n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / עיריית ראשון לציון : השנה לא נקיים את מצעד הגאווה

עיריית ראשון לציון : השנה לא נקיים את מצעד הגאווה

בחודש הבא יפתחו אירועי הגאווה בעיר ללא מצעד הגאווה. העירייה : בשל עלויות האבטחה לא יתקיים מצעד ויתקיימו מספר אירועי גאווה. הרב אריה כהן : "מברך את עיריית ראשון לציון על ביטול המצעד". מחזיקת תיק הלהטבי"ם אילנית הרוש: עוד לא נסגרו כל הפרטים

דגל הגאווה. צילום: pixabay
דגל הגאווה. צילום: pixabay

חודש הגאווה נחגג בכל שנה בערים שונות בארץ ובעולם כאשר גולת הכותרת היא מצעד הגאווה בו מציינת קהילת הלהטבי"ם את מאבקם לקבלה חברתית ושוויון זכויות. בשנים האחרונות נחגג חודש הגאווה באירועים שונים ובמצעד גאווה בלב העיר דבר שהוביל ללא מעט ביקורת של בעד ונגד.

בשנת 2019 עם החלפת ראשות העיר  בראשון לציון ערך ראש העיר רז קינסטליך מצעד גאווה אשר השתתפו בו על פי הערכת המשטרהכ-600 אנשים. המצעד, שנערך בסימן משפחות גאות, יצא ממועדון ה"התדר" והובילו אותו צועדים עם עגלות ריקות כאקט מחאתי על חוק הפונדקאות.

בשנת 2020 עקב נגיף הקורונה לא נערך מצעד ובשנה שעברה 2021 נערך אירוע בלייב פארק בהשתתפות עברי לידר, DJ דניאל מריומה, מילקי ויניל, FKA אנטון, סוזי בום, פלאויד סנואו, קיי לונג, קימברלי סוואן, במעמד ראש העירייה, רז קינסטליך .

השנה לא יערך מצעד בעיר ולפי דברי עיריית ראשון לציון יערכו מספר אירועי גאווה בשל עלויות האבטחה. האירועים יערכו לאורך כל החודש שעלותם הכוללת היא כ-200 אלף שקלים אותם תממן העירייה בשיתוף תקציב של החברה למתנסי"ם.

חבר המועצה הרב אריה כהן מש"ס שמתנגד למצעד הגאווה בלב העיר ואף הגיש הצעה לסדר בתחילת החודש ובה ביקש כי את דגלי הגאווה יתלו רק ליום אחד ושהמצעד יערך לא במרכז העיר, בירך על ההחלטה להוריד את מצעד הגאווה " אני שמח שעיריית ראשל"צ החליטה לא לקיים את המצעד ומברך על כך" אומר הרב אריה כהן  ומסיף "תמוהה בעיני שמחזיקת תיק הלהטב"ים חברת המועצה הגברת אילנית הרוש התראיינה לפני מספר ימים וסיפרה כי המצעד יעבור כמתוכנן וכי היא לא תיתן יד לאנשים חשוכים, הייתי מציעה לגברת אילנית הרוש שתדע קצת יותר טוב מה קורה סביב התיק שלה, כי הנה התשובה, מצעד לא יהיה והיא מתראיינת תחת כל עץ רענן ומספרת שהוא יעבור בלי שום תקלות, אז מעט שיעורי בית לא יזיקו. אין לי שום דבר נגד הקהילה הגאה ואני מברך את כולם".

הרב אריה כהן
הרב אריה כהן. צילום פרטי

מחברת המועצה אילנית הרוש מחזיקת תיק הלהטבי"ם נמסר :עוד לא נסגרו כל הפרטים, אנחנו עובדים על זה, שהכל ייסגר אעדכן.

איתי מתיתיהו, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק נוער וצעירים מסר כי  "אגף נוער וצעירים תומך בפעילויות הקהילה הגאה המתקיימות בעיר.
בתנועות ובמרכזי הנוער יועברו הדרכות על קבלת השונה באופן המתאים לכל פלח אוכלוסיה ובהתאם לגילם. נמשיך לקדם שיח של פלורליזם, אהבת הזולת וקבלת השונה."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

3 תגובות

  1. עצוב מאד ההתקפלות בפני אריה כהן. ראשון לא צריכה לפחד לקיים מצעד להט"ב.

  2. ראשלצי מלידה

    חרטוט קשקוש

  3. כניעה לחרדים החשוכים. בושה. ועוד בעיר החמישית בגודלה במדינה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות