n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: איזה ממצאים אותרו במהלך חיפושים בבסיס בריטי ישן?

ראשון לציון: איזה ממצאים אותרו במהלך חיפושים בבסיס בריטי ישן?

מרגש: כמאה בעלי גלאי מתכות ערכו חיפושים בבסיס בריטי ישן, שלימים הפך למעברת עולים, בין ראשון לציון לבאר יעקב ואיתרו מטבעות מלפני קום המדינה, כפתורי בגדים בריטיים, ציוד צבאי ועוד. כל הממצאים נתרמו לבית הראשונים בבאר יעקב. מנהל החיפושים, גן ארז: " לשמחתי, מצאנו המון ממצאים מהתקופה הבריטית ומקום המדינה". וגם: איפה איתר ארז באמצעות גלאי מתכות מטילי זהב במשקל של 8 ק"ג?

WhatsApp Image 2023-04-26 at 12.16.38
צילום: גן ארז

כמאה בעלי גלאי מתכות השתתפו בשבוע שעבר בחיפושים בבסיס בריטי, שלימים היה מעברת עולים, בין ראשון לציון לבאר יעקב. בין המציאות: מטבעות מלפני קום המדינה, כפתורי בגדים בריטיים, תרמילים, קליעים ועוד, שנתרמו לבית הראשונים בבאר יעקב.

מי שעמד מאחורי החיפושים הוא גן ארז, 51, שמזה 40 שנה עוסק בתחום שהתחיל בכלל מתחביב.

"בגיל 10 אבא שלי לקח אותי לחוף בפלורידה וראיתי אנשים מסתובבים כשבידם מכשיר משונה", הוא מספר ל"גל גפן ראשון לציון". "כששאלתי את אבא שלי מה הם עושים, הוא הסביר לי שהם מחפשים מטבעות ותכשיטים. מאותו הרגע נפשי לא ידע מנוח ובמשך שבועות שכנעתי אותו לקנות לי גלאי כזה. בסוף הוא נכנע ומאז אני מכור לנושא. אני נחשב לבכיר והוותיק בארץ שעוסק בתחום הזה, שהפך בעצם למקצוע שלי".

כשהוא נשאל מה הדבר הכי מיוחד שמצא, גן צוחק: "אותי צריך לשאול מה לא מצאתי במקום מה כן מצאתי. במסגרת החיפושים מצאתי תכשיטים מכל הסוגים, שעונים, מטבעות מכל העולם, חפצי מלחמה, אותות, דרגות וסמלים של צבאות רבים, דסקיות של חיילים וגם קילוגרמים של זהב".

WhatsApp Image 2023-04-26 at 12.16.38 (1)
צילום גן ארז

קילוגרמים של זהב?

"כן. יש אנשים שביקשו את עזרתי במציאת זהב שהוטמן והוסתר בביתם. זה היה השיא עבורי. מצאנו 8 קילוגרם זהב בבית בתל אביב. מסתבר שאב המשפחה הטמין זהב בבית, אבל לא בני המשפחה לא ידעו איפה וכמה. נקראתי על ידי המשפחה ובתוך דקות מצאתי באמצעות הגלאי 8 מטילי זהב במשקל קילוגרם אחד לכל יחידה. מיותר לציין מה היתה שמחתם של האנשים".

בין השאר, גן מנהל קבוצת וואטס אפ בשם "מיינלאב ישראל", שבה מאות חברים מכל רחבי הארץ ואחת לכמה זמן הוא מארגן, לאחר קבלת אישורים מתאימים מהרשויות, חיפושים. לא מכבר יצאו עשרות מחברי הקבוצה לאזור קיבוץ רוחמה בדרום לחפש שרידים של חייל אוסטרלי בשם לודן קוקרן, שנהרג במהלך מלחמת העולם הראשונה בקרב על כיבוש הארץ ומשאלתו של אמו היתה לגלות היכן קבור בנה. חברי הקבוצה מצאו ממצאים רבים מהקרב שהתחולל בדרום, אולם גופתו של קוקרן לא אותרה. גן וחברי הקבוצה ימשיכו בעתיד בחיפושים במטרה לאתר את גופתו.

כאמור, בשבוע שעבר במסגרת שיווק גלאי המתכות המתקדם ביותר Minelab Manticore, יצאו חברי הקבוצה לחפש ממצאים שונים בשטח שבו היה בסיס בריטי ולאחר מכן מעברת עולים בין ראשון לציון לבאר יעקב.

"כדי להפוך את החיפושים למאתגרים יותר הוטמנו באדמה מטבעות ומי שאיתר אותם זכה בפרסים. לשמחתי, מצאנו המון ממצאים מהתקופה הבריטית ומקום המדינה: מטבעות, כפתורי ביגוד בריטי, ציוד צבאי, תרמילים, קליעים, משחות שיניים ועוד, שנתרמו לבית הראשונים בבאר יעקב במטרה להציגם לציבור הרחב".

WhatsApp Image 2023-04-26 at 12.16.37
צילום: גן ארז

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימונה

כך חגגה באופן שונה ראשון לציון את המימונה המסרותית

תפריט נגישות