n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / עיריית ראשון לציון עם מיגון המונים במיקרה של מלחמה כוללת

עיריית ראשון לציון עם מיגון המונים במיקרה של מלחמה כוללת

בשלושה חודשיים האחרונים בנתה עיריית ראשון לציון תוכנית מסודרת למיקרה של פתיחת חזית בצפון מול החיזבאללה ומלחמה כוללת כדי שכל התושבים יהיו מוגנים.

כיפת ברזל צילום דובר צהל
כיפת ברזל- צילום ארכיון: דובר צה"ל

ב7.10 נכפתה על מדינת ישראל מלחמה.

כעת, מעל שלושה חודשים אחרי עם סיכוי למלחמה כוללת שבעיקרה חזית הצפון מול החיזבאללה, ראש העיר רז קינסטליך במסר חשוב לתושבים " נהיה ערוכים לכל תרחיש".

ואלה דבריו :

ראשית חשוב לציין כי הפוסט הזה לא נכתב בגלל מידע כזה או אחר שיש ברשותנו, אלא נועד אך ורק להיערכות כללית.

מלחמת ״חרבות ברזל״ הוכיחה לנו עד כמה חשובה ההיערכות וההעירנות שלנו בכל רגע נתון ועל כן, מרגע פרוץ המלחמה הנחנו לעבוד על תכנית מיגון המונים כוללת לעיר ראשון לציון, כי חשוב לנו שהעיר תמשיך להקדים היערכות, בכדי להיות מוכנה לכל מצב שלא יהיה.

 

מה אומרת תכנית מיגון המונים ממושכת?

במידה וחלילה המלחמה תתרחב גם לגזרה הצפונית – נרצה לוודא כי כלל התושבים שלנו מוגנים וכי לכולם יש אזור ממוגן לשהייה ממושכת.

 

ראשון לציון הינה העיר הרביעית בגודלה בארץ, ובתוכה כ-20 אלף תושבות ותושבים להם אין מרחב מוגן בביתם או בקרבת מקום (היעדר ממ״ד בבית, היעדר מקלט בבניין משותף, היעדר מקלט ציבורי במרחק של דקה וחצי).

ולכן ב-3 החודשים האחרונים גורמי העירייה השונים שקדו על מיפוי כולל של חניונים ומוסדות חינוך, שיהפכו בבוא העת למרחב מוגן המוני ואנו העיר הראשונה שמציגה תכנית סדורה למיגון המונים.

 

במידה ומדינת ישראל תפתח חזית לחימה במספר גזרות (בעיקר הצפונית), כל התושבים אשר להם אין כלל מרחב מוגן כפי שציינו מעלה, יקבלו הודעות לנייד להיכן הם צריכים להתפנות.

 

כבר עכשיו, כל אחד אשר אין ברשותו או באזור מגוריו, מקלט או אזור ממוגן, יכול להיכנס ללינק ולמצוא לפי מקום מגוריו, את המקום אליו הוא נדרש להגיע בעת מצב חירום שכזה.

בלינק ניתן למצוא גם פירוט ציוד החירום הנדרש למצב של שהייה ממושכת בחירום, על פי הוראת פיקוד העורף:

עיריית ראשון לציון – מיגון המונים

 

כולנו תקווה כי לא נצטרך וכי המלחמה הקשה הזו תסתיים ללא החמרה, אך ראשון לציון הוכיחה כי היא תמיד ערוכה מספר צעדים קדימה ומקדימה את ההיערכות.

 

אני רוצה להודות לכל מי שעמל על התכנית בחודשים האחרונים -לתושב העיר יוסי שניר, שלקח על עצמו בהתנדבות את תכלול התכנית ולכלל גורמי העירייה שלקחו חלק.

 

תושב/ת שאין ברשותו מרחב מוגן בקרבת מגוריו או לא זיהה את כתובתו ברשימה, מוזמן להיכנס לטופס בתגובה הראשונה ולמלא את פרטיו.

לרשימת המרחבים המוגנים

https://www.rishonlezion.muni.il/Residents/SecurityEmergency/Pages/sheltermass.aspx

לטופס מקוון למילוי פרטים

 

https://tikshuv.rishonlezion.muni.il/hito/#/survey/df4086

 

IMG-20240129-WA0064

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

2 תגובות

  1. אין מיגוניות בגינות השעשועים, ובכל רחוב הנחשול , באזור הבתים הפרטיים

  2. אין מיגוניות בשטחים הציבוריים בנווה ים .כגינות שעשועים, ברחוב הנחשול באזור הבתים הפרטיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות