n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / ביהוד "הופכים זבל לזהב"

ביהוד "הופכים זבל לזהב"

לקראת ערב החג, יצא לפועל הפנינג קיימות ראשון ביהוד במטרה לעורר מודעות לצמצום צריכה וחיסכון. התגובות היו נהדרות

קיימות 1
צילום: אפרת שר

פעילים תושבי יהוד התחילו לקדם בעיר את נושא הקיימות. "קיימות היא משקפיים שדרכם אנחנו מסתכלים על העולם שלנו באהבה ודאגה, ולוקחים אחריות אישית." אומרת אחת מהפעילות אפרת שר.

בשלישי האחרון, לקראת ערב החג, יצא לפועל הפנינג קיימות ראשון ביהוד במטרה לעורר מודעות לצמצום צריכה וחיסכון. "הפצנו בכל מקום שאם עושים סדר בבית לקראת פסח יש כתובת – המתנ"ס העירוני, שבו יתקיים יריד יד שנייה. במשך חודש נאספו חפצי וינטג' נדירים, התגובות היו נהדרות. אנשים קנו דברים יפיפיים מתנות לחג." מספרת עדנה נואמה פעילה נוספת. "שיתפנו גם דוכנים של ילדים שמכרו את הצעצועים והספרים שלהם במחירים מצחיקים. נערוך עוד אירועים כאלו. לא חייבים צעצועים חדשים. אפשר לחסוך הרבה אם משתמשים ביד שנייה ובדרך גם מחנכים שיש ערך מיוחד לישן."

קיימות 2
צילום: אפרת שר

לאחרונה הקבוצה זכתה (ביחד עם עוד שתי קבוצות אחרות בעיר) בקול הקורא של המשרד להגנת הסביבה, עיריית יהוד-מונוסון ותפעול מרכז הקיימות לקהילה באשכול פיס יהוד, במסגרתו תוקם "בשותף – ספריית חפצים להשאלה" שמדגימה את רעיון הכלכלה השיתופית. "אין סיבה לקנות במיוחד מוצר יקר שתופס מקום ושימושי לעיתים נדירות, כשאפשר לקחת אותו בהשאלה במחיר סמלי." מספרת אפרת על המיזם. "אנחנו ממשיכים בפנייה לתושבים ואוספים תרומות למלאי ספריית החפצים. נקבל בשמחה במתנ"ס כל מה שקשור לקמפינג וטיולים, אירועים ואירוח, רכב, כלי עבודה, ציוד לבעלי חיים, וכלי גינון. המטרה לפנות חפצים מהבית, כדי שכולם יוכלו להשתמש בהם, לחסוך ולהנות." בנוסף מתוכננת בקרוב – סדרת הרצאות מעשירות בנושא הקיימות וסדנאות מעשיות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות