n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: מתבצעות פעולות הדברה כנגד זן כנימות שגורמות מטרד סביבתי רב

רחובות: מתבצעות פעולות הדברה כנגד זן כנימות שגורמות מטרד סביבתי רב

בימים אלה בעיר רחובות מבוצעות מטעם העירייה פעולות של הדברת עצי מיש ברחבי העיר בשל זן כנימת עלה המיש הצמרית, הגורמת למטרד. יש להימנע ממגע בקרקע המצויה בצמידות לעצי ה"מיש" או מחניה בקרבתם, העצים המודברים יסומנו בסרט אדום לבן.

PHOTO-2022-10-09-10-19-29
עלי עצי מיש עם כנימות. צילום: דוברות העירייה

בתקופה האחרונה, החלה בישראל התפשטותו של מין כנימה פולש חדש, הפוגע בעצי המיש: כנימת עלה המיש הצמרית celti Shivaspis, המהווה טפיל לעצים מסוג 'מיש'.

כמו ברשויות רבות אחרות בישראל, גם ברחובות ישנם עצים רבים מסוג זה, אשר נשתלו לפני זמן רב ברחבי העיר. עם התופעה החדשה הזו מתמודד כעת משרד החקלאות בחיפוש אחר פתרונות ומבצע מספר בדיקות לטיפול ולצמצום התופעה.

מוצאה של כנימה זו הינו במזרח הרחוק וכאמור היא פוגעת רק במיני מיש והתפשטה באזור המרכז.

הכנימה מפרישה חומר שעוותי לבן המכסה את גופה ומפרישה טל דבש מעורב בשעווה.

הפרשה זו מכסה את העלים, מטפטפת לקרקע וגורמת למטרד סביבתי.

למעשה, הכנימה גורמת להפרשת נוזל מסוים מן העץ. נוזל זה אינו רעיל אולם הוא יוצר מעין שעווה לבנה דביקה, שעלולה להידבק לכלי הרכב החונים בסמוך לעצים ולמדרכות.

אגף גנים ונוף בעירייה מבצע בהקשר זה פעולות הדברה שונות להפחתת המפגע בהתאם להנחיות משרד החקלאות. בימים הקרובים תבוצע הדברה של העצים הנגועים ברחבי העיר, הדברה זו תבוצע באמצעות מדביר מוסמך.

יש להימנע ממגע בקרקע המצויה בצמידות לעצי ה"מיש".

העצים המודברים יסומנו בסרט אדום לבן.

על פי הערכות משרד החקלאות ייתכן והתופעה תצטמצם באופן טבעי עם בוא השלכת והגשמים. לעת עתה ממליצים בעירייה לא לחנות מתחת לעצים מסוג זה ולא להתקרב לעצים המודברים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אירוע רוכבים עצמאות מהשנה שעברה

קבלו ביטול: אירוע "רוכבים עצמאות" לא יתקיים השנה

תפריט נגישות