n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: תלמידי העיר לומדים מורשת דרך הרגליים

רחובות: תלמידי העיר לומדים מורשת דרך הרגליים

רחובות חוגגת השנה 132 שנים ומאות תלמידי כיתות ח' מכל העיר, לבושים בחולצות כתומות של הפרויקט העירוני "אמץ אתר" - לאירוע שכולו שיחזור היסטורי של המושבה רחובות

אמץ אתר 1
צילום: עיריית רחובות

ביום שישי (3.6) הגיעו לרחבת בית דונדיקוב מאות תלמידי כיתות ח' מכל העיר, לבושים בחולצות כתומות של הפרויקט העירוני "אמץ אתר" – לאירוע שכולו שיחזור היסטורי של המושבה רחובות החוגגת השנה 132 שנים.

בשבוע האחרון ציינו בישראל את שבוע שימור אתרים ארצי אותו מארגנת המועצה לשימור אתרי מורשת ישראל. אגף החינוך והנוער בעירייה בשיתוף המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, יד לבנים רחובות ועמותת ש.מ.ר חברו לפעילות מיוחדת להרחבת חזון משותף- הכרת תולדות העיר רחובות לתלמידים בדרך חווייתית.

עדי נוטמן אברמסון היא רכזת עירונית של תכנית אמץ אתר רחובות במשך כל ימות השנה, וכן מרכזת את השתלמות המורים בנושא .

באירוע השתתפו ראש העיר רחמים מלול, ממלא מקומו זוהר בלום, מנהלת אגף החינוך אפרת צוקרמן, מנהלת מחלקת החינוך העל יסודי רחל בן יצחק , רכזת התוכנית עדי נוטמן אברמסון, וכן חברי המועצה אוה גור, שמוליק בר דנזאן ואבי קינד .

במהלך היום התלמידים הדריכו את המבקרים באתרי השימור המרכזיים בעיר במסגרת הסיור התלמידים סיפרו על האתר, המורשת שלו, רקע המתיישבים הראשונים במושבה ומשמעות האתר לעיר רחובות.

עם אביב מרקס, נינו של אהרון אייזנברג. ברחוב יעקב
עם אביב מרקס, נינו של אהרון אייזנברג. ברחוב יעקב. צילום: עיריית רחובות

במסגרת פרויקט אמץ אתר התלמידים הכירו את ההיסטוריה של רחובות באמצעות גילוי מסמכים ומכתבים ישנים, סיפורים מרתקים על הדמויות המשמעותיות במושבה, מקומות ואתרים היסטוריים ועוד. התלמידים סיירו בעיר, וכך שילבו את הלמידה עם החוויה של הגילוי וחיפוש המידע על ההיסטוריה של המושבה.

האתרים בהם הדריכו התלמידים: בית דונדיקוב, בית חביבי, בית ספר סמילנסקי, בית הכנסת הגדול, בית האסמים, הבאר ברחוב מנוחה ונחלה, האקליפטוס, ארמון קועטה, בית כנסת עולי חידאן, בית סלוצקין, גן רינה סמילנסקי, אתר היקב ברחוב הנשיא הראשון, ארכיון – גן הילדים הראשון, בית העם, בית בתיה מקוב, בית אייזנברג, בית יוספזון, בית זקס, בית ברוידא, בית זלצר, מעברת קובה, קו השילוח, עמדות השמירה גבתון.

בבית הכנסת הגדול
בבית כנסת הגדול. צילום: עיריית רחובות
בקו השילוח
בקו השילוח. צילום: עיריית רחובות

ראש העיר רחמים מלול: "כך מנחילים את ההסטוריה של העיר ואת מורשתה לדור הבא: לפני למעלה מעשור החלטנו לחבר את הדור הצעיר לעבר העשיר והמרתק של רחובות. היום אנחנו זוכים לראות מאות תלמידים מובילים את הפעילות ומדריכים במגוון אתרי המורשת שלנו ברחבי העיר".

זהר בלום, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך: "העיר רחובות חגגה השנה 132 שנה להיווסדה ופרויקט אמץ אתר מאפשר לתלמידות והתלמידים שלנו להכיר את המורשת וההיסטוריה של המושבה והמתיישבים הראשונים. אני שמח וגאה לפגוש הבוקר את כל התלמידים הנרגשים שלקחו חלק בפעילות החשובה הזו".

אפרת צוקרמן מנהלת אגף החינוך והנוער: "פרויקט אמץ אתר מאפשר לתלמידים ולמורים ללמוד בדרך חוויתית, חדשנית ודיגיטלית על העבר המרתק של המושבה רחובות. הפרויקט מאפשר לתלמידים ללמוד על תולדות המושבה ומייצר בהם תחושת שייכות לעיר".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אירוע רוכבים עצמאות מהשנה שעברה

קבלו ביטול: אירוע "רוכבים עצמאות" לא יתקיים השנה

תפריט נגישות