n
דף הבית / צרכנות / ביטוח חיים כפול: מה זה אומר מבחינתכם?

ביטוח חיים כפול: מה זה אומר מבחינתכם?

אם יש לכם שתיים או יותר פוליסות ביטוחי חיים שמכסות את אותם רכיבים, לא תוכלו לקבל הטבות כפולות כשאתם תובעים את חברת הביטוח, וסביר להניח שאתם פשוט משלמים יותר מכפי שאתם צריכים

ביטוח חיים
צילום: Pixabay

ביטוח חיים כפול פירושו שיש לכם כיסוי ביטוח כפול משתי פוליסות שונות, לאותם רכיבים. לדוגמא, אם יש לכם ביטוח כרטיס אשראי, יתכן שהוא כולל ביטוח נסיעות וביטוח חיים, כחלק מהעסקה. אם לא ידעתם או שכחתם שיש לכם ביטוח חיים וקניתם אותו שוב מחברת ביטוח אחרת או אפילו מאותה חברה, יש לכם בסופו של דבר שתי פוליסות ביטוחי חיים שמכסות את אותם הרכיבים.

האם ביטוח חיים כפול פירושו קבלת תשלום כפול בהגשת תביעה?

לא. אם יש לכם ביטוח חיים כפול בשתי חברות ביטוח שונות, לא תוכלו לתבוע את שתי החברות, והתשלום יתקבל רק מחברה אחת. אם אתם צריכים להגיש תביעה ויש לכם שתי פוליסות ביטוחי חיים בשתי חברות ביטוח נפרדות, התביעה שלכם עלולה להתעכב, כשנציגי שתי חברות הביטוח יבררו מי מהחברות צריכה לשלם את התביעה.

החיסרון המשמעותי ברכישת ביטוח חיים כפול הוא שאתם משלמים כפול אבל מקבלים תשלום רק פעם אחת. יש להצהיר על תביעות קודמות בבקשות לרכישת ביטוח חיים, ותתבקשו להכריז על פוליסת ביטוח חיים אחת בלבד ולא על שתי פוליסות, מה שאומר שדמי הביטוח שלכם יעלו ואולי אפילו יהיו גבוהים מהסטנדרט המקובל.

האם מטרות חברות הביטוח תואמות את האינטרסים של המבוטחים?

מכיוון שחברות ביטוח וסוכני ביטוח שמשווקים מוצרי ביטוחים מתנהלים מתוך מטרה מובהקת של הגדלת מעגל הלקוחות שלהם ושיווק המוצרים, לא תמיד מטרות אלו תואמות את האינטרסים של המבוטחים. זוהי מציאות שמסבירה מצב בו אנשים מגלים שיש להם ביטוח חיים כפול עם רכיבים תואמים, מה שהופך את הפוליסות האלו למיותרות.

חברות הביטוח וסוכני הביטוח משרתים את המטרות שלהם ולכן גם מועמדים לביטוח או מבוטחים בחברות שונות צריכים לזכור את המטרות שלהם ולוודא שאינם משלמים כספים עודפים למוצרי ביטוח מיותרים אשר אין להם צורך בהם בשום שלב בחיים.

איך קורה שלאנשים יש ביטוח חיים כפול?

במציאות של היום, סוכני ביטוח מציעים למועמדים לביטוחים פוליסות ביטוח חיים כדי להבטיח רווחה כלכלית לבני המשפחה במקרה של מותם. מטרת סוכני הביטוח היא למכור פוליסות ביטוח רבות ולא תמיד טובת המבוטחים היא שמניעה אותם.

לכן הם עשויים למכור למועמדים לביטוח, ביטוח חיים שכולל כיסוי לתרחישים שהמועמד לביטוח כבר רכש. נכון שמצב זה אינו נובע מאשמת סוכני הביטוח בלבד, מכיוון שאנשים צריכים לדעת או לנהל רשימה מסודרת של כל הביטוחים הקיימים שלהם, בחברות הביטוח השונות.

בורות וחוסר ידע או שכחה עלולים להוביל למצב בו אנשים רוכשים ביטוח חיים כפול שאינו דרוש להם, וניתן למנוע תרחישים אלו עם בחינה קפדנית של פוליסות הביטוח שברשותם.

 

 

 

 

*כתבה פרסומית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות