דף הבית / כללי / לאחר ההצפה מגיעה התביעה

לאחר ההצפה מגיעה התביעה

שני בעלי עסקים בקניון רוטשילד תובעים את העירייה ואת קבוצת גזית גלוב, בטענה כי לא נערכו כראוי לסופת הגשמים שאירעה לפני כשנה וגרמה להם לנזקים משמעותיים. בעירייה ובגזית גלוב משיבים

רונן דמארי

 

ההצפה בקניון רוטשילד התרחשה בחודש אפריל אשתקד, כאשר הקניון הוצף במהלך סופת גשמים ותקרת הגבס במקום קרסה. בתביעה שהוגשה באמצעות עורכי הדין דוד וחיה מנע לבית משפט השלום בתל אביב יפו, נאמר בין היתר כי באפריל 2018 ירדו גשמי זלעפות בראשון לציון, המים חדרו לקניון וזרמו בשטף למפלסי החניות, המים נקוו בכמויות במפלסים 1- ו- 2- של הקניון ושירותי החירום אף נאלצו לחלץ מבקרים לכודים בתוך הקניון. ההצפה הותירה אחריה בוצה, לכלוך ואי סדר. קירות הקניון נותרו פגועים וניזוקים ורוב הנזק נגרם ליחידות המסחריות במפלסים התת קרקעיים.

לטענת התובעים נגרמו להם נזקים כבדים כתוצאה מההצפה ברצפות, בקירות, במערכת הביוב, בדלתות, במזגנים, במערכת החשמל ואף בציוד שבתוך החנויות. מלבד זאת טוענים התובעים לנזק עקיף כתוצאה מאובדן ימי עבודה ומעגמת נפש.

עוד נטען בתביעה כי הנזקים שנגרמו למעבדה ולמזנון בגין אירוע ההצפה, התרחשו עקב רשלנות של עיריית ראשל"צ ושל חברת גזית גלוב כיוון שבין השאר הנתבעים לא התאימו את תשתיות הניקוז, לא תחזקו את המערכות השונות באופן שוטף, לא הזהירו טרם האירוע על סכנת הצפה, לא פעלו למניעת השפעת הפרשי הגובה בין מפלס הרחובות באזור לקניון לבין הכניסות לקניון, על יכולת הניקוז של מערכות הביוב והניקוז של הקניון, לא ערכו בדיקות תקופתית של תקינות וניקיון מערכת הניקוז והביוב בקניון, ידעו על מספר הצפות שהתרחשו בסביבת הקניון, עוד טרם ההצפה אך לא פעלו למנוע את אירוע ההצפה ועוד.

לדברי עו"ד חיה מנע: "מדובר בהיקף נזק אדיר עבור עסקים בסדר גודל כזה, שיכול להביא להתמוטטותם. זהו מחדל שיש לתת עליו את הדין". התובעים מבקשים לקבל פיצוי של למעלה משמונה מאות אלף שקלים בגין הנזקים הישירים והעקיפים שנגרמו להם.

 

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "טרם התקבלה התביעה, העירייה תשיב במסגרת ההליך המשפטי".

 

מגזית גלוב נמסר בתגובה:  ״בחודש אפריל 2018 התרחש אירוע הצפה בקניון רוטשילד וזאת בעקבות קריסת מערכת הניקוז העירונית אשר לא עמדה במי הגשמים הרבים שירדו באותו יום. כתוצאה מקריסת המערכת, חדרו מי הגשמים לקניון שכניסתו במיפלס הרחוב. הקניון חזר לפעילותן המלאה לאחר מאמץ רב וזאת תוך 48 שעות בלבד. נכון למועד פנייתכם לא נתקבלה בחברה התביעה המדוברת ועל כן אין באפשרותנו להתייחס לטענות המועלות במסגרתה״.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות