n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / הוקם ועד איחוד שכונות המזרח: "המטרה שלנו ליצור איכות חיים טובה יותר"

הוקם ועד איחוד שכונות המזרח: "המטרה שלנו ליצור איכות חיים טובה יותר"

כ-140 אלף תושבים מתגוררים בשכונות מזרח ראשון לציון וכעת הוקם ועד שמאחד את כולן.
"יצרנו כוח גדול, חזק ואיכותי", אומרת יו"ר הוועד סופיה ג'רבי, "יחד נהפוך את מזרח ראשון לפנינת העיר". האם הם יתמודדו בבחירות הקרובות למועצת העיר? "הוועד יקבל החלטה אם להתמודד למועצה או שהוועד יתחייב לתמוך במי שיפנו תקציבים ומשאבים לשכונות המזרח"

ועד שיכון
צילום: סופיה ג'רבי

הבנייה המאסיבית, ההתפתחות המשמעותית ואכלוס עתידי של עוד כ-50 אלף תושבים הובילו בימים האחרונים את נציגי ועדי שכונות מזרח ראשון לציון להתאחד ולהקים ועד שעתיד לייצג כ-140 אלף תושבים.
סופיה ג'רבי, 58, נשואה ואם לשתיים, תושבת שיכון המזרח, היא שעומדת בראש הוועד החדש. ג'רבי, מנהלת בכירה בדואר ישראל ודוברת תקשורת ויחסי ציבור, סבורה כי כעת, אחרי שהוקם ועד משותף לשכונות שיכון המזרח (שיכון גורדון, כפר אריה, חלום ראשון, מישור הנוף, קולוני, נוריות, רקפות ונרקיסים), ניתן יהיה לשפר את מצב השכונות.

הקמתם לאחרונה ועד שמאחד נציגים של 9 שכונות במזרח העיר. ספרי על המיזם, מי עומד מאחוריו?
"הקמתי את הוועד המרכזי שיאחד למעשה את כל ועדי שכונות המזרח במטרה להביא את מזרח העיר למקום שבו לתושבים תהיה איכות חיים טובה יותר. מחצית מתושבי העיר מתגוררים במזרח העיר ולכן מגיע להם משאבים בביטחון, גינון וניקיון, תשתיות ,חינוך תרבות וספורט. חברי הוועד הם למעשה ראשי הוועדים של שכונות המזרח, שנבחרו על ידי תושבי שכונות מגוריהם, והם עושים את זה בהתנדבות. הם הסכימו איתי שאיחוד כוחות כל הוועדים זה הדבר הנכון, הצודק וההכרחי, זאת לאור ההזנחה שאנו רואים במזרח העיר".
על תהליך הקמת ועד שכונות המזרח, מספרת ג'רבי: "המיזם פגש אותי דרך קורס 'מנהיגות את המחר'. שם נדלקה לי נורה אדומה כשהייתי צריכה להגיש עבודה. אמרתי לעצמי, אתחיל מהבית שלי, השכונה שבה אני נמצאת כל חיי. זה בער בעצמותיי. הציק לי שיש בעיר שכונות מטופחות, מסודרות ומאורגנות ורציתי שגם אזור המזרח יהפוך לכזה. שהשכונות יהיו מקום נעים עם סביבה מטופחת, חינוך וביטחון. עשיתי לא מעט שיעורי בית ובין השאר בדקתי כמה נשים יש במזרח העיר, כמה גברים, כמה מהם עובדים, באיזה קופת חולים הם חברים ועוד.
"מצב שבו יש ריבוי ועדים גורם להחלשת הכוח ויצירת בירוקרטיה ולכן חשבתי על איחוד ועדים, אף שעל פניו זו משימה בלתי אפשרית. במבחן התוצאה, יצרתי כוח גדול, חזק ואיכותי, שילוב של נשים וגברים, ויחד נהפוך את מזרח ראשון לפנינת העיר".

מהם 5 הנושאים הבוערים שנמצאים בראש סדר העדיפויות של הוועד?

"ביטחון, חינוך, גינון וניקיון, תשתיות ותחבורה, תרבות וספורט. יש הזנחה בכל אחד מהתחומים האלו. אנחנו לא חושבים שההפקרות הביטחונית חמורה יותר מבעיות התשתית. נרצה לטפל בכל אחת מהבעיות".

כיצד ניתן לפנות לוועד?

"בנינו פלטפורמה דו כיוונית שבה אנחנו פונים לאזרחים והאזרחיות והם פונים אלינו דרך הרשתות החברתיות (חפשו: איחוד ועדי המזרח בפייסבוק). ניתן לפנות לכל ועדה שהקמנו במייל. ראשי הוועדות מחוברים למייל והם מתייחסים לכל פנייה ומטרתם להשיג פתרון מהיר, נכון וטוב".
בעוד מספר חודשים ייערכו הבחירות המקומיות. האם בכוונת הוועד החדש להתמודד למועצת העיר?
"נכון, בעוד מספר חודשים יערכו הבחירות המקומיות. חברי הוועד ואני מכירים בכך שבכדי לשרת את תושבי מזרח העיר אנחנו חייבים להיות חלק ממחלקי התקציב העירוני. זה לא סוד שלהיות חלק מהמנגנון העירוני יביא לשיפור מתן השירות והעשייה במזרח העיר. אנחנו
מודעים לכך. הוועד יקבל החלטה אם להתמודד למועצה או שנתמוך בזו או בזה שיבטיחו להפנות תקציבים ומשאבים לשכונות המזרח".

אתם ועד שמייצג כמחצית מתושבי העיר. הצלחה בבחירות למועצת העיר יכולה להוביל לשינוי משמעותי.

"כן, אנחנו כוח אלקטורלי חזק. כפי שאמרתי, אנחנו נקבל החלטה בעניין הזה. מה שאנחנו רוצים זה שיתוף פעולה עם העירייה, זה חשוב לנו מאוד. מעבר לשיפור בתחומים שונים נרצה שהעירייה תקיים טורנירים, תחרויות ריצה, רכיבה תחרותית על אופניים, פעילות לנשים במסגרת מאמאנט, הקמת סיירת ליווי, עשייה תרבותית, לקיים מדי חמישי שוק ברחבת המתנ"ס ועוד".

חברי ועד איחוד שכונות המזרח הם:
רקפות: ליאת צרפתי, מיטל הראל, עידן רובין.
נרקיסים: הילה רודיטי, ליאת נקב מדמוני, גלית עידן.
נוריות: רועי אברהם.
קולוני: דני בן יהודה.
כפר אריה: איריס יעקב.
חלום ראשון: בני ניימן, משה קזז, רחל טוהבש.
מישור הנוף: אתי שמיוביץ.
שיכון גורדון: סיגלית טביב, ישי הלוי.
שיכון המזרח: יעל אשואל, גלית אברהם, לבנה נגר, אביבה ברק, יומי חזן, שי ג'רבי.

סופיה
סופיה ג'רבי. צילום: פרטי

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות