דף הבית / כללי / נשק וסמים בדירת מגורים

נשק וסמים בדירת מגורים

בית משפט השלום בראשון לציון גזר עונש של 29 חודשי מאסר בפועל על צעיר בן 22 שהחזיק כלי נשק וסמים בדירת מגורים בעיר

רונן דמארי

 

מגזר הדין עולה כי אדם מסוים ששכר דירת מגורים, שילם לנאשם תמורת עבודות שיפוץ בטרם כניסתו אליה. לצורך ביצוע העבודה, מסר השוכר את מפתחות הדירה לידי הנאשם ואפשר לו להתגורר בה עד לסוף אותו חודש. אלא שהוא לא שיער בנפשו כי אותו צעיר שהיה באותה העת בן 21 בלבד, ישתמש בנכס לצרכים פליליים: בחודש מרץ אשתקד החזיק הנאשם בדירה אקדח ברטה ולצדו מחסנית המכילה 7 כדורי תחמושת בקליבר LR22 התואמים לנשק, תת מקלע מאולתר ולצדו מחסנית המכילה 11 כדורי תחמושת בקליבר 9 מ"מ התואמים לנשק וסם מסוכן מסוג קנאביס במשקל של 1.1998 ק"ג.

משהבחין הנאשם בשוטרים העומדים בפתח הדירה ומבקשים להיכנס, השתהה בדירה במשך כ-40 דקות מבלי שפתח את הדלת, במהלכן השליך את הברטה, את תת המקלע, את התחמושת וכ-1 ק"ג מהסם מחלון וממרפסת הדירה, זאת לאור חששו שאלו יימצאו על ידי השוטרים.

בהמשך, התחזה הנאשם לאחיו הסובל מנכות קשה, שעה שנתפס על ידי שוטרים,  באופן שהוביל לפתיחת תיק פלילי על שמו של האח.

ב"כ המאשימה הפנה את בית המשפט לרישום הפלילי של הנאשם, נוסף על כך הפנה לנסיבות ביצוע העבירות ובכלל זה לעובדה שמדובר בנשק תקני, שהמסוכנות הנשקפת ממנו גבוהה יותר, כאשר לצד כלי הנשק נמצאו מחסניות תואמות ובהן כדורים. עוד הפנה לרוח ההחמרה הנושבת בפסיקה בעבירות נשק, והדגיש שבנסיבות אלו על השיקולים האישיים להידחות מפני האינטרס הציבורי שבמיגור התופעה. אשר לעבירת הסמים, ציין שעל אף שמדובר בעבירה חמורה בפני עצמה, השונה מעבירת הנשק, הרי שיש בה כדי להעיד על כך שידו של הנאשם בכל. עוד ציין שהתנהלות הנאשם בשטח מעצימה את חומרת מעשיו.

מנגד, ביקש ב"כ הנאשם להתחשב בעובדה שהנאשם לקח אחריות על מעשיו וביקש מבית המשפט לבוא לקראתו בעונש שיוטל עליו. הוא ציין את נסיבות חייו הלא פשוטות של הנאשם. לדבריו, מדובר בבחור צעיר, ששירות המבחן ציין שאף לא בשל להיות אב. משכך, טען שיש להתייחס אל הנאשם כ"בגיר צעיר". לדברי הסנגור, בתיק קודם נתפסו הנאשם ואחיו גונבים ירקות כי לא היה להם מה לאכול, עובדה המצביעה על מצבה הקשה של משפחת הנאשם. נוסף על כך היה הנאשם דר רחוב משך תקופה ארוכה מבלי שהרשויות טיפלו בו. הוא הוסיף כי הנאשם עצור מזה 17 חודשים, ללא תנאים של אסיר, עובדה בה יש להתחשב, וודאי בשים לב לגילו של הנאשם.

 

"רוח של החמרה בענישה"

השופט עמית מיכלס קבע בגזר הדין: "הרוח המנשבת מהחלטות בית המשפט העליון בעבירות שעניינן החזקת כלי נשק, הינה רוח של החמרה בענישה, זאת בשים לב לצורך להילחם בתופעה שהיקפה מתרחב, ולחשש מפני זמינותם המדאיגה של כלי נשק שעלולים להגיע לגורמים מסוכנים ולהוביל לתוצאות הרסניות.

אשר לסם שנתפס, יש לתת את הדעת לכמות הסם, המצויה הרבה מעל לחזקה בחוק, וכן לכמות המנות שניתן היה להפיק מכמות זו. מנגד, הסם טרם הופץ, ומכאן שעדין לא נגרם נזק לבריאות הציבור. הנאשם החזיק בתוך דירה, הממוקמת בבניין מגורים בעיבורה של עיר, אקדח ותת מקלע מאולתר. אין צורך להכביר מלים על פוטנציאל הסכנה הגלום במעשים אלו, בסכנות ההרסניות הגלומות בהחזקת נשק, בפרט כאשר כלי הנשק מוחזקים על ידי אדם צעיר שאינו מנוסה בשימוש בהם, וודאי לא בתוך שטח בנוי".

עוד הוסיף השופט: "הנאשם ביצע את המעשים המיוחסים לו בכתב האישום כשהיה בן פחות מ-21. אכן מדובר בנאשם שהוא בגיר צעיר, אולם מנגד לא ניתן להתעלם מעברו הפלילי הכולל 4 הרשעות קודמות ב – 12 תיקי חקירה שונים שנפתחו נגדו החל מגיל 15, בין היתר בעבירות אלימות, רכוש, סחיטה באיומים וסחיטה בכוח, הפרת הוראה חוקית ואף הסתתרות בבניין לצורך ביצוע פשע. הנאשם ריצה תקופות מאסר שונות, הארוכה שבהן למשך 10 חודשים. במסגרת מעצרו שולב הנאשם, כאמור, בקבוצות טיפוליות שונות, והוא הביע רצונו להיעזר בגורמי תמיכה וטיפול על מנת לשפר את דפוסי התנהגותו".

נוכח מכלול הנסיבות החליט השופט לגזור על הנאשם עונש של 29 חודשי מאסר בפועל בניכוי ימי מעצרו ונימק: "אם מצאתי להפחית במעט מהעונש שהיה ראוי להטיל על הנאשם, הרי שהיה זה אך מתוך רצון ליתן ביטוי נוסף להודאתו של הנאשם, ולתקווה שהביע לעלות על דרך הישר, ובהתחשב בגילו הצעיר ביום ביצוע העבירות, שאם לא כן היה עונשו גבוה בהרבה".

בנוסף נגזר על הנאשם עונש מאסר מותנה של עשרה חודשים וקנס כספי בסך 3,000 שקלים לצד התחייבות בסך 10,000 שקלים להימנע מלבצע עבירות בהן הורשע תוך שלוש שנים מיום שחרורו.

 

 

"זקוק להכוונה ולסיוע"

בשולי הדברים הוסיף השופט: "מצאתי להתייחס לבקשת הנאשם לשלבו בהליך שיקומי. אין חולק על כך שהנאשם זקוק להכוונה ולסיוע, להם לא זכה עד כה. למרבה הצער, החוק הישראלי אינו מאפשר להטיל עונש מאסר כשלצדו צו מבחן, כפי שביקש הנאשם. ואולם, נוכח בקשתו של הנאשם, המלצת שירות המבחן ויתרת המאסר שנותרה לו, אמליץ בפני שלטונות שב"ס לשלב את הנאשם בכל תכנית שיקומית אפשרית, על מנת לציידו בכלים להם יזדקק לקראת שחרורו מהכלא.

יש לקוות שבשלב זה של חייו, נוכח הבעת הרצון של המשפחה לסייע לו, הזוגיות והאבהות, כמו גם עונש המאסר שמרצה ועתיד לרצות כגמול על מעשיו, יפנים הנאשם שהחיים עוד לפניו וכי הצלחת ההליך השיקומי תלויה בראש ובראשונה בו".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות