n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / מרגש: תחגוג יום הולדת 18 במסיבה לשורדי שואה

מרגש: תחגוג יום הולדת 18 במסיבה לשורדי שואה

בלי לופט, ים, ביקיני וכל מה שהצעירים אוהבים, החליטה תמר לחגוג יום הולדת 18 בצורה אחרת ומשמעותית: מסיבה לשורדי השואה שהיא מארגנת בימים אלה ותערך בסוף החודש.

זקנים קשישים אזרחים ותיקים צילום עמותת אור ירוק
צילום ארכיון: עמותת אור ירוק

"היי, קוראים לי תמר. בסוף החודש הזה אני חוגגת יום הולדת 18 ורציתי לעשות יום הולדת בדרך קצת שונה. אני מזמינה אתכם לחגוג את היום הולדת שלכם ביחד איתי, ארגנתי לכם מסיבה ממש כיפית! לבנות יהיה מאפרות שיארגנו אותן לפני, יהיה די ג׳יי, כיבוד, צלמת, שתייה קלה, אנשים שמחכים לבוא לחגוג לכם ולשמח אתכם ואפילו זרים לראש, ורק מה שנשאר זה שאתם תגיעו. אני ממש מצפה לראותכם ולעשות שמח ביחד אתכם".

תמר שהחליטה לא לחשוף את שמה המלא כי מאמינה בנתינה ללא קרדיט,  החליטה לחגוג את יום הולדתה ה-18 קצת אחרת. בסוף החודש היא תחגוג במסיבה לשורדות ושורדי שואה, ילידי חודש יולי, באירוע מיוחד וחגיגי שייערך בסיוע האגף לאזרחים ותיקים במינהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון.

אל המסיבה, שתתקיים בבית העם, מוזמנים 20 שורדות ושורדי שואה תושבי העיר ובני משפחותיהם שייהנו מאיפור מיוחד, די ג'יי, כיבוד, מתנות, עוגות ועוד הפתעות – והכול בהתנדבות מלאה של נותני השירות. מי שעוד יגיעו למסיבה החגיגית הם מתנדבים ואזרחים ותיקים שיגיעו לשמח את שורדות ושורדי השואה.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "התרגשתי מהמחווה המקסימה של תמר, שהחליטה לציין

את יום הולדתה ביחד עם שורדות ושורדי שואה. זאת חובתנו המוסרית לעטוף ולחבק את השורדות והשורדים לאורך כל השנה, ואני שמח על ההזדמנות לעשות זאת. מאז שנכנסתי לתפקיד הגדרתי כמטרה את שימור זיכרון השואה בראשון לציון ואת הדאגה לכך שהניצולות והניצולים יחיו בעיר ובמדינה שלנו בכבוד".

בראשון לציון מתגוררים כיום כ-5,200 שורדי שואה. לכל אורך השנה מפעילה עיריית ראשון לציון, באמצעות תוכנית "פרח לניצול" שבמינהל לשילוב חברתי, מגוון רחב של מענים עבורם, ביניהם: קו חם טלפוני ייחודי המהווה אוזן קשבת בעזרת מתנדבים, מיצוי זכויות, שיפוץ

בתים, התקנת גלאי עשן המתריעים על שריפה, מסיבות, קבלות שבת שנועדו להפיג בדידות בסופי שבוע, קבוצות חברתיות שפועלות ברחבי העיר, ואף פרויקט "דור לדור" שבאמצעותו מאמצים תלמידי בתי הספר שורדי שואה בקרבת מגוריהם.

בנוסף לכך מעניק המינהל סיוע פרטני לשורדי שואה במצבי משבר, סיוע חומרי ברכישת מוצרים חיוניים לשורדים מיעוטי יכולת וסיוע במיצוי זכויות, לרבות מיצוי זכויות כספיות למימוש ההטבות שלהן הם זכאים.

כמו כן, בעיר פועל מועדון חברתי שוקק חיים לשורדי שואה המעניק מגוון רחב של פעילויות, חוגים, סדנאות וטיולים. שורדות ושורדי השואה זוכים לקשת רחבה של שירותים ומענים בכל תחומי חייהם במטרה לאפשר להם להאריך שנים בביתם במסגרת הקהילה באיכות חיים ראויה ומכבדת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות