n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / מצוינות גם בתקופת קורונה: משרד החינוך מפרסם את אחוזי הזכאות לבגרות לשנת תשפ"ב

מצוינות גם בתקופת קורונה: משרד החינוך מפרסם את אחוזי הזכאות לבגרות לשנת תשפ"ב

למרות הקשיים בשנת הקורונה, שומרים ברחובות על אחוז זכאות גבוה לבגרות, הזהה לאחוז הזכאות לבגרות בשנה שלפניה (תשפ"א) אז כמה תלמידים למדו מתמטיקה ואנגלית ברמת 5 יחידות? במה מצטיינים תלמידי רחובות? ומי הם בתי הספר עם אחוזי הזכאות הגבוהים ביותר?

WhatsApp Image 2023-09-11 at 12.05.26

גם בשנת קורונה תלמידי רחובות שומרים על אחוז זכאות גבוה : משרד החינוך מפרסם היום את נתוני הזכאות לבגרות לשנת תשפ"ב (2021-2022), שנה בה התלמידים למדו בתנאי קורונה- בידודים, למידה מרחוק ולמידה פרונטלית לסירוגין ובהתאם להנחיות. למרות כל זאת, נתוני הזכאות לבגרות שפורסמו היום מוכיחים כי תלמידות ותלמידי רחובות שומרים על יציבות וגם השנה אחוז הזכאות לבגרות עומד על 88.7%, נתון זהה לאחוז הזכאות לבגרות של השנה החולפת.

לצד השמירה על היציבות באחוז הזכאות לבגרות, תלמידות ותלמידי רחובות רשמו עלייה עקבית בזכאות לבגרות 5 יח"ל באנגלית: 59.7% מהתלמידות והתלמידים זכאים לבגרות באנגלית ברמה של 5 יחידות בעוד שבשנת תשפ"א היו זכאים רק 56.7%- נתון זה משקף עלייה של 3% באחוז הזכאות לבגרות ב-5 יחידות אנגלית ומציג כי כ – 60% מהתלמידים והתלמידות בעיר למדו ברמת 5 יחידות לבגרות באנגלית.
גם במתמטיקה נרשמה עלייה יציבה, כאשר-23.3% מהתלמידים ניגשו לבגרות ברמת חמש יחידות, לעומת 23.1% בשנה שעברה, משמעות נתון זה היא כרבע מהתלמידים ברחובות ניגשו לבגרות ברמת חמש יחידות במתמטיקה.

תחום נוסף אותו מדרג משרד החינוך הוא בגרות חברתית מצטיינת. בשנות התיכון תלמידות ותלמידי העיר לוקחים חלק בפרויקט התנדבות בקהילה ומקדישים לכך שעות רבות. התלמידים בוחרים להתנדב במקום ובתחום הקרוב לליבם ובכך הופכים לאזרחים מעורבים יותר התורמים מהזמן ומהיכולות שלהם למען החברה. גם בתקופת הקורונה התלמידות והתלמידים ברחובות בחרו להתנדב ולתרום לקהילה ו-42% מהם קיבלו תעודת בגרות חברתית מצטיינת, עלייה של 6% משנת תשפ"א (אז זכו לתעודה רק 36%). תעודת בגרות חברתית מצטיינת הינה בעלת ערך גם במכלול שיקולי השיבוץ לצה"ל בטרם הגיוס.

תלמידות ותלמידי רחובות שמרו על יציבות גם בזכאות לבגרות מצטיינת – 16% בדומה לשנה החולפת, ואחוז הנשירה בעיר עומד על פחות מ-1%.
בתי הספר המובילים באחוז הזכאות לבגרות הם רון ארד,ישיבת בני עקיבא הדרום ואורט, המציגים נתון של 100% זכאות לבגרות. אחריהם אמי"ת הלל עם 98% ומיד אחר כך קריית החינוך קציר עם 97.5% זכאות לבגרות.

ראש העיר רחמים מלול: "מאז כניסתי  לתפקידי אחת המטרות המרכזיות שלי הייתה לדאוג לדור העתיד שלנו. מאחוז זכאות לבגרות של 58% בשנת 2009 עלינו מדי שנה וכעת אנחנו עומדים על 88.7% , וזו תוצאה של הקצאת משאבים אדירה, הן בכסף והן בכוח אדם , מדי שנה . ההוכחה לכך שיצרנו כאן תשתית חינוכית חזקה היא העובדה שלמרות שמדובר בשנת קורונה , ועל אף כל הקשיים מסביב, שמרו תלמידי העיר, והצוותים החינוכיים האלופים שלנו – על אחוז זכאות גבוהה לבגרות, בזמן שערים רבות חוו ירידות בזכאות בשנת הקורונה״

זהר בלום, מחזיק תיק החינוך ומועמד לראשות העיר: ״אני גאה במהפכה שהובלתי במערכת החינוך ברחובות ואת תוצאותיה אנחנו רואים כיום. כשנכנסתי לתפקידי כמחזיק תיק החינוך, אחוזי הזכאות לבגרות בעיר עמדו על כ -50% בלבד וכיום אנחנו נושקים ל-90% כשגם אחוזי הזכאות לבגרות מצטיינת בעלייה מתמדת. אני גאה במיוחד באחוזי הגיוס לשירות משמעותי בצה״ל ובתרומה לקהילה של התלמידות והתלמידים הנפלאים שלנו. אני רוצה להודות לצוותי ההוראה ומינהל החינוך, להורים, לתלמידות והתלמידים על שיתוף פעולה מיוחד לאורך כל השנים שהוא הבסיס המרכזי להצלחה. אמשיך לפעול גם בעתיד לחיזוק והעשרה של החינוך בעיר תוך כדי שאיפה למצוינות עם התאמה אישית לכל ילדה וילד״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אירוע רוכבים עצמאות מהשנה שעברה

קבלו ביטול: אירוע "רוכבים עצמאות" לא יתקיים השנה

תפריט נגישות