n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: התערוכה "חלומו של דרקון"

רחובות: התערוכה "חלומו של דרקון"

עיריית רחובות והחברה העירונית מזמינות את הציבור לתערוכה חדשה בגלריה בבית יד לבנים ברחובות: "חלומו של דרקון", פרי עבודותיה של האומנית הבין-לאומית סבטה דורושבא, תושבת העיר. ביקור בסין היווה את ההשראה לעבודותיה.

סבטה דורשובה
סבטה דורשובה. צילום: יחצ

עיריית רחובות והחברה העירונית מזמינות את ציבור שוחרי האמנות והתרבות ברחובות לפתיחה חגיגית של התערוכה "חלומו של דרקון", של האומנית הבין-לאומית סבטה דורושבא, ביום חמישי, 8.9.22, בשעה 19:00, בגלריה בבית יד-לבנים רחובות. אוצרת התערוכה, רוני אנקורי, ציינה כי שמה של התערוכה מתבסס על אגדה סינית ולפיה מתחת לעיר שנגחאי גר דרקון, הרואה בחלומו את העיר פרושה לפניו. התערוכה תוצג עד לתאריך 3.11.22.

האומנית והיוצרת סבטה דורושבא, ילידת אוקראינה המתגוררת בעיר רחובות, הוזמנה לביקור בן שלושה חודשים בסין על מנת לקבל השראה ולצייר את התרשמותה וחוויותיה מחיי היום יום בשנגחאי. בציוריה היא מבטאת את הפער בין החדש לישן, בין המערב לאוריינטלי ואת התרבות הסינית השמרנית לעומת תרבות הצריכה והמותרות.

האוצרת הסבירה כי בציורה מצליחה סבטה לשקף גם את המורכבות, הסתירה והיופי בפרטי פרטים, בהומור ואינטימיות, מתכתבת עם מסורות סיניות של ציור על גבי ניר אורז ואיור במכחול טבול בדיו, מבלי לאבד את נקודת מבטה האישית. למעשה, סבטה "מקפיאה" בזמן מצבים, חלומות, פחדים ושאיפות. במבט בוחן ומלא הומור, למשל, היא ציירה את הטבחים הסינים במנוחתם משחקים בטלפונים הניידים, את מבטן של הקשישות המלווה את הצעירה לבושה בגדי כלה, צועדת לעברו של כלוב התוכי התלוי מתחת לסורגים או כביסה המתבדרת ברוח מעל פסלי בודהה עתיקים.

סבטה, שנולדה באוקראינה, מתגוררת בעיר רחובות יחד עם משפחתה והוריה. עוד מילדות כשרון הציור היה מרכז חייה והיא התקבלה לאקדמיות לאמנות הטובות בעולם בפירנצה, קייב ובצלאל, ירושלים. היא בעלת תואר מתקדם בספרות אנגלית, עסקה שנים רבות בתחום הפרסום,  מאיירת ספרים רבי מכר בעולם המתורגמים לאנגלית, רוסית, סינית, רומנית, יפנית ועוד. בנוסף, היא מאיירת לסרטים הוליוודיים, פרסומות וזכתה בפרסים בינלאומיים באיור. זוהי התערוכה השנייה שלה בבית יד לבנים ובארץ.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה מתוך הרשת

פעילי מחאה הניחו ״שי״ מול ביתה של עידית סילמן. סילמן : ״אני מרחמת עליהם״.

תפריט נגישות