n
דף הבית / רמלה לוד / חדשות רמלה-לוד / צבא ההסברה של הצעירה מרמלה

צבא ההסברה של הצעירה מרמלה

סיפור תשובה מעורר השראה לחודש אלול: על בת השירות מרמלה ומאבק ההסברה של חייה - מהסברה ברשתות החברתיות והגנה על חיילי צה"ל ועד להסברה בזהות היהודית במדינה במציאות בה החברה נמצאת במאבק פנימי על אופייה וערכיה

נוי בירס צילום מהאלבום הפרטי
נוי בירס- צילום מהאלבום הפרטי

נוי בירס (19) גדלה ברמלה למשפחה מסורתית ולמדה בבית ספר יסודי דתי ברמלה. "בגיל 12 החלטתי לשמור שבת, לא החלטה שגרתית כל כך לילדה קטנה", היא צוחקת. "זו הייתה ההתמודדות הראשונה שלי עם הניסיון לקיים אורח חיים 'כפול'- לחיות מצד אחד בבית מסורתי ובכל זאת לשמור שבת". החלטתה הייתה כרוכה במסכת ויתורים לא פשוטה אך "למרות הקושי, האמנתי בדרכי והחלטתי שלא לוותר. ידעתי כל הזמן שעליי לדעת להסביר למה זה חשוב לי, גם אם אני מסבירה רק לעצמי".

נוי התעניינה בציונות ובזהות יהודית, ומצאה עצמה נחשפת לתכנים אנטישמיים בעלי התנגדות עזה למדינת ישראל וחיילי צה"ל ברשתות החברתיות. כתוצאה מכך, החליטה להתמקצע בתחום ההסברה על מנת להוביל לשינוי בדעת הקהל העולמית כלפי ישראל. "התחלתי לדבר ברשתות עם אנשים מכל רחבי העולם שהפיצו נאצות על חיילי צה"ל. עמדתי בפרץ, התעקשתי וניהלתי שיחות ארוכות כדי להדגיש שאלו שקרים חסרי שחר. נדהמתי והתאכזבתי לראות את תחום ההסברה מופקר, למרות היותו כלי הנשק העוצמתי בעולם כיום".

"הבנתי שיש כאן בעיה גדולה והתחלתי לפרסם סרטוני טיקטוק שצברו תאוצה ותהודה רבה של מאות אלפי צפיות". כך ניהלה נוי באפס משאבים מערך הסברה של צעירה אחת כלפי חוץ ופנים בו זמנית, בהגנה על ישראל ברשת ובהתמודדות פנימית עם תהליך התחזקות. "יש קשר מאוד הדוק בין השניים. החוסן הישראלי צריך להיות חזק בפנים כמו שהוא צריך להיות חזק בחוץ. הרוח שלנו היא כלי המלחמה שלנו לא פחות מטנקים ומטוסי F-16".

עם סיום התיכון בגיל 18 המשיכה נוי לשנת לימודים במדרשה ולמדה לעומק תכנים העוסקים בזהות יהודית, תורה ומוסר יהודי. "השנים בהם התמקצעתי בתחום ההסברה והתכנים היהודיים שרכשתי במדרשה גרמו לי להבין שאורח החיים שלי מתאים להתנדבות בתחום הסברה ישראלית ויהודית". כך, נוי נחשפה למרכז 'זהות ברמלה', מרכז הדרכה של איגוד המרכזים לזהות יהודית במשרד למשימות לאומיות, בו מעבירה תכנים בזהות והיסטוריה יהודית בבתי ספר ממלכתיים. "הבעיה העיקרית שלנו היא חוסר ההכרה שלנו בזהות שלנו. כמעט ולא קיימת הסברה כלפי פנים על הזהות והיהדות שלנו, מי אנחנו ומה היסודות שלנו כבר אלפי שנים."

נוי בירס צילום מתוך טיקטוק

נוי החייתה מחדש את מרכז 'זהות' בעיר והעבירה תכנים של יהדות וישראליות לכ-1,000 תלמידים בבתי הספר בעיר. היא מדריכה תלמידים על מגוון נושאים העוסקים בזהות המדינה, בשורשים היהודיים ועוד. "חשוב לחדד עד כמה הזהות יהודית היא הסיבה העיקרית לזכות שלנו בארץ. יש לנו יחידות מובחרות בצה"ל אבל חשוב לדאוג ליחידות הסברה מובחרות". כעת נוי יוצאת לשליחות כדי להפיץ את ההסברה היהודית שלה בקהילה האנגלוסכסית בטנסי שבארה"ב בשנה הקרובה. "ההסברה אף פעם לא נפסקה אצלי, היא רק עברה מיקוד מחדש", היא אומרת בחיוך.

"נוי היא בת שירות מיוחדת במינה ואיתה רבות מבנות השירות בארגוני הזהות השונים בארץ", מציין מנכ"ל ארגון 'זהות' אלי ליפשיץ. "הן פועלות בכל יום מתוך תודעת שליחות ומסירות למען עם ישראל בפעילות כירורגית וממוקדת על חוסנו הפנימי. עם ישראל זקוק לפעילות החשובה של נוי כדי להמשיך ולהתקיים מתוך ודאות בצדקת הדרך. התורה כולה נפתחה בספר בראשית משום: 'כוח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גוים' – כדי להוכיח לאומות ולנו פנימה את האמת בה אנו הולכים ופועלים. אם נהיה חזקים בפנים, איש מבחוץ לא יוכל לנו".

נוי בירס צילום מתוך טיק-טוק

נוי בירס מסבירה את ישראל- צילומים מתוך טיקטוק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות