/ הפגנה שתערך מחר בשעה 18:00 יחד עם פעילים חברתיים, תושבים, חברי כנסת וחברי מועצה.

צילום רונן ביטון
צילום: בעלי המסעדות

סוגיית המסעדות נידונה בשנים האחרונות בבית המשפט, כאשר הדיונים התנהלו בין מנהל מקרקעי ישראל לבין עיריית ראשון לציון בנושא פינוי המסעדות שבחוף הים בניהם: "לה מו", "החוף השקט", מסעדת וניס ביץ", "החוף הדרומי", "ארבע על ארבע" ומסעדת "בריזה על הים". לפני כשנה לאחר דיונים רבים לפינוי המסעדות פסק בית המשפט בראשון לציון כי בנובמבר 21 יפונו המסעדות וזאת לאחר שרשות מקרקעי ישראל טענה שמעולם לא קיבלו המסעדות הרשאה להשתמש בקרקע.

 

לפני כחודש הצטרפו למאבק חבר הכנסת מיקי זהר ואמיר אוחנה https://katzr.net/71444d יחד עם המשנה לראש העיר אסף דעבול, שכתבו מכתב ליעקב קוינט מנהל מקרקעי ישראל .

בשבוע שעבר הציבו בעלי המסעדות שלטי אבל  בחוף הים בהם נכתב " בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים על פטירתו של מקום הבילוי/ מקום נגיש לכולם/ אוירה טובה של ים מסעדת החוף השקט ז"ל,( וכן הלאה לכל מסעדה בחוף שאמורה להתפנות) ההלוויה תתקיים ביום שני ו' בתשרי תשפ"ג, 31.10.2022 בשעה 12:00 בחולות חוף ראשון לציון, שבעה תתקיים בבניין העירייה, רחוב הכרמל 30 ראשון לציון".

נראה כי המאבק עולה מדרגה וכאמור מחר תתקיים הפגנה בשעה שש בערב להצלת המסעדות על חופי ראשון לציון, בנוסף החל ממחר בשעה 22:00 יכבו את האור בכל המסעדות לשתי דקות עד לסיום הקיץ.

הבלוגר חן עמר ( עולם התיירות עם מאות אלפי עוקבים) בן ה-33 אשר נולד ומתגורר בראשון לציון ועבד בעברו במספר מסעדות בחוף הים מספר ל"גל גפן ראשון לציון " על התחושה הקשה בדבר ניסיון סילוק המסעדות " אני מתכוון להגיע להפגנה מחר ולתמוך, המסעדות בחוף הים הם חלק מנוף חיי בעיר, בכל שישי ושבת אני מבלה במקום והמחשבה שבעוד מספר חודשים הם לא יהיו זה פשוט לא נתפס, צריך להבין שתושבים רבים, משפחות, קשישים מכל קשת האוכלוסייה מבלים בכל חודשי הקיץ שם. לסלק את המסעדות מהים זה בעצם לשנות את נוף העיר שהיא בעצם חלק מראשון לציון, זה חוף שמאחד את כל התושבים, מדובר בהיסטוריה שתעלם, אין אדם בארץ שלא מכיר 4*4 זה הסמל של העיר והים, המסעדות האלה הן מוסד לכל דבר, אני מאוד מקווה שהמחאה והתושבים יגיעו בהמוניהם ופסק הדין השתנה.

הבלוגר חן עמר. צילום: חן עמר
הבלוגר חן עמר. צילום: חן עמר

 

 

בעלי העסקים בחוף הים מסרו "מטה מאבק חופי ראשון לציון מזמין את תושבי ראשון לציון למחות על סגירתם הקרובה של מסעדות החוף ופגיעה באיכות החיים והנגישות של מבוגרים, בעלי מוגבלויות ותושבי ראשון כולם. אנו קוראים לציבור להצטרף ולהשפיע על עתיד החוף. פינוי המסעדות יפגע באוכלוסיות הנכים, הקשישים, בעלי המוגבלויות, משפחות וכל הנופשים. לא מפנים את מסעדות החוף עד שלא דואגים לתושבים, אין פינוי ללא בינוי מחדש! בגיבוי חברי כנסת, משנה ראש העיר ועזרתכם נוכל נצח את המאבק"

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-01 at 15.43.46_eb03100d

ראשון לציון: שריפה בדירה ברחוב הרצל

תפריט נגישות