n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / פקקי ענק ביציאה משכונת שיכון המזרח. עיריית ראשון לציון: במרץ תהיה הקלה

פקקי ענק ביציאה משכונת שיכון המזרח. עיריית ראשון לציון: במרץ תהיה הקלה

תושבי השכונה המזרחית נאלצים לעמוד בכל בוקר בפקק ארוך, בשל כניסת מאות משאיות לאתרי הבנייה בבסיס צריפין. תושבי השכונה: "זה סיוט. המצב יחמיר כשהשכונות החדשות יאוכלסו... למה לא מציבים שוטר או פקח שיווסתו את התנועה?". העירייה: כשיפתח החיבור לכביש 44 תהיה הקלה בפקקים

WhatsApp Image 2022-11-12 at 20.10.53
צילום: נאור תושב שיכון המזרח

לא רק במערב ראשון לציון: בשבועות האחרונים נאלצים תושבי שיכון המזרח לעמוד בפקק ארוך מדי בוקר ביציאה מהשכונה והחשש הוא כי המצב יחמיר בקרוב עם אכלוס השכונות החדשות שמוקמות בבסיס צריפין.

"מעולם לא היו פקקים כאלה ביציאה מהשכונה", מספרת לאה תושבת השכונה. "לעמוד בכל בוקר 10 דקות ולעיתים רבע שעה זה סיוט. זו היציאה הראשית מהשכונה ולכולם ברור שהמצב רק ילך ויחמיר".

המדובר בצומת הרחובות ירושלים ושדרות יעקב והפקקים ביציאה מהשכונה המזרחית מורגשים כבר משעות הבוקר המוקדמות. בשנתיים האחרונות עם תחילת בניית השכונות בבסיס צריפין שפונה, הפקקים הולכים ומתארכים. "בכל בוקר נכנסות מאות משאיות לאתרי הבנייה", מספר נאור, שמתגורר בשכונה. "אין כל דרך להשתלב בתנועה כי מדובר בכיכר והמשאיות נוסעות בטור ולא מאפשרות להשתלב. הן ממש חוסמות את הכיכר.

"זו רק ההתחלה. בקרוב השכונות החדשות יאוכלסו. צפויות להיכנס עשרות אלפי משפחות. זו תהיה קטסטרופה. הפקק שאני עומד בו בכל בוקר כדי לצאת מהשכונה יראה משחק ילדים לעומת מה שמחכה לנו בעתיד.

"אני לא מבין למה העירייה והמשטרה לא עושות דבר בנושא. מה הבעיה להציב שוטר תנועה או פקח מדי בוקר בכיכר כדי לווסת את התנועה? למה לא חושבים להציב רמזורים במקום הכיכר בצומת הבעייתי הזה? אני מאוד מקווה שיימצא פתרון כי כרגע המצב הוא ממש בלתי נסבל".

חבר המועצה הרב אריה כהן תושב שיכון המזרח מסר לגל גפן "המצב של הפקקים והיציאה בבקרים והכניסה בשעות אחרי הצהריים הוא בלתי ניסבל ..
ראש העיר הבטיח לתושבים בסיורים שלו באזור הבטחות חוזרות ונשנות להציב פקחים וסדרני תנועה ולא עומד בשום הבטחה שלו ..ממש עושה צחוק מהתושבים , כולם בשיכוני המזרח כועסים עליו וניכרת העובדה שראש עיר צעיר, חסר ניסיון וכושל.

מחזיק תיק התחבורה איציק אבשלומוב מסר על הדברים: הנושא ידוע. בזמן הזה השכונות מתאכלסות יותר ויותר וזה מה שנותן את העומס התנועה, אעבוד על כך להקים צומת מרומזרת  במקום הכיכר עם שעות עדיפות ברמזורים ליציאה מהשכונה, וזאת כהכנה עוד לפני הקו המקדים שאמור להתחיל באמצע 2023 ויעבור שם.

לפני שנתיים שהתחילו העבודות הצלחנו להעמיד פקח, אני לא בטוח שהפעם אצליח, זה כוח אדם ולא בטוח שיאשרו זאת, אבל אמליץ לשים במקום פקח שיווסת את התנועה.

מעיריית ראשון לציון נמסר: ראשון לציון נמצאת בעיצומה של מהפכה תחבורתית ובשנים הקרובות תקלוט עוד כמאה אלף תושבים נוספים. לכן, פועלת העירייה על מנת לשדרג את התשתיות הקיימות ואת דרכי הגישה לשכונות נוספות בעיר. בחודש מרץ ייפתח חיבור דרך הרצוג בשכונת נרקיסים ומשם לכביש 44. בעתיד צפויים להיות דרכי גישה נוספים לשכונה שיקלו על הפקקים בשיכון המזרח.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. רמזור במקום כיכר זה לא פתרון זה החמרה. ניתן להגדיל את הכיכר
    לזרז את פתיחת היציאות החדשות מהשכונה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות